Šiuolaikinė edukologija

  • Dalyko kodas: ISI 1001
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Contemporary Education
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dr. Estela Daukšienė, dr. Rasa Nedzinskaitė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyke studentai analizuoja pagrindines šiuolaikinės edukologijos sąvokas bei inovacijų įtaką mokymuisi, gilinasi į pagrindinius edukologinius klausimus mokymosi visą gyvenimą kontekste. Aptariami pagrindiniai šiuolaikinio besimokančiojo bruožai ir įgūdžiai, nagrinėjama technologijų įtaka ir jų naudojimas mokymosi procese.

Dalyko anotacija užsienio kalba

During the studies of the subject students analyse the main concepts of education science and the impact of innovations to learning; going deeper and discussing the main questions of education in the context of life long learning. The subject focus the analysis on the main features and skills of contemporary learner and learning process, and examination of the impact of technologies and their use in learning process.

Dalyko studijų rezultatai

1.1. Apibūdinti pagrindines edukologijos ir technologijomis grįsto mokymosi sąvokas;
1.2. Charakterizuoti mokymosi procesą ir pagrindinius jo veikėjus;
2.1. Vadovauti mokymo(si) procesui, taikant atitinkamas mokymo(si) stretagijas ir metodus;
2.2. Nustatyti technologijų paskirtį ir panaudojimo galimybes mokymosi procese;
3.1. Apibrėžti ir paaiškinti švietimo naujoves ir jų raiškos tendencijas Europos ir Lietuvos švietime.

Dalyko turinys

1. Edukologija - ugdymo mokslas.
2. Švietimo sistema ir jos tobulinimas.
3. Mokymosi procesas.
4. Technologijos mokymuisi.
5. Kompetencijos samprata ir specifika.
6. Ugdytinio pažinimas.
7. Vadovavimas. Aplinka. Ugdytojas.
8-9. Šiuolaikinės mokymosi teorijos, metodai ir strategijos.
10. Vertinimas.

Dalyko studijos valandomis

155 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzaminas (50%), savarankiški darbai (35%), tarpinis atsiskaitymas (15%)

Literatūra

1. 2015 A.W. (Tony) Bates. Teaching in a digital age
Atvira prieiga internete https://opentextbc.ca/teachinginadigital/
2. 2015 Unesco resource pack for teacher training Moodle aplinkoje Tema Mokymosi procesas
3. 2014 Bruzgelevičienė, R. T. Ugdymo paradigma – didaktikos idėjų pamatas. Ugdymo paradigmų iššūkiai didaktikai. Vilnius: Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 26–108.
Moodle aplinkoje
http://talpykla.elaba.lt/elabafedora/objects/elaba:11726596/dat astreams/MAIN/content
4. 2013 Merriem, Sh. B., Bierema, L., L. Adult Learning: Linking Theory and Practice. USA: Jossey-Bass
Ebrary : Education Collection; Psychology and Social Work Collection
Prieiga iš LEU: http://site.ebrary.com.ezproxy.vpu.lt/lib/vpult/reader.action?docID=1 0756805
5. 2012 Informacinės technologijos ugdymo processe. Sud. M.Teresevičienė Atvira prieiga interenete
http://mokykla.liedm.net/mokytojo_knyga/
6. 2012 Gedvilienė, G., Zuzevičiūtė, V. Edukologija. Kaunas: VDU Elaba talpykloje
http://talpykla.elaba.lt/elabafedora/objects/elaba:4490012/datastrea ms/MAIN/content
7. 2012 Helmke A. Pamokos kokybė ir mokytojo profesionalumas: diagnostika, vertinimas, tobulinimas. Vilnius: Standartų spaustuvė
8. 2008 Jordan, A. Approaches to Learning: a guide for teachers. Maidenhead; New York: McGraw Hill/Open University Press.
Papildoma literatūra
9. 2013 M.Teresevičienė, A. Volungevičienė, V. Žydžiūnaitė ir kt. Technologijomis grindžiamas mokymas ir mokymasis organizacijoje Atvira prieiga internete http://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:11548744/datastreams/MAIN/content
10. 2011 Virtualus mobilumas uiversitetinėse studijose (Red. M.Teresevičienė ir kt.) Atvira prieiga internete http://www.teacamp.eu/sites/default/files/Teacamp_knyga_LT_spaudai_final.pdf
11. 2004 Buel D. Interaktyviojo mokymosi strategijos. Vilnius: Garnelis