Užsienio kalbos dėstymo metodika II
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas skirtas teorinių principų taikymui praktikoje ir praktinių šiuolaikinio užsienio kalbų mokymo gebėjimų formavimui, integruojant informacines technologijas ir taikant aktyviuosius mokymo/si metodus.
Studentai analizuos pagrindinius kalbos kaip sistemos mokymo (žodyno ir gramatikos) elementus, aptars bendruosius metodologinius principus ugdant receptyviuosius ir produktyviuosius gebėjimus, susipažins su aktyviųjų mokymosi metodų taikymu mokant kalbų ir išbandys juos klasės praktinėje veikloje. Aptariamos pamokos planavimo, klasės valdymo, darbo pamokoje ir virtualioje aplinkoje organizavimo formos ir technikos. Įvertins grįžtamojo ryšio teikimo ir pasiekimų vertinimo formas ir metodus, mokysis argumentuotai reikšti savo nuomonę daugiakalbystės plėtojimo, kalbų lyginimo mokant/is kalbos klausimais. Praktiniai kalbos mokymo gebėjimai bus tobulinami planuojant ir pravedant simuliacinę pamoką, bei įvertinant savo ir kolegų pademonstruotus gebėjimus taikant užsienio kalbos metodikos teoriją praktikoje. Dalykas dėstomas anglų ir vokiečių kalba.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course aims at applying theoretical principles in practice seeking to acquire practical modern language teaching skills, integrating information technologies and active learning and teaching methods. The students will analyse the main elements of teaching language as a system, including vocabulary and grammar teaching. Basic methodological principles of teaching receptive and productive skills will also be explored and applied in classroom practice. Lesson planning, classroom management, organisation of teaching/learning in face-to-face and virtual learning environment will also be explored. Forms and methods of feedback provision and achievement assessment will be discussed, students will learn to provide arguments in defending their position on issues of multilingualism and plurilingualism. Practical language teaching skills will be acquired and developed planning and delivering a simulation lesson and evaluating one’s own and others’ demonstrated skills in applying theory in practice.
The course is taught in English and German.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Užsienio kalbos dėstymo metodika I
Dalyko studijų rezultatai
1. Suprasti ir vartoti pagrindines kalbų mokymo/si metodikos sąvokas.
2. Analizuoti ir gebėti praktikoje taikyti pagrindinius kalbos kaip sistemos mokymo (žodyno ir gramatikos) elementus.
3. Išanalizuoti ir palyginti bendruosius metodologinius principus ugdant receptyviuosius (skaitymo ir klausymo) kalbinius gebėjimus.
4. Apibendrinti bendruosius metodologinius principus ugdant produktyviuosius (kalbėjimo ir rašymo) kalbinius gebėjimus.
5. Parengti pamokos planą, pravesti simuliacinę pamoką, parenkant ir taikant aktyviuosius mokymosi metodus ir informacines technologijas.
6. Taikyti klasės valdymo ir mokymo/si organizavimo auditorinėje bei virtualioje aplinkoje formas ir technikas.
7. Įvertinti ir pagrįsti grįžtamojo ryšio teikimo ir pasiekimų vertinimo formas ir metodus.
8. Argumentuotai reikšti savo nuomonę daugiakalbystės plėtojimo, kalbų lyginimo mokant/is kalbos klausimais.
9. Įvertinti savo ir kolegų įgytus ir pademonstruotus gebėjimus taikant užsienio kalbos metodikos teoriją praktikoje (simuliacinėje pamokoje).
Dalyko turinys
Pagrindinės kalbų mokymo metodikos sąvokos.
Žodyno mokymas: etapai, rūšys ir pasiekimų vertinimas.
Gramatikos mokymas: etapai, procesai, vertinimas.
Bendrieji metodologiniai principai ugdant receptyviuosius kalbinius gebėjimus.
Skaitymo mokymas: etapai, rūšys, skaitymo supratimo tikrinimas.
Teksto supratimo mokymas. Diskurso analizė. Klausimų rūšys.
Klausymo mokymas: tikslai, problemos, veiklos.
Receptyviųjų gebėjimų vertinimas ir grįžtamasis ryšys.
Bendrieji metodologiniai principai ugdant produktyviuosius kalbinius gebėjimus.
Kalbėjimo mokymas: tikslai ir problemos, veiklos. Tarimo mokymas.
Rašymo mokymas: formalusis ir neformalusis rašymas; etapai, užduotys, rašymo procesas.
Produktyviųjų gebėjimų vertinimas, grįžtamasis ryšys.
Pamokos planavimas ir pasirengimas pamokai. Užsienio kalbos pamokos struktūra, didaktinės funkcijos.
Mokymo tikslų formulavimas ir įgyvendinimas siekiant nuoseklaus, sistemingo ir kryptingo mokymosi. Mokymosi rezultatais pagrįstas mokymas.
Kalbos mokymosi užduotis, jos organizavimas, apibendrinimas.
Namų darbai ir grįžtamasis ryšys.
Klasės valdymas. Interaktyvus kalbos mokymas: sąveikos iniciavimas ir palaikymas dirbant grupėje.
Darbo porose, grupės ir savarankiško darbo organizavimas.
Mokymo/si organizavimas nuotolinėje aplinkoje.
Šiuolaikiniai mokymosi pasiekimų vertinimo metodai. Formuojamasis vertinimas. Grįžtamasis ryšys.
Klaidų taisymas ir analizė.
Vertinimas ir testavimas: funkcijos, rūšys, įrankiai. Testų kūrimas
Daugiakalbės kompetencijos ugdymas panaudojant kalbų lyginamąją analizę:
Anglų ir vokiečių kalbų skirtumai: fonologija, gramatika, žodynas.
Anglų ir lietuvių kalbų skirtumai.
Vokiečių ir lietuvių kalbų skirtumai.
Mokymasis mokytis. Kalbos mokymosi strategijos.
Teikti grįžtamąjį ryšį bei gebėti sukurti testą mokymo/si pasiekimų įvertinimui.
Refleksija, savęs ir kitų vertinimas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 15 val., seminarai 30 val., studentų savarankiškas darbas (pasirengimas seminarams, kolokviumui ir egzaminui, savarankiškų darbų parengimas ir pristatymas, interaktyvi veikla virtualioje aplinkoje) - 80 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 20 %, pamokos planavimas ir simuliacinė pamoka – 30 %, egzaminas – 50 % galutinio pažymio.
Literatūra
1. 2008 Harmer J. The Practice of English Language Teaching. Longman, Pearson Education
2. 2010 (online) Richards J.C. & Renandya W.A. Methodology in Language Teaching Cambridge University Press
3. 2012 Ur, P. A Course in English Language Teaching (3rd ed.). Cambridge University Press
4. 2012 Larsen-Freeman, D., Anderson, M. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press
5. 2013 Motteram, G. (Ed.) Innovations in learning technologies for English language teaching. British Council, UK
Papildoma literatūra
6. 2010 Corbett, J. Intercultural Language Activities.
7. 2004 Mačianskienė N. Užsienio kalbų mokymosi strategijos.
8. 2007 Brown H. D. Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy (3rd ed.)
9. 2002 Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment.
10. 2016 Dėstytojo parengta dalyko medžiaga virtualioje Moodle aplinkoje.