Šiuolaikinė vokiečių kalba (leksika, gramatika) V
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko tikslas– tobulinti komunikacinius studentų gebėjimus ir įgūdžius vokiečių kalba. Stengiamasi pasiekti ir įtvirtinti B2.1 lygį, įvairiais metodais kartojant ankstesniuose lygiuose išeitą gramatiką ir įsisavinant vis sudėtingesnes sakinių konstrukcijas, žodžių junginius bei naują leksinę medžiagą. Didelė parenkamos mokomosios medžiagos įvairovė padeda naudoti įvairaus tipo, rūšių ir stilistikos tekstus, lavinti kritinį ir kūrybinį mąstymą reiškiant mintis žodžiu ir raštu.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The language course Contemporary German V is orientated to level B2.1 of CEFR. The purpose is to develop both communicative and social skills by learning German. A great diversity of texts used in language teaching and the variety of listening materials develop student’s competence to work with various language styles and levels, improve their critical and creative thinking as well as expressing their ideas in writing.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Šiuolaikinė vokiečių kalba (fonetika, leksika, gramatika) I, Šiuolaikinė vokiečių kalba (leksika, gramatika) II, Šiuolaikinė vokiečių kalba (leksika, gramatika) III, Šiuolaikinė vokiečių kalba (leksika, gramatika) IV
Dalyko studijų rezultatai
1. Geba parašyti aiškų detalų tekstą daugeliu temų, susijusių su asmeniniais interesais. Geba pateikti duomenis ir priežastis, kurios paremia ar paneigia tam tikrą požiūrį.
2. Geba kurti dalykinius tekstus, atsižvelgdami į teksto tikslą, situaciją, adresatą.
3. Geba analizuoti (žodžiu ir raštu) skaitomus ir kuriamus dalykinius tekstus lingvistiniu požiūriu.
4. Geba pakankamai spontaniškai ir laisvai bendrauti žodžiu ir raštu, todėl bendravimas su gimtakalbiais nesukelia įtampos ir yra visiškai įmanomas.
5. Geba paaiškinti savo požiūrį svarstomais klausimais, išdėstydamas savo pasirinkimo pranašumus ir trūkumus.
6. Geba suprasti daugumą filmų, TV žinių ir laidų apie kasdienius dalykus ir atpasakoti turinį.
Dalyko turinys
Grußkarten; Diskussionsbeitrag: Internetforum; persönliche E-Mail; Blogbeitrag.
Grammatik: Verben und Ergänzungen; Satzgliedkerne erkennen; zweiteilige Konnektoren; Mittelfeld im Hauptsatz; Wortbildung; Zustandspassiv; Kausale Zusammenhänge; Partizip I und II als Adjektiv; Verweiswörter im Text; uneingeleitete wenn-Sätze; dass-Sätze und ihre Entsprechungen; Temporales ausdrücken; Temporale Zusammenhänge; Infinitiv mit zu; Nomen – Verb-Verbindungen; Adjektivpaare auf – los und -voll; indirekte Rede; Gegensatz und Folge: konzessive und konsekutive Konnektoren und Präpositionen; Indefinitpronomen + Wiederholung bereits behandelter grammatischer Strukturen.
Telefonieren am Arbeitsplatz; über Arbeitssuche und Bewerbung sprechen; Rollenspiel: Berufsmesse; Interview; Umfrage; Talkrunde.
Grußkarten; Diskussionsbeitrag: Internetforum; persönliche E-Mail; Blogbeitrag; telefonische Bestellungen.
Filmporträt; Foto-Reportage; Filmtrailer; Animationsfilm; Radiofeature; Interview.
Dalyko studijos valandomis
Seminarai – 75 val., savarankiškas studento darbas (įskaitant pasirengimą kolokviumui ir egzaminui) – 85 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 20 %, darbas seminarų metu ir kontroliniai darbai – 50 %, egzaminas – 30 % galutinio pažymio.
Literatūra
1. 2013 Funk H.: Sudio d B2/1- Die Mittelstufe. Kurs- und Übungsbuch Cornelsen
2. 2014 Perlmann-Balme, M. u. a.: SICHER! Deutsch als Fremdsprache. Kursbuch und Arbeitsbuch. B2.1. Hueber
3. 2000 Hall,K., Schneider, B.: Übungsgrammatik für Fortgeschrittene. Verlag für Deutsch
4. 2012 Tschirner, E. u.a.: Aufbauwortschatz. Deutsch nach Themen. Übungsbuch Cornelsen Tschirner, E. u.a.: Aufbauwortschatz. Deutsch nach Themen. Übungsbuch
Papildoma literatūra
Deutsche Welle. Langsam gesprochene Nachrichten http://www.dw.com/de/deutsch-lernen/nachrichten/s-8030
Deutschland.de https://www.deutschland.de/de