Norvegų kalba B1.2
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Šio kurso tikslas įgalinti studentus suprasti sakytinę ir rašytinę norvegų kalbą ir bendrauti norvegiškai daugelyje situacijų, taip pat diskutuoti įvairiomis temomis be išankstinio pasiruošimo. Studentai įgyja kompetenciją, leidžiančią jiems logiškai, sklandžiai ir taisyklingai bendrauti ir žodžiu, ir raštu įvairiose situacijose. Dalykas grindžiamas daugiakalbe prieiga, taikomi įvairūs aktyvaus mokymosi metodai (darbas grupėse ir porose, diskusijos, tekstų analizė, garso įrašų klausymas, vaidmenų žaidimai ir t.t.). Taikoma mišri studijų forma (paskaitos, darbas Moodle virtualioje aplinkoje, savarankiškas darbas).
Dalyko anotacija užsienio kalba
The aim of the course is to enable students to understand spoken and written Norwegian and to communicate in most situations, as well as to discuss various topics without having to prepare for the discussion in advance. The students gain competence, which enables them to communicate logically, fluently and correctly in Norwegian (both in spoken and written forms) in various situations. The course is based on the plurilingual approach. A blended learning format is applied (lectures, work in the Moodle virtual environment, independent work) along with various active study methods (group and pair work, discussions, text analysis, listening to audio recordings, role-plays etc.).
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
B1.1 lygmens norvegų kalbos kompetencija
Dalyko studijų rezultatai
1. Suprasti radijo ir televizijos laidų apie kasdienius dalykus, asmeninėmis ar profesinėmis temomis esmę, kai kalbėjimo tempas santykinai lėtas, o tarimas aiškus.
2. Bendrauti daugelyje situacijų ir be išankstinio pasirengimo įsitraukti į pokalbį žinomomis, dominančiomis arba kasdienio gyvenimo temomis.
3. Parašyti tekstus, susijusius su asmeniniu gyvenimu ir interesais, ambicijomis ir ateities planais.
4. Apibūdinti patirtį ir įspūdžius, atpasakoti knygos ar filmo siužetą, dėstyti savo mintis, išreikšti ir argumentuoti savo požiūrį.
5. Taisyklingai vartoti B1.2. lygmenį atitinkančias gramatines struktūras, leksinius vienetus ir tarimo bei intonacijos modelius.
Dalyko turinys
Kalbos komunikacinių kompetencijų plėtojimo:
Darbo paieška, kultūra ir tradicijos, maistas ir sveikata, aplinka ir klimatas, gerovės valstybė, darbo sąlygos ir teisės Norvegijoje, pramonės industrija Norvegijoje, demokratija Norvegijoje.
Lingvistinis:
Būdvardžių laipsniavimas, įvardis sin, šalutiniai sakiniai su som, Presens perfektum raiška būsimajame laike, sudurtinis būtasis laikas Pluskvamperfektum, neveikiamoji rūšis su å bli, laiko išsireiškimo frazės, argumentavimo, įtikinėjimo, aiškinimo kalbinės priemonės, dialogo palaikymo ir skatinimo kalbinės priemonės.
Dalyko studijos valandomis
|
Šis dalykas gali būti dėstomas viena iš šių formų: |
|||
Studijų vykdymo forma: |
Val. auditorinėse studijose |
Val. nuotolinėse studijose |
Val. mišriose studijose |
|
Paskaitos |
60 val. |
60 val. |
Auditorinės: 30 val. |
Nuotolinės: 30 val. |
Pratybos (Moodle aplinkoje) |
15 val. |
15 val. |
15 val. |
|
Iš viso kontaktinio darbo val. |
75 val. |
75 val. |
75 val. |
|
Savarankiškas darbas |
85 val. |
85 val. |
85 val. |
|
Iš viso: |
160 val. |
160 val. |
160 val. |
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas - 20 %, baigiamasis egzaminas - 30%, kontroliniai darbai ir kiti atsiskaitymai semestro metu - 50 %.
Literatūra
1. 2021 Ellingsen, Elisabeth & Mac Donald, Kirsti.. Stein på stein. https://steinpastein.cappelendamm.no/
Papildoma literatūra
1. 2015 Nilsen, Gølin, Kaurin. Klar det!
2. 2018 Griškevičienė-Mickūnaitė A. Norvegų-lietuvių kalbų žodynas
2016 Jakaitienė E., Berg-Olsen S. Lietuvių-norvegų žodynas
2012 Mickūnaitė-Griškevičienė A. Norvegų kalbos gramatika