Norvegų kalba B1.1
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Šio kurso tikslas įgalinti studentus suprasti sakytinę ir rašytinę norvegų kalbą ir bendrauti norvegiškai daugelyje situacijų, kurios gali būti aktualios keliaujant Norvegijoje, o taip pat diskutuoti įvairiomis temomis be išankstinio pasiruošimo. Studentai tobulina jau turimas norvegų kalbos žinias bei įgauna naujų fonologinių, ortografinių, gramatinių ir leksinių žinių ir gebėjimų. Dalykas grindžiamas daugiakalbe prieiga, taikomi įvairūs aktyvaus mokymosi metodai (darbas grupėse ir porose, diskusijos, tekstų analizė, garso įrašų klausymas, vaidmenų žaidimai ir t.t.). Taikoma mišri studijų forma (paskaitos, darbas Moodle virtualioje aplinkoje, savarankiškas darbas).
Dalyko anotacija užsienio kalba
The aim of the course is to enable the students to understand spoken and written Norwegian and to communicate in Norwegian in most situations which might be relevant to travelling in Norway as well as to discussing various topics without having to prepare for the discussion in advance. The students improve their phonological, orthographical, grammatical and lexical competencies. The students gain competence, which enables them to communicate logically, fluently and correctly in Norwegian (both in spoken and written forms) in various situations. The course is based on the plurilingual approach. A blended learning format is applied (lectures, work in the Moodle virtual environment, independent work) along with various active study methods (group and pair work, discussions, text analysis, listening to audio recordings, role-plays etc.).
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
A2 lygmens norvegų kalbos kompetencija
Dalyko studijų rezultatai
1. Suprasti nesudėtingus originalius ir vidutinio ilgio adaptuotus garso ir vaizdo įrašus įvairiomis kasdienio gyvenimo temomis.
2. Bendrauti daugelyje situacijų, pvz., apie šeimą, pomėgius, darbą, keliones ir naujausius įvykius.
3. Parašyti rišlų tekstą gerai žinomomis ar dominančiomis temomis, rašyti asmeninius laiškus.
4. Apibūdinti patirtį ir įspūdžius, dėstyti savo mintis, reikšti ir argumentuoti savo požiūrį.
5. Taisyklingai vartoti B1.1. lygmenį atitinkančias gramatines struktūras, leksinius vienetus ir tarimo bei intonacijos modelius.
Dalyko turinys
Kalbos komunikacinių kompetencijų plėtojimo:
Svajonės ir planai;
Persikėlimas į kitą vietą/šalį;
Mokykla ir išsilavinimas;
Šeimos gyvenimas;
Būstas ir asmeniniai finansai;
Informacija ir komunikacija;
Vaikų ir paauglių auklėjimas.
Lingvistinis:
Vietos, būdo ir laiko raiška.
Žodžių darybos būdai (dūriniai, vediniai). Būdvardžių laipsniavimas
Priežasties ir pasekmės raiška (fordi, derfor, på grunn av, grunnen til). Sąlygos ir nuolaidos sakiniai (hvis, om, dersom, med mindre, på tross av, til tross for, trass i, enda, skjønt, selv om).
Dalyko studijos valandomis
|
Šis dalykas gali būti dėstomas viena iš šių formų: |
|||
Studijų vykdymo forma: |
Val. auditorinėse studijose |
Val. nuotolinėse studijose |
Val. mišriose studijose |
|
Paskaitos |
60 val. |
60 val. |
Auditorinės: 30 val. |
Nuotolinės: 30 val. |
Pratybos (Moodle aplinkoje) |
15 val. |
15 val. |
15 val. |
|
Iš viso kontaktinio darbo val. |
75 val. |
75 val. |
75 val. |
|
Savarankiškas darbas |
85 val. |
85 val. |
85 val. |
|
Iš viso: |
160 val. |
160 val. |
160 val. |
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas - 20 %, baigiamasis egzaminas - 30%, kontroliniai darbai ir kiti atsiskaitymai semestro metu - 50 %.
Literatūra
Pagrindinė literatūra
1. 2021 Ellingsen, Elisabeth & Mac Donald, Kirsti.. Stein på stein. https://steinpastein.cappelendamm.no/
Papildoma literatūra
1. 2015 Nilsen, Gølin, Kaurin. Klar det!
2. 2018 Griškevičienė-Mickūnaitė A. Norvegų-lietuvių kalbų žodynas
2016 Jakaitienė E., Berg-Olsen S. Lietuvių-norvegų žodynas
2012 Mickūnaitė-Griškevičienė A. Norvegų kalbos gramatika