Mentorystė ir paramos sistemos karjerai
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Mentorystės ir paramos sistemos dalyke studentai įgys naujo tipo edukacinės informacijos, t.y. gebės susikurti vientisą mentorystęs veiklos sampratą. Gilins žinias ir įgūdžius karjeros profesionalumui. Ugdysis teorinės medžiagos susipažinimo, suvokimo ir analizavimo gebėjimus bei praktinių lavinimosi užduočių pagalba praktikuos ir taikys konkrečiose praktinėse situacijose. Siekiant stiprinti asmeninę poziciją, mentoriavimo veiklos atžvilgiu, studentai gebės pritaikyti bendrųjų kompetencijų teoriją mentorystės praktikoje. Bus siekiama aktyvaus ir savarankiško mokymosi įvaldant mentorystės, savanorystės ir verslumo gebėjimus.
Dalyko anotacija užsienio kalba
In mentoring and support system subject, students will gain a new type of educational information, i.e., they will be able to create a unified concept of mentoring activities. They will deepen their knowledge and skills
for career professionalism. Will develop introducing, understanding and analytical skills using theoretical material; using practical training tasks they will practice and apply these skills in specific practical situations. In order to strengthen the personal position with regard to mentoring activities, students will be able to adapt the theory of general competencies in mentoring practice. Study subject will aim active and independent learning, mastering skills in mentoring and volunteering.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Asmeninės karjeros valdymas, Individualaus konsultavimo pagrindai, Personalo mokymų planavimas ir organizavimas, Grupės konsultavimas ir mokymas
Dalyko studijų rezultatai
1.Išsiaiškinti mentorystės ir paramos sistemos karjerai objektą, sampratą ir teorinius pagrindus.
2. Supažindinti su galimomis mentorystės ir savanorystės formomis ir sąveikomis bei atliekamomis mentoriaus funkcijomis.
3.Supažindinti, kokios yra mentorystė ir paramos sistemų karjerai galimybės, atsižvelgiant į asmens įgytą kvalifikaciją ir darbo rinkos situaciją.
4. Apžvelgti dokumentus, reglamentuojančius mentorystęs ir paramos sistemos karjerai veiklą Lietuvoje ir Europoje.
5. Išsiaiškinti ir gebėti suvokti bendrąsias kompetencijas mentorystės praktijoje.
6. Supažindinti ir gebėti suvokti, kaip taikyti įgytas mentoriavimo strategijas ir formas darbo praktikoje bei kaip prisitaikyti prie nuolatinių pokyčių profesinėje veikloje.
7. Išsiaiškinti ir gebėti suvokti teorijos ir praktikos integraciją, gebėti įgytas teorines žinias atpažinti ir pritaikyti konkrečiose praktinėse situacijose.
Dalyko turinys
1. Mentorystės ir paramos sistemų objektas ir samprata. Paramos sistemos karjerai galimybė – Savanorystė.
2. Teoriniai mentoriavimo ir savanoriavimo kaip paramos sistemos pagrindai. Konceptualus požiūris į mentorystę ir savanorystę. Mentoriavimo veiklos modelis (tutorius, mentorius, globotinis).
3. Mentorystės ir savanorystės, kaip paramos sistemos panašumai ir skirtumai.
4. Mentoriavimo formos ir būdai. Mentoriaus tikrovės suvokimas.
5. Nacionaliniai ir tarptautiniai tyrimai apie mentorystę ir savanorystę kaip paramos sistemą karjerai.
6. Mentorystės proceso nuostatos, vertybės ir patirtis. Koks mentoriavimo tikslas, kaip mentorystė gali padėti ir ką gali padėti atrasti.
7. Savanorystės ir mentorystės patirtis Lietuvoje ir užsienyje.
8. Teisiniai dokumentai, reglamentuojantys mentorystės ir savanorystės, kaip paramos sistemos veiklą karjerai Lietuvoje ir Europoje.
9. Europos metmenys apie suaugusiųjų bendrąsias kompetencijas. Tarptautiniai ir nacionaliniai bendrųjų kompetencijų tyrimai (Lietuvos, Prancūzijos ir Vokietijos patirtis).
10. Bendrųjų kompetencijų lavinimasis mentorystės praktikai. Kompetencijos, reikšmingos profesinei karjerai, asmens tobulėjimui ir dalyvavimui visuomenės veiklose (savanorystės ir verslininkystės vystymo procesuose).
11. Mentoriavimo strategijos ir paramos sistemų galimybės prisitaikant prie nuolatinių pokyčių profesinėje veikloje
12. Kaip ir kokiose situacijose taikyti skirtingas mentoriavimo strategijas ir paramos sistemas.
13. Mentoriavimas ir karjeros galimybės.
14. Inovatyvūs ir kūrybiški teorinių žinių pritaikymo būdai praktinėje veikloje ir asmeninių sprendimų priėmimas.
15. Patirtinio mokymosi galimybės.
16. Profesiniai gebėjimai ir asmeninės savybės bei jų panaudojimas/pritaikymas praktinėse situacijose. Verslumo gebėjimai.
17. Asmeninių sprendimų priėmimas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Bendravimas su studentais pasitelkus e-priemones 15 val.
Savarankiškas darbas 60 val.
Iš viso 105 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzamino užduotis (50 %), savarankiškų užduočių parengimas (15 %), darbo komandoje rezultatai (15 %), tarpinis atsiskaitymas (20 %).
Literatūra
1. 2012 Dolan P., Brady B. A guide to youth mentoring : providing effective social support / London ; Philadelphia (Pa.) : Jessica Kingsley
2. 2012 The SAGE handbook of mentoring and coaching in education / edited by Sarah J. Fletcher and Carol A. Mullen. Thousand Oaks (Calif.) [etc.] : Sage
3. 2009 Renton J. Coaching and mentoring : what they are and how to make the most of them.
New York (N.Y.): Bloomberg Press
4. 2007 Connor M., Pokora J. Coaching and mentoring at work : developing effective practice.
Maidenhead : Open University Press
5. 2007 The Blackwell handbook of mentoring : a multiple perspectives approach Malden (Mass.) [etc.] : Blackwell
6. 2007 Mentoriaus kompetencijos : mentoriaus knyga : metodinės rekomendacijos Kaunas: Technologija
Papildoma literatūra
1. 2015 Tillema H., Gert J. Van der Westhuizen, Smith K. Mentoring for Learning. Climbing the Mountain. Sense Publishers.
2. 2013 Gedvilienė G., Karasevičiūtė S. Senior Adults‘ Particiation in Volunteering. VDU leidykla
3. 2013 Karasevičiūtė S. Suaugusiųjų savanoriškos veiklos profesionalizacijos raiška mokymosi visą gyvenimą kontekste. VDU leidykla
4. 2011 Geuder B., Lange R. E. , Scafidi S. A life saver for new teachers United States of America
5. 2009 Boreen J., Niday D., Johnson M.K., Mentoring Beginning teachers Guiding. Reflecting. Coaching. 2nd Edition. Stenhause Publishers
6. 2009 Kay D., Hinds R. A practical guide to mentoring. How to help others achieve their goals. Published by How To Content
7. 2009 Parsloc E., Ludham M. Coaching and Mentoring. 2nd Edition. Practical conversations to improve learning. Kogan Page. London and Philadelphia
8. 2007 Ragins B. R., Kram K. E. The handbook of Mentoring at Work. Theory, Research, and Practise Sage Publications. Los Angels. London, New Deihl, Singapore
9. 2007 Pash R. Joy B. Mentoring-Coaching. A guide for education professionals. Open University Press. Mc Graw Hill
10. 2005 Techniques for coaching and mentoring/David Megginson, David Clutterbuck.
Amsterdam [etc.] : Elsevier : Butterworth-Heinemann
11. 2003 Mentoriaus knyga. Mokytojų rengimas VDU leidykla
12. 2004 Suaugusiųjų mokymasis. Mentoriavimas VDU leidykla