Ugdomojo vadovavimo (koučingo) teorija ir metodai
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Kurse supažindinama su pagrindiniais teoriniais požiūriais ir tyrimais, pagrindžiančiais ugdomojo vadovavimo (koučingo) (konsultavimo, suaugusiųjų švietimo, organizacinės psichologijos ir vadybos sandūroje atsiradusios, humanistiniu ir stiprybėmis grįstu požiūriu besiremiančios srities, apimančios žinias apie žmogaus pokyčius, asmeninį augimą, tikslų siekimą ir jų praktinį taikymą, siekiant asmeninio ir/ar profesinio augimo, asmeninės ir/ar komandinės veiklos efektyvumo) teoriją ir praktiką, pristatomi praktiniai metodai bei ugdomojo vadovavimo (koučingo) elementų panaudojimo karjeros valdymo procese galimybės, dirbant su asmeniu, grupe ar organizacija.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Coaching is a fast growing field emerging at the intersection of counseling, adult education, organizational psychology, management and relying mainly on the humanistic and strength oriented approaches. It brings together and employs the knowledge about the human growth, goal attainment and change in order to trigger the personal and/or professional growth, individual and/or team performance enhancement etc. The course covers main theoretical approaches and research serving as the base for coaching theory and practice; most popular coaching models and tools; areas where ideas and methods of coaching can be applied in the context of career management on the individual, group and organizational levels.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Karjeros valdymo pagrindai, Asmenybės teorijos, Bendravimo psichologija, Asmens psichosocialinė raida, Pokyčių valdymo modeliai, Asmeninės karjeros valdymas, Individualaus konsultavimo pagrindai, Grupės konsultavimas ir mokymas
Dalyko studijų rezultatai
1. Apibūdinti ugdomojo vadovavimo (koučingo) sampratą, ištakas, profesinio reguliavimo taisykles, kvalifikacinius reikalavimus ugdomojo vadovavimo (koučingo) specialistui.
2. Paaiškinti svarbiausias psichologijos ir jai giminingų mokslo sričių teorijas bei empirinių tyrimų rezultatus, pagrindžiančius asmens/komandos/organizacijos augimo potencialo ir pokyčių mechanizmų prielaidas bei dėsningumus.
3. Paaiškinti esminius pagrindinių ugdomojo vadovavimo (koučingo) modelių teorinius principus, procesą, intervencines technikas ir remiantis šiomis žiniomis analizuoti atvejus.
4. Paaiškinti ugdomojo vadovavimo (koučingo) teorinių principų bei praktinių metodų taikymo galimybes karjeros valdymo procese.
Dalyko turinys
1. Ugdomojo vadovavimo (koučingo), kaip ugdymo metodo ir nepriklausomos profesijos, samprata, istorinės ištakos ir raida. Teisinio ir profesinio reguliavimo taisyklės.
2. Ugdomojo vadovavimo (koučingo) santykis su kitomis giminingomis veiklomis: psichologinis konsultavimas, mokymas, mentoringas, treniravimas, supervizija.
3. Ugdomojo vadovavimo (koučingo) rūšys: gyvenimo, sveikatos, darbo/organizacinis koučingas.
4. Kvalifikaciniai reikalavimai ir ugdomojo vadovavimo (koučingo) specialistui būtinos profesinės kompetencijos. Ugdomojo vadovavimo (koučingo) etika.
5. Esminės teorinės / filosofinės ugdomojo vadovavimo (koučingo) prielaidos apie žmogų / komandą / organizaciją ir šias prielaidas pagrindžiančios teorijos bei empiriniai atradimai.
6. Asmens / komandos / organizacijos tikslingumą ir augimo potencialą (stiprybes bei išteklius) pagrindžiančios teorijos ir tyrimai.
7. Pokyčių psichologija: pokyčių prielaidos, pasipriešinimas pokyčiams, pokyčių kliūtys, pokyčių procesas ir mechanizmai.
8. Ugdomojo vadovavimo (koučingo) modeliai, jų teorinės prielaidos.
9. Ugdomojo vadovavimo (koučingo) modelių proceso, etapų panašumai ir skirtumai.
10. Ugdomojo vadovavimo (koučingo) modelių intervencinių technikų apžvalga: tikslo iškėlimo technikos; išteklių ir stiprybių atradimo ir užtvirtinimo technikos; priemonių tikslui pasiekti planavimo technikos; progreso įvertinimo ir teigiamų pokyčių plėtojimo technikos; kitos technikos.
11. Ugdomojo vadovavimo (koučingo) elementų taikymo karjeros valdymo procese galimybės.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Seminarai (S) 15 val.
Bendravimas su studentais pasitelkus e-priemones 15 val.
Savarankiškas darbas 90 val.
Iš viso 150 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 30%, namų darbas – 20%, egzaminas - 50%
Literatūra
1. 2011 Meier, A., Boivin, M. Counselling and therapy techniques: theory and practice Los Angeles: Sage
2. 2009 Renton, J. Coaching and mentoring: what they are and how to make the most of them New York: Bloomberg Press
3. 2009 Starr, J. Saviugdos vadovas: asmeninio ugdymo pagrindai ir įgūdžiai Vilnius: Verslo žinios
Papildoma literatūra
1. 2007 Conor, M. Coaching and mentoring at work: developing effective practice Maidenhead: Open University Press
2. 2007 Ho Law, S., Hussain, Z. The psychology of coaching, mentoring and learning Chichester: Wiley
3. 2006 Ting, Sh., Scisco, P. The CCL handbook of coaching: a guide for the leader coach San Francisco: Jossey-Bass
4. 2005 Megginson, D., Clutterbuck, D. Techniques for coaching and mentoring Amsterdam: Elsevier