Personalo mokymų planavimas ir organizavimas

  • Dalyko kodas: EDU 2028
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Planning and Organization of Staff Training
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dr. Ilona Tandzegolskienė, Socialinių mokslų fakultetas, Edukologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas skirtas teoriniam bei praktiniam studentų rengimui darbui su personalu organizacijose mokymo/ugdymo srityse. Siekiame įvertinti personalo mokymo/si poreikius, analizuojant darbuotojų bei darbo vietos keliamų reikalavimų suderinamumą, asmenybės bei socialinės aplinkos reikmes. Parengti personalo mokymo planą/programą strateginiame, taktiniame bei operaciniame lygmenyse. Organizuoti mokymus.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The purpose of this course is to prepare students work with the staff in organization on learning/ training areas. We strive for evaluation of learning needs by analysing personnel and workplace requirements, personality and social environments. Prepare personnel training programs on strategic, tactic and operative levels. To organize personnel training.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Andragogikos pagrindai ir mokymasis visą gyvenimą, Darbo rinka ir karjera, Mokymosi teorijos ir strategijos, Asmens psichosocialinė raida ir karjera, Pažintinė praktika

Dalyko studijų rezultatai

1. Parinkti organizacijos darbuotojų mokymosi poreikių vertinimo metodus.
2. Susieti personalo mokymo poreikius su mokymo tikslais bei mokymo/si pasiekimais.
3. Apibūdinti organizacijos personalo mokymo/si pasiekimų vertinimo principus.
4. Parengti personalo mokymo planą, derinant mokymosi poreikių tyrimą, darbo vietos reikalavimų analizę, bei darbuotojų asmenybinių savybių analizės rezultatus.
5. Parinkti adekvačias mokymo užduotis bei mokomąją medžiagą organizacijos darbuotojų mokymui.
6. Parinkti darbo rinkos bei darbo vietos tyrimo metodai, siekiant išsiaiškinti artimiausias profesinio tobulėjimo poreikių sritis.
7. Parengti organizacijos darbuotojų mokymo planą strateginiame, taktiniame bei operaciniame lygmenyse.

Dalyko turinys

1. Personalo mokymo bei personalo ugdymo teorijos.
2. Personalo mokymo poreikiai organizacijoje bei jų nustatymo metodiniai principai.
3. Darbuotojų poreikių vertinimas.
4. Personalo poreikių bei motyvacijos sąsajos.
5. Psichologiniai personalo mokymo/si tikslų formulavimo principai.
6. Mokymo/si poreikių suderinamumo su mokymo/si tikslais bei mokymo/si pasiekimai principai.
7. Asmens ir organizacijos pasiekimų vertinimo principai bei jų sąsajos.

8. Personalo mokymo plano elementai.
9. Darbo vietos analizės principai.
10. Asmens individualių poreikių analizė.
11. Organizacijos išorinės bei vidinės aplinkos analizės principai.
12. Mokymo medžiagos aprobavimas asmens ir organizacijos poreikiams.
13. Profesinės veiklos analizė profesinio tobulėjimo projektavimui.
14. Darbo rinkos tyrimo metodiniai principai.
15. Mokymo planų rengimo metodiniai principai.
16. Planavimas strateginiame, taktiniame bei operaciniame lygmenyse.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 30 val.
Bendravimas su studentais pasitelkus e-priemones 15 val.
Savarankiškas darbas 60 val.
Iš viso 105 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Studijų rezultatai vertinami taikant kaupiamojo balo sistemą. Galutinis pažymys (100 proc.) integruoja:
Individualus darbas (Personalo ir organizacijos mokymo plano sisteminė analizė ir pristatymas) – 15 %
Komandinis darbas (Personalo projekto parengto grupėje analizė ir pristatymas) – 15%
Kolokviumas – 20 %
Egzaminas – 50%

Literatūra

1. 2013 Möller, Svenja Suaugusiųjų švietimo rinkodara Vilnius: Nacionalinių mokymų centas

2. 2011 Jančauskas E. E., Žmogiškųjų išteklių vadyba Vilnius:
Generolo Jono Žemaičio karo akademija

3. 2008 Bakanauskienė I. Personalo konsultavimas ir mokymo organizavimas Kaunas: Vytauto Didžiojo universiteto leidykla

4. 2008 Laužackas R. Kompetencijomis grindžiamų mokymo/studijų programų kūrimas ir vertinimas. Monografija Kaunas:
Vytauto Didžiojo universiteto leidykla.

Papildoma literatūra

1. 2008 Stephen Neale, Lisa Spencer-Arnell, Liz Wils Emocinis intelektas ir ugdymas : efektyvesniam vadovų, ugdymo konsultantų ir personalo specialistų darbui / Vilnius: Verslo žinios

2. 2005 Žmonių išteklių valdymo viešajame sektoriuje vadovas : mokomoji knyga Vilnius: Varosa