Mokymo(si) teorijos ir strategijos (EDU1020)

  • Dalyko kodas: EDU 1020
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Theories and Strategies of Teaching and Learning
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof., dr. G. Gedvilienė SMF Edukologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kursas yra teorinio ir praktinio pobūdžio. Įgyjami mokymosi sampratos, vaikų ir suaugusiųjų mokymosi panašumų ir skirtumų pagrindai. Aptariamos mokymosi (biheviorizmo, kognityvizmo, pragmatizmo, humanizmo ir konstruktyvizmo) teorijos. Analizuojamos aktyvaus mokymosi kaip socialinio reiškinio teorijos. Apžvelgiami psichopedagoginiai motyvaciniai faktoriai. Gilinamasi į aktyvaus mokymosi veiklas: patirtinį, savaiminį ir reflektyvųjį mokymąsi. Analizuojami holistinio mokymosi modeliai: aktyvuotas ir probleminis mokymasis. Pristatomi dalyvavimo visuomenėje teoriniai pagrindai.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This is both theoretically and practically orientated course, which is aimed to support students in getting acquainted with learning and acquisition, also with social learning theories; learning theories (behaviourism, cognitivism, constructivism) and contemporary approach to learning; variety of learning styles and their impact upon learning quality; psycho-pedagogical factors of motivation; individual learning needs; methods of adult teaching and learning.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Andragogikos pagrindai ir mokymasis visą gyvenimą

Dalyko studijų rezultatai

1. Apžvelgti mokymo ir mokymosi sampratą.
2. Analizuoti aktyvaus mokymosi procesus.
3. Aptarti mokymo/si teorijų teorinius pagrindus.
4. Apžvelgti mokymosi veiklų charakteristikas.
5. Aptarti mokymosi poreikių ir motyvacijos teorijas.
6. Pristatyti socialines mokymosi teorijas ir strategijas.

Dalyko turinys

1. Mokymo/si teorijų objektas.
2. Mokymosi apibūdinimas ir mokymosi dimensijos. Kaip mes mokomės?
3. Supratimo apie žmogaus mokymąsi teorija (K. Illeris).
4. Įrodymais pagrįstas mokymasis.
5. Vaikų ir suaugusiųjų mokymosi skirtumai.
6. Aktyvus mokymasis ir žmogaus smegenys.
7. Mokymasis ir išmokimas.
8. Atminties lavinimas ir stiprinimas. Įsiminimas.
9. Daugiasluoksnio intelekto teorija vystant asmens karjeros galimybes.
10. Požiūris į mokymąsi H.Gardner teorijoje.
11. Mokymo/si teorijos (biheviorizmas, kognityvizmas, humanizmas, konstruktyvizmas) ir šiuolaikinis požiūris į asmens mokymąsi.
12. Pragmatizmas. Mokymosi teorija ateičiai (B. Elkjaer).
13. Transformuojantis mokymasis R. Kegan, ir J. Mezirow teorijose.
14. Mokymosi veiklos charakteristika.
15. Mokymasis per patirtį R. Usher ). Savaiminis patirtinis mokymasis.
16. Reflektyvus mokymasis.
17. Platus įveiklintas mokymasis (J. Lave).
18. Veiklos modeliai – aktyvuotas ir probleminis mokymas/is.
19. Mokymosi poreikių ir mokymosi motyvacijos teorijos. Motyvacijos tikėjimosi – vertybės teorija. Mokytis remiantis įrodymais (G.Petty).

20. Socialinis mokymasis K. Illerio ir E. Wenger teorijose.
21. Socialinės kompetencijos ugdymas karjerai. Tarpasmeninių gebėjimų įgijimo elementai. Mokymosi būti visuomenėje ir tarpkultūriškumo teorija (P. Jarvis).

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 30 val.
Bendravimas su studentais pasitelkus e-priemones 15 val.
Savarankiškas darbas 60 val.
Iš viso 105 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotis (50%), savarankiškas darbas (25%), tarpinis atsiskaitymas (25%).

Literatūra

1. 2009 Contemporary Theories of Learning. Ed. Knud Illeris. Routledge. Taylor & Francis Group. London and New York.

2. 2009 Knud Illeris. Contemporary theories of learning– learning theorists in their own words. New York: Prentice Hall

3. 2008 Petty G. Įrodymais grįstas mokymas. Praktinis vadovas. Vilnius, Tyto Alba

4. 2007 Schunk, D. H.; LEarning Theories: AN Educational PErspective. (5th Edition). New York: Prentice Hall.

5. 2007 Assessing Student Learning in General Education: Good Practice Case Studies. Edited by: Marilee J. Bresciani. London: SAGE

6. 2006 Maslow. A.H. Motyvacija ir asmenybė Vilnius: Apostrofa.

7. 2004 Mačianskienė N., Gedvilienė G., Linkaitytė G.,Teresevičienė M. Suaugusiųjų mokymasis. Mentoriavimas VDU leidykla

8. 2004 Teresevičienė M., Oldroyd D., Gedvilienė G. Suaugusiųjų mokymasis. Andragogikos didaktikos pagrindai. VDU leidykla

Papildoma literatūra

1. 2010 Citizenship Teaching and Learning Intellect journals (Volume 6)

2. 2003 Teresevičienė M., Gedvilienė G. Mokymasis grupėse ir asmenybės kaita. VDU

3. 2001 Jensen, E. Tobulas mokymas. SAGE