Andragogika ir mokymasis visą gyvenimą

  • Dalyko kodas: EDU 1017
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Andragogy and Lifelong Learning
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dr. Elena Trepulė, Prof. Habil.Dr. Margarita Teresevičienė, SMF Edukologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Nagrinėjamos andragogikos teorijos ir jų taikymas dirbant su suaugusiais pasitelkus mokymosi visą gyvenimą principus. Šio studijų dalyko metu išryškinamas tęstinumą nuo pedagogikos prie andragogikos.Pateikiami įvairūs požiūriai į suaugusiųjų švietimą ir andragogikos praktiką mokymosi visą gyvenimą kontekste.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Theories of andragogy and their application in working with adults is analysed using principles of lifelong learning. The students will analyse continuity from pedagogy to andragogy and different points of view at adult education in lifelong learning.

Dalyko studijų rezultatai

1. Apibrėžti andragogiką kaip mokslą.
2. Pagrįsti suaugusiųjų švietimo vertingumą mokymosi visą gyvenimą kontekste.
3. Charakterizuoti suaugusiųjų mokymosi principus.
4. Taikyti andragogikos mokslo teorijas.

Dalyko turinys

Andragogikos mokslo kilmė ir objektas.
Socialinių aspektų įtaka suaugusiųjų švietime.
Mokymasis visą gyvenimą.
Trys mokymosi dimensijos: formalusis, neformalusis ir savaiminis.
Suaugusiųjų raštingumo tyrimai.
Suaugusiųjų mokymosi prieinamumas.

Tęstinumas nuo pedagogikos prie andragogikos.
Besimokančiojo savarankiškumas.
Suaugusiųjų mokytojo charakteristika. Mokytojo ir besimokančiojo vaidmenų kaita. Andragogo profesija, pagrindinės kompetencijos.
Suaugusiųjų mokymasis vėlyvesniame amžiuje.
Andragogikos mokslo pagrindiniai atstovai - M. Knowles, P. Freire, J. Mezirow, Kritinė teorija.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 30 val.
Bendravimas su studentais pasitelkus e-priemones 15 val.
Savarankiškas darbas 60 val.
Iš viso 105 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzaminas - 50%,
Namų darbas (grupėje arba poromis parengtas mokymo projektas, naudojant andragoginius principus) - 20%
Kolokviumas – 30%

Literatūra

1. 2015 Gedvilienė, G., Bortkevičienė, V., Tūtlys, V., Vaičiūnienė, V. Stancikas, E., Staniulevičienė, D., Krivickienė, V., Vaitkevičius, R., Gedvilas, P. Suaugusiųjų bendrųjų kompetencijų plėtra.
http://sbk.vdu.lt/wp-content/uploads/2014/05/2015_Suaug_bendr_komp_pl_vidaus-lankai.pdf
VDU Versus Aureus

2. 2007 Meriam B.S., Caffarel R.S.. Learning in Adulthood Jossey-Bass

3. 2006 Teresevicienė M. Gedvilienė G., Zuzevičiūtė M. Andragogika VDU

4. 2001 Freire P. Kritinės sąmonės ugdymas Tyto Alba

Papildoma literatūra

1. 2007 Knowles, M. Suaugęs besimokantysis: klasikinis požiūris į suaugusiųjų švietimą Danielius

2. 2002 Tight M. Key Concepts in Adult Education and Training Routledge Falmer