Garso inžinerija

  • Dalyko kodas: MUP 1009
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 8
  • Pavadinimas anglų kalba: Sound engineering
  • Dalykas atestuotas: 2020 08 31
  • Atestacija galioja iki: 2023 08 31
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. Dr. Sigitas Mickis

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas apžvelgia garso inžinerijos psichoakustinius aspektus, projektuojant muzikinės produkcijos audityvinę sklaidą skaitmeniniame domene. Pagrindinis dėmesys skiriamas garso lauko formavimo principų analizei ir praktikai muzikos kūrybos prodiusavime. Studentams taip pat bus suteikiami praktiniai muzikos miksavimo su programine įranga įgūdžiai, leisiantys studentams gilinti muzikos garso kūrybos gebėjimus. Kurso metu studentai sužinos apie efektyvaus kūrinių portfolio elementus ir tinkamą dizainą. Dalykas taip pat ugdo studentų gebėjimą perteikti kritinę refleksiją raštu ir vertinimo įgūdžius.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course provides students with an overview of a psychoacoustic aspects of sound engineering in context of digital domain of music production. The main focus of course is devoted to the principles of formation of sound field and its impact on music production practice. The students also will be provided with practical skills of musical mixing within DAW environment to enable the student to deepen their abilities in sound creation. During the course students will develop an awareness of the necessary elements to create an effective portfolio of compositional work with an appropriate design. The module develops the written critical reflection and evaluation skills of the students as well.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Būtinas muzikos kūrybos technologijos kurso baigimas

Dalyko studijų rezultatai

Muzikos ir rašytinio tekstų prodiusavime formuluoti individualias kūrybos prielaidas ir įgyvendinti efektyvią jų sklaidą.
Kolektyvinėse prodiusavimo sesijose įvertinti savo ir kolegų darbo rezultatus pasiūlant efektyvius garso lauko formavimo sprendimus.
Įgyvendinti pilną daugiatakių aranžuočių įrašymo, redagavimo ir miksavimo ciklą kolektyviniame prodiusavime.
Pritaikyti tinkamas garso inžinerijos užduotims programinę ir aparatūrinę įrangas.
Suformuoti tinkamą portfolio kūrinių visumai pristatymo dizainą.
Sukurti kompozicijų portfolio, atspindintį stipriąsias ir neutralizuojantį silpnąsias kūrėjo audityvinės raiškos puses.
Parašyti esė, įvertinantį portfolio kūrinių prodiusavimo procesą, kontekstą ir rezultatą.
Parašyti techninę dokumentaciją, įvertinančią portfolio kūrinių prodiusavimo procesą, kontekstą ir rezultatą.

Dalyko turinys

1. Dalyko įvadas. Kūrybinių užduočių analizė.
2. Garso bangų psichoakustika. Vizuali garso miksavimo analizė
3. Garsas skaitmeniniame domene
4. Garso laukas: panoramos formavimo praktikumas
5. Garso laukas: aukščio formavimo praktikumas
6. Garso laukas: erdvės formavimo praktikumas
7. Kolektyvinio darbo kūrinių prezentacija ir vertinamoji diskusija
8. Miksavimas: EQ
9. Miksavimas: Dynamics
10. Miksavimas: Delay ir Reverb
11. Miksavimas: Modulation ir Harmonizer efektai
12. Miksavimas: Mastering
13. Garso lauko kritinio įvertinimo gairės
14. Prodiusavimo dokumentacija – akademinis rašymas (esė).
15. Portfolio kūrinių prezentacijos ir vertinamosios diskusijos 2 oji sesija

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30
Pratybos 45
Komandinis darbas pasitelkus elektronines komunikavimo priemones 15
Savarankiškas darbas 120
Iš viso 210

Studijų rezultatų vertinimas

Esė (kūrinių portfolio dokumentacija) – 25%; Tarpinis atsiskaitymas (kolektyvinio darbo prezentacija) – 35%, Egzaminas (kūrinių portfolio) – 40%

Literatūra

1 2005 Thomas Porcello; Paul D. Greene. Wired for Sound: Engineering and Technologies in Sonic Cultures Middletown, Conn : Wesleyan.
2 2001 Michael Talbot-Smith. Sound Engineering Explained Focal Press
3. 2010 Antanas Dumčius. Garso inžinerija: mokomoji knyga Kaunas: Technologija
4. 2005 David Gibson. The Art of Mixing : A Visual Guide to Recording, Engineering, and Production Boston, MA: Course PTR
5. 2004 Peter Manning. Electronic and computer music Oxford University Press
Papildoma literatūra
1. 2007 Jamie Sexton. Music, sound and multimedia: from the live to the virtual Edinburgh University Press
2. 2013 Ashley Shepherd. Nuendo 5 power! : the comprehensive guide. Course Technology/Cengage Learning