Italų kalba B1.2
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Kursas apima Bendrųjų Europos kalbų metmenų numatytos italų kalbos B1 lygio programos dalį. Į programą įeina platus gramatikos temų spektras. Lavinamas bendravimas daugelyje numatomų kasdienio gyvenimo situacijų (išreikšti savo nuomonę arba paklausti kitų nuomonės, pasiūlyti ir paprašyti pagalbos, aprašyti ir atpasakoti, kalbėti apie privalumus ir trūkumus), pristatoma su tokiomis situacijomis susijusi leksika. Taikomi įvairūs mokymo metodai: kontaktinės paskaitos, pratybos, darbas grupėje, savarankiškas darbas, darbas nuotoline forma ir kt.
Dalyko anotacija užsienio kalba
This Italian language course is structured as the first part of the B1 level as it is described in the European Common Framework of Reference for Language Learning and Teaching. It covers a broad range of grammatical content. The course aims at further developing students’ practical communicative abilities as well as building up the vocabulary of everyday topics (express one’s opinion or ask someone’s opinion, offer and request help, describe and narrate, talk about strengths and weaknesses). Teaching methods include lectures, seminars, self-study tasks, work in a virtual learning environment, and other activities.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
B1.1 lygmens italų kalbos kompetencija.
Dalyko studijų rezultatai
1. Vartoti pagrindines B1 lygmenį atitinkančias gramatines struktūras, leksinius vienetus ir tarimo modelius. (2 dalis)
2. Suprasti esmę, kai kalbama bendrine kalba gerai žinomomis temomis, kuriomis tenka bendrauti darbe, mokykloje, poilsiaujant ir pan. Išreikšti galimai įgyvendinamą norą, sąlygos pasekmę, kalbėtojo laikomais abejotinais šaltiniais paremtus faktus.
3. Suprasti tekstus, kuriuose daug dažnai vartojamų žodžių ir gramatinių formų bei konstrukcijų, susijusių su kasdieniu gyvenimu ar darbu; suprasti įvykių, jausmų ir norų aprašymus asmeniniuose laiškuose.
4. Bendrauti daugelyje situacijų, į kurias galima patekti dirbant arba poilsiaujant: kalbėti telefonu formaliame kontekste, išreikšti savo nuomonę arba paklausti kitų nuomonės, pasiūlyti ir paprašyti pagalbos, paaiškinti arba paprašyti paaiškinimų.
5. Rašyti paprastus rišlius tekstus apie žymius žmones, gyvenusius praeityje arba dabartyje.
Dalyko turinys
Sąlygos sakinys.
Nežymimieji įvardžiai ir būdvardžiai.
Dalyvio derinimas su tiesioginio papildinio įvardžiukais.
Įvardžiukų kombinavimo pagrindai. Reikiamybės išraiška.
Kokybiniai vediniai.
Leksika, susijusi su kasdiene veikla darbe, mokykloje, poilsiaujant ir pan.
Būdai išreikšti tariamybę, sąlygas, abejonę, priežastinį ryšį.
Įvairių daiktų aprašymai; įvairaus pobūdžio prašymai darbo kontekste; įvykių, jausmų ir norų aprašymas asmeniniuose laiškuose.
Leksinės ir gramatinės priemonės, reikalingos tinkamai pakviesti į veiklą, reikšti emocijas, nuomones, norus.
Leksinės ir gramatinės priemonės, reikalingos tinkamai klausti kitų nuomonės, pasiūlyti ir paprašyti pagalbos, paaiškinti arba paprašyti paaiškinimų.
Taisyklingas rašymas rišlių tekstų apie žymius žmones, gyvenusius praeityje arba dabartyje.
Dalyko studijos valandomis
|
Šis dalykas gali būti dėstomas viena iš šių formų: |
|||
Studijų vykdymo forma: |
Val. auditorinėse studijose |
Val. nuotolinėse studijose |
Val. mišriose studijose |
|
Paskaitos |
60 val. |
60 val. |
Auditorinės: 30 val. |
Nuotolinės: 30 val. |
Pratybos (Moodle aplinkoje) |
15 val. |
15 val. |
15 val. |
|
Iš viso kontaktinio darbo val. |
75 val. |
75 val. |
75 val. |
|
Savarankiškas darbas |
85 val. |
85 val. |
85 val. |
|
Iš viso: |
160 val. |
160 val. |
160 val. |
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 20 %, baigiamasis egzaminas – 30%, kontroliniai darbai ir kiti atsiskaitymai semestro metu – 50 %.
Literatūra
1. 2018 Lanza, S. Italų kalbos vadovėlis, 2-oji dalis
2. 2018 Lanza, S. Italų kalbos vadovėlis, 3-oji dalis
Papildoma literatūra
1. 2015 M. Bali, L. Ziglio, Nuovo Espresso 3. Libro dello studente e esercizi (B1).