Specialybės praktika Nr.1

  • Dalyko kodas: PSM 5011
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Speciality Practice No.1
  • Dalykas atestuotas: 2022-03-20
  • Atestacija galioja iki: 2025-03-20
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    dr. Jurga Misiūnienė, VDU Socialinių mokslų fakultetas, Psichologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Specialybės praktika skirta padėti studentams įgyti psichologo darbui su ugdymo proceso dalyvių grupe reikalingus psichologinio švietimo mokėjimus ir įgūdžius, veiklą maksimaliai priartinant prie psichologo darbo konkrečioje ugdymo įstaigoje. Tai pasiekiama studentams dirbant konkrečioje ugdymo įstaigoje ten dirbančio psichologo, praktikos vadovo (mentoriaus) priežiūroje bei konsultuojantis su praktikos vadovu (tutoriumi) universitete. Praktikos metu studentai veda dienoraštį ir atlikę praktiką parengia ataskaitą.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Specialty practice No.1 designed to gain skills related to psychologist’s work in the field of the psychological education. The activity is related to the work with a group of entrants of the educational process and organised as much as possible close to psychologist work in a particular institution. This is achieved by organizing students’ work in particular institution under the psychologist, practice supervisor (mentor) care and by consultations with the practice supervisor (tutor) at university. During the specialty practice students fill a diary and prepare a report after their practice.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Psichologo darbas ir etika ugdymo sistemoje; Psichologinių tyrimų metodologija; Vaiko ir paauglio psichologija; Prevencinio darbo kryptys ugdymo įstaigose.

Dalyko studijų rezultatai

1. Apibūdinti psichologo veiklą specialistų komandoje, dirbančioje konkrečioje ugdymo įstaigoje.
2. Įvertinti ugdymo įstaigos poreikį šviečiamajai veiklai, atsižvelgiant į grupės lygmenyje kylančias psichologines problemas.
3. Atlikti šviečiamąją veiklą psichologinėmis temomis ugdytiniams ir ugdytojams.
4. Įvertinti šviečiamosios veiklos psichologinėmis temomis efektyvumą.

Dalyko turinys

1. Susipažinimas su praktikos vieta, psichologo veiklą konkrečioje institucijoje reglamentuojančiais dokumentais, psichologo ir komandoje su juo dirbančių specialistų pareiginėmis instrukcijomis.
2. Pasirengimas įvertinti ugdymo įstaigos poreikį bendruomenės (mokinių, tėvų (globėjų), pedagogų) švietimo psichologinėmis temomis veiklai, poreikio įvertinimo instrumentų parengimas, įvertinimas ir rezultatų analizė bei išvados formulavimas.
3. Švietimo psichologinėmis temomis planų skirtingoms ugdymo proceso dalyvių grupėms (mokinių, tėvų (globėjų), pedagogų) sudarymas ir realizavimas.
4. Švietimo psichologinėmis temomis veiklos efektyvumo įvertinimas.

Dalyko studijos valandomis

Konsultacijos 15 val.
Savarankiškas darbas 145 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Veikla konsultacijų metu – 20%, mentoriaus vertinimas – 20%, praktikos ataskaita – 60%

Literatūra

1. 2020 Čepukienė, V. Psichologo profesinė etika: mokomoji knyga. https://www.vdu.lt/cris/handle/20.500.12259/100700
2. 2019 Burns, M. K. Introduction to School Psychology: Controversies and Current Practice
3. 2014 Bulotaitė, L. Rizikingas elgesys. http://www.esparama.lt/documents/10157/490675/Bulotaite-Rizikingas-elgesys.pdf/e0fdbfe7-6631-4f93-a910-6e41b7fe0f39
4. 2013 Legkauskas, V. Vaiko ir paauglio psichologija
5. 2011 Lionetti T.M., Snyder E.P., Christner R.W. A practical guide to building Professional competencies in school psychology
Papildoma literatūra
1. 2018 Juknienė, R. ir kt. Psichologas ugdymo įstaigoje: praktiko užrašai.
2. 2013 Groth-Marnat, G.; Davis, A. Psychological Report Writing Assistant. https://ebookcentral-proquest-com.ezproxy.vdu.lt:2443/lib/vmulib-ebooks/reader.action?docID=894214&ppg=5
3. 2012 Branstetter, R. The School Psychologist's Survival Guide https://www.thrivingschoolpsych.com/free-tools/