Menas ir komunikacija
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas pristato komunikacijos teoriją, supažindina su įvairiais komunikacijos modeliais būdingais skirtingų laikotarpių meninei kūrybai ir skaitmeninių medijų turiniui daugiausia dėmesio skiriant šiuolaikiniam menui, jame vyraujančiam komunikaciniam ryšiui tarp menininko, meno objekto ir žiūrovo, bei J. Baudrillard hipertikrovės teorijai. Vėliau šios žinios papildomos suteikiant gebėjimą analizuoti, vertinti ir kurti meninius rinkodaros projektus. Studentai mokomi suprasti komunikacinius meno aspektus ir pritaikyti juos realizuojant simuliacinį kūrybinį komunikacijos projektą.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course introduces the theory of communication and various communication models characteristic of artistic creation of different periods and digital media content, focusing on contemporary art, the prevailing communication between artist, art object and viewer, and J. Baudrillard's theory of hyperreality. This knowledge is then supplemented by the ability to analyze, evaluate, and create artistic marketing projects. Students are taught to understand the communicative aspects of art and apply them in realizing a simulated creative communication project.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Vizualinė komunikacija, Tarpkultūrinės komunikacijos teorijos
Dalyko studijų rezultatai
Apibrėžti meninės komunikacijos principus skirtingose meno sampratose.
Analizuoti skirtingas meno bei popkultūros turinio formas komunikaciniu aspektu.
Atskleisti simbolinį ir ideologinį meno bei popkultūros objektų turinį.
Naudoti ontologinius hipertikrovės teorijos ir meno komunikacijos principus vystant reklaminės komunikacijos idėjas.
Kurti reklaminės komunikacijos projektus pasitelkiant menines priemones.
Dalyko turinys
1. Įvadinė paskaita.
2. Šiuolaikinio meno genezė: nuo antikos iki modernaus meno.
3. Svarbiausios šiuolaikinio meno kryptys ir komunikaciniai jų principai #1.
4. Svarbiausios šiuolaikinio meno kryptys ir komunikaciniai jų principai #2.
5. Komunikaciniai meno principai pagal Deleuze&Guattari, meno ir reklamos ryšys.
6. Hipertikrovės teorija: viešosios komunikacijos skaitymas vaizdų kultūroje.
7. Ideologinė popkultūros analizė: nuo liberalizmo iki neoliberalizmo, ideologinė popkultūros funkcija.
8. Skaitmeninės komunikacijos kritika: svarbiausi medijų filosofijos aspektai.
9. Skirtingi požiūriai į rinkodarą, lauko tyrimai, pozicionavimasis;
10. Prekės ženklai, atropomorfizacija, lojalumo psichologija.
11. Kūrybinė rinkodara: partizaninis marketingas meninėmis priemonėmis.
12. Dėmesio ekonomika skaitmeninės komunikacijos eroje.
13. Socialinių medijų komunikacijos principai.
14. Strateginis požiūris į rinkodaros procesus;
15. Kūrybiškumas: požiūriai į vaizduotę, kūrybiškumo lavinimo principai ir taikymas kuriant reklaminės komunikacijos idėjas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 45 val.
Seminarai 15 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 30%, seminaro užduočių atlikimas – 30%, egzaminas – 40%
Literatūra
1. 2003 McLuhan, Marshall. Kaip suprasti medijas: žmogaus tęsiniai.
2. 2002 Baudrillard, Jean. Simuliakrai ir simuliacija.
3. 1994 Chomsky, Noam. Manufacturing consent: the political economy of the mass media.
4. 2010 Rubavičius, Vytautas. Postmodernusis kapitalizmas. http://etalpykla.lituanistikadb.lt/fedora/objects/LT-LDB-0001:B.03~2010~1367170390079/datastreams/DS.001.0.01.BOOK/content
5. 2009 Foreman-Wernet L., Dervin B. (eds.) Audiences and the Arts: Communication Perspectives.
6. 2007 Žukienė R., Mažeikienė R., Dovydaitytė L., Kultūros animacija.
Papildoma literatūra
1. 2014 Shifman, Limor. Memes in Digital Culture https://search-ebscohost-com.ezproxy.vdu.lt:2443/login.aspx?direct=true&AuthType=ip,url,uid&db=e000xww&AN=649171&site=ehost-live&custid=ns195314