Literatūra, reklama ir medijos

  • Dalyko kodas: LLT 3022
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 5
  • Pavadinimas anglų kalba: Literature, Advertising and Media
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Ramūnas Čičelis, dr. Vijolė Višomirskytė, Lietuvių literatūros katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šio kurso tikslas – supažindinti studentus su medijos samprata šiuolaikinėje teorijoje, reklamos funkcijomis ir savybėmis, gilintis į jų ryšį su literatūra. Nagrinėjamas medijų (technologijų) poveikis literatūrai. Daugiausia dėmesio skiriama įsigilinti į medijos, kaip informacijos perdavimo būdo, kaip terpės ir kaip poveikio, sampratą. Susipažinę su pagrindinėmis medijų teorijos sąvokomis, seminaruose studentai analizuoja literatūros ir reklamos tekstus, patys rašo knygos anotaciją ir parengia literatūros socialinės reklamos projektą, kūrybingai pasitelkdami teorines žinias ir išnaudodami žodžio, vaizdo, garso ir skaitmenos bei naujųjų technologijų galimybes.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The aim of the course is to introduce students to the concept of a media in contemporary theory, to the functions and properties of advertising, focusing on their relationship with literature. The impact of media (technologies) on literature is analysed. More attention is paid to look into the concept of media as a channel and as an effect. Being familiar with the basic concepts in media theory, during seminars students analyze literary texts and advertisements, then themselves write an annotation for a book and prepare a project for literature promotion, creatively applying theoretical knowledge and employing the distinctive properties of word, image, sound, digital signs, and new technologies.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Klasikinė lietuvių ir Vakarų Europos literatūra

Dalyko studijų rezultatai

1. Apibrėžti literatūrą kaip socialinį, informacijos perdavimo, tautos bei individo mentalitetą atspindintį ir formuojantį reiškinį, remiantis medijų teorija.
2. Apibūdinti kalbos mediją kaip priemonę, terpę ir poveikį; nagrinėti literatūrą ir reklamą šiais aspektais.
3. Apibūdinti medijų (technologijų) poveikį literatūrai.
4. Paaiškinti elektroninių medijų specifiką ir įtaką literatūrai ir reklamai.
5. Paaiškinti semiotinių medijų (žodžio, vaizdo, garso, skaitmenos) išskirtines savybes ir jų panaudojimą konkrečiuose tekstuose.
6. Argumentuoti savo nuomonę aktualiais medijų ideologijos ir ekologijos reklamoje ir literatūroje klausimais.
7. Savarankiškai parašyti knygos anotaciją; bendradarbiaujant su kolegomis sukurti socialinę literatūros reklamą, kūrybingai išnaudojant skirtingų medijų savybes.

Dalyko turinys

Semiotinės ir transmisinės medijų sąvokos. Literatūros medijos (rašytinė kalba, knyga, žurnalas). 3 būdai, kuriais menininkas gali panaudoti medijas. Semiotinių (meninės) išraiškos medijų (žodžio, garso ir vaizdo) filosofinės skirtybės. Senosios ir (naujosios) elektroninės medijos (technologijos), jų įtaka literatūrai ir reklamai. Kalbos disfunkcionalumas skaitmeninėje literatūroje. W. Benjamino medijų teorijos analizė – literatūra, reklama ir vaizdas, jų santykis. Psichoanalitinė medijų kritika – reklama, literatūra ir nesąmoningumas. Tikrovės ir realybės matmuo medijose ir jų veikiamoje literatūroje bei reklamoje. Marksistinės medijų teorijos. Ideologinis literatūros ir reklamos anarchizmas ir medijos (S. Žižeko teorija). Medijos ir masinė komunikacija, medijų ekologija. Vaizdo retorika. Reklamos teksto analizė. Literatūros (kaip prekės) reklamavimo būdai, priemonės, technologijos. Anotacijos žanras.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos – 30 val., seminarai – 15 val., savarankiškas darbas – 90 val. Iš viso 135 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 20 %, darbas seminarų metu – 15 %, grupės projektas (socialinė reklama) – 15 %, anotacija – 10 %, egzaminas – 40 % galutinio pažymio.

Literatūra

Pagrindinė literatūra
Barthes R. 2003: Atvaizdo retorika. Baltos lankos 17.
Eco U. Nuo interneto link Gutenbergo: tekstas ir hipertekstas
http://www.balsas.cc/umberto-eco-nuo-interneto-link-gutenbergo-tekstas-ir-hipertekstas-1-d/
McLuhan M. 2003: Kaip suprasti medijas. Vilnius: Baltos lankos.
Papildoma literatūra
Benjamin W. 2005: Nušvitimai. Vilnius: Vaga.
Grigoravičienė E. 2011: Vaizdinis posūkis. Vilnius: Lietuvos kultūros tyrimų institutas.
Manowich L. 2009: Naujųjų medijų kalba. Vilnius: MENE.
Medijų kultūros balsai. Vilnius: Balsas.cc, 2009.
Ryan M.L. 2011: Meaning as Spectacle: Verbal Art in the Digital Age. Why Study Literature. University of Aarhus Press.
Ryan M.L. 2012: Narration in Various Media. The :Living Handbook of Narratology. Hamburg: Hamburg University Press.
Žižek S. 2009: Sveiki atvykę į tikrovės dykumą. Kaunas: Kitos knygos.