Anglų kalba C1
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas skirtas tobulinti studentų bendrinės ir akademinės anglų kalbos komunikacinę kompetenciją pažengusiųjų lygmenyje per integruotas recepcijos (klausymo ir skaitymo supratimo), produkcijos ir sąveikos (kalbėjimo ir rašymo) bei tarpininkavimo (vertimo) kalbinės veiklos rūšių veiklas. Dalyko turinį sudaro autentiškų tekstų skaitymas ir klausymas, vaizdo įrašų stebėjimas ir analizė, diskusijos aktualiomis temomis, pranešimų studentų pasirinktomis temomis rengimas, pristatymas ir stebėjimas, vertinimas ir diskusija, pažengusiųjų lygmens gramatikos ir žodyno įsisavinimas. Taikoma mišri studijų forma: darbas auditorijoje ir MOODLE virtualioje aplinkoje, savarankiškas darbas praktiškai taikant teorinę medžiagą. Taikomi įvairūs aktyvaus mokymosi metodai: darbas grupėse, porose, vaidmenų žaidimai, simuliacijos, diskusijos, tekstų analizė, projektų metodas.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course is designed to develop students’ general and academic English language communicative competence at advanced level through activities integrating receptive (listening and reading), productive and interactive (speaking and writing), and mediation (translation) language skills. The contents of the course is based on study of authentic texts to improve advanced listening and reading skills, watching and analysing video recordings, discussions on relevant general and academic topics, preparation, delivery, observation and assessment of presentations on self-chosen topics, advanced level grammatical and lexical competence development. The course is delivered in blended study form integrating face-to-face learning with work in virtual MOODLE environment. Various active learning methods are applied: group work, pair work, role-plays, simulations, discussions, text analysis, project method.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
B2 lygmens anglų kalbos kompetencija.
Dalyko studijų rezultatai
1.Suprasti ilgus ir sudėtingus informacinius, specializuotus akademinius straipsnius ar grožinės literatūros tekstus, suvokiant skirtingus stilius, potekstę, analizuoti teksto ir kalbos ypatumus, pateikti kritinę argumentuotą nuomonę apie perskaitytą tekstą.
2. Suprasti išplėtotą kalbą abstrakčiomis ir sudėtingomis temomis, atpažinti įvairialypius posakius ir idiomas, plataus spektro garso įrašus, video pasisakymus internete (Ted talks) ar filmus, suprasti specifines detales, jei pašnekovo tartis neįprasta.
3. Kalbėti gramatiškai taisyklingai, aiškiai, sklandžiai ir laisvai, tinkamai parinkdamas kalbines priemones akademiniais, visuomeniniais ir profesiniais tikslais. Demonstruoti atitinkamus kalbėjimo įgūdžius dirbant komandoje, dalyvaujant diskusijoje ar kalbant auditorijai.
4. Parašyti aiškų, gerai sukomponuotą, detalų tekstą sudėtingomis temomis, laikantis stiliaus ir formos reikalavimų, tinkamai vartojant organizacinius modelius, jungtukus ir siejimo priemones.
5. Kritiškai analizuoti tekstinę ar vaizdinę medžiagą, išplėtoti požiūrį ir paremti argumentais bei pavyzdžiais. Tinkamai perfrazuoti originalų tekstą, pateikiant nuorodas į šaltinį.
6. Taisyklingai vartoti leksines ir leksines-semantines konstrukcijas skirtingų registrų kalbinėse situacijose ir tekstuose. Gebėti perfrazuoti, vartoti tiek formalią kalbą, tiek frazeologizmus ir šnekamosios kalbos posakius.
Dalyko turinys
1. Anglų k. gramatiniai laikai iš „apibrėžto“ ir „neapibrėžto“ laiko sampratų perspektyvos.
2. Laikų vartojimas bendrinėje ir akademinėje kalboje.
3. Diskurso žymekliai.
4. Nominalizacija ir jos naudojimas, perfrazuojant mintis.
5. Kūrybiškumas įvairiose gyvvenimo srityse ir kūrybiškumo rodikliai skirtingose šalyse.
6. Žmonių viltys ir baimės.
7. Optimistai ir pesimistai: skirtingų šalių duomenys.
8. Akiračio plėtra ir išėjimas iš komforto zonos – ar tai svarbu gyvenime ir kodėl?
9. Būsimojo laiko raiškos formos iš dabarties ir praeities perspektyvos.
10. Modalinių veiksmažodžių funkcijos ir vartojimas būtajame laike.
11. Inversija su prieveiksminėmis frazėmis.
12. Žmonių tarpusavio ryšiai ir kūno kalba.
13. Idiomos ir jų vartojimas.
14. Komunikacijos formų raida laikui bėgant.
15. Derybiniai įgūdžiai: kaip juos tobulinti?
16. Anglų k. gramatiniai laikai iš „apibrėžto“ ir „neapibrėžto“ laiko sampratų perspektyvos.
17. Laikų vartojimas bendrinėje ir akademinėje kalboje.
18. Kultūriniai skirtumai. Vieno požiūrio pavojus ir pasirinkimo paradoksas.
19. Mokymasis ir atmintis.
20. Švietimo vertė.
21. Citavimas, šaltinio perfrazavimas, nuorodos į šaltinius.
22. Nominalizacija ir jos naudojimas, perfrazuojant mintis.
23. Jungiamosios priemonės ir jų vartojimas bendrinėje bei akademinėje kalboje.
24.Tikslų kėlimas, planavimas, laiko valdymas.
25. Nominalizacija ir jos naudojimas, persakant mintis.
26. Žodyno plėtros strategijos. Sprendimų priėmimas.
27. Ekonominiai ištekliai bei tvarus energijos ir žemės naudojimas. 28.Derinimasis prie situacijos, lankstumas. 29.Medijų taikymas. 30.Organizuotumas ir kūrybiškumas.
31. Įvairių kalbos dalių junginiai su prielinksniais, kiti žodžių junginiai ir jų vartojimas.
32. Nominalizacija ir jos naudojimas, persakant mintis.
Dalyko studijos valandomis
|
Šis dalykas gali būti dėstomas viena iš šių formų: |
|||
Studijų vykdymo forma: |
Val. auditorinėse studijose |
Val. nuotolinėse studijose |
Val. mišriose studijose |
|
Paskaitos |
60 val. |
60 val. |
Auditorinės: 30 val. |
Nuotolinės: 30 val. |
Pratybos (Moodle aplinkoje) |
15 val. |
15 val. |
15 val. |
|
Iš viso kontaktinio darbo val. |
75 val. |
75 val. |
75 val. |
|
Savarankiškas darbas |
85 val. |
85 val. |
85 val. |
|
Iš viso: |
160 val. |
160 val. |
160 val. |
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas - 20 %, baigiamasis egzaminas - 30% , kontroliniai darbai ir kiti atsiskaitymai semestro metu - 50 % galutinio pažymio.
Literatūra
1. 2019 Lansford, L., Dummett, P., Stephenson, H. Keynote Proficient: Student's book.
2. 2019 Hall, D., Richardson, K. Keynote Proficient: Teacher’s book.
3. 2019 Hird, J., Dummet, P., Harrison, M.,Millin, S. Keynote Proficient: Workbook
2019 Lansford, L., Dummett, P., Stephenson, H. Keynote Proficient DVD -ROM
4. TED atviri ištekliai
Papildoma literatūra
1. 2013 Paterson, K. & Wedge, R. Oxford Grammar for EAP. Oxford University Press.
2. 2011 Evans, V. & Dooley, J. New Round-Up 6: English Grammar Practice. Student’s Book.
2012 Thaine, C. Cambridge Academic English: An Integrated Skills Course for EAP. Intermediate. Student’s Book.
2017 - 2023 Mokomoji medžiaga virtualioje MOODLE aplinkoje.