Kūnas ir objektas scenoje

  • Dalyko kodas: MVD 4009
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: BODY AND OBJECT ON A STAGE
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Lekt. Lina Puodžiukaitė- Lanauskienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas skirtas susipažinti ir analizuoti kūno kaip objekto egzistavimą bei judėjimą erdvėje spektaklio metu, kūno sąveikas su kitais erdvėje esančiais objektais, kitais kūnais bei erdvinėm struktūrom. Kiekvienas kūnas atsirasdamas erdvėje su savimi atsineša energetiką: kokia ji gali būti, kaip ją galima kontroliuoti ir išnaudoti siekiant geriausio rezultato ir maksimalaus kūno „kalbėjimo“ žiūrovui.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This subject is designed to introduce and analyze the body as object on stage: how it moves and affects other objects as well as other bodies and spatial structures. Every body brings certain energy as it appears on stage: how can we define it, control it, and learn to use it to the best advantage in making the body „speak.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

„Vaidybos pagrindai I“, „Judesio menas “, „Scenos kalba“, „Choreografija“, „Vaidybos pagrindai II“, „Improvizacija ir mono žanras“, „Klasikinis šokis“, „Komunikacija: balsas ir kalba“, „Modernus ir šiuolaikinis šokis“, „Vaidyba darbas su tekstu“, „Muzikalumo ugdymas“, „Judesio meno teorija ir istorija“/ „Dramos istorija ir analizė“, „Meninio ugdymo tyrimai I“, „Režisūra“, „Šokio kompozicija“, „Kūrybinio teksto rašymas“, „Vokalas“, „Meninio ugdymo tyrimai II“, „Šokio improvizacija“, „Medijos atlikėjų menuose“ / „Vaidyba ir šokis naujosiose medijose“, „Improvizacija“, „Kūrybiniai projektai“, „Kino istorija ir analizė“ / „Režisūros istorija ir analizė“, „Bendroji ir raidos psichologija“, „Sveikatos ugdymas“, „Pedagogika“, „Emocinio intelekto ugdymas“, „Pedagogo asistento praktika“, „Ugdymo turinio kūrimas ir valdymas“, „Šokio ir teatro didaktika I“, „Įtraukusis ugdymas“, „Šokio ir teatro didaktika II“, „Pedagoginė praktika globojant mentoriui“, „Savarankiška pedagoginė praktika“, „Pedagoginių studijų baigiamasis darbas“.

Dalyko studijų rezultatai

1. Padėti studentams įgyti žinių kaip skirti ir analizuoti kūno išsidėstymą erdvėje.
2. Padėti studentams įgyti žinių kaip skirti bei analizuoti kūno sąveiką su kitais erdvėje esančiais objektais.
3. Užtikrinti, kad studentai žinotų, kaip suformuoti kūno pozicijas bei judėjimą erdvėje.
4. Sudaryti studentams sąlygas išnaudoti kūno sąveikos su objektu žinias.

Dalyko turinys

1. Kūno išsidėstymas erdvėje atsižvelgiant į kūno judesį, statiką, lygmenį, greitį, energetiką, poziciją ar pozicijas ir kt.
2. Kūno išsidėstymas tradicinėje scenos erdvėje ar netradicinėse erdvėse bei kūno analizė erdviniame kontekste.
3. Kūno išsidėstymas tradicinėje scenos erdvėje ar netradicinėse erdvėse bei kūno analizė erdviniame kontekste.
4. Video medžiagų peržiūros: kūno erdvėje analizės bei jų svarba spektaklio kontekste.
5. Video medžiagų peržiūros: kūno erdvėje analizės bei jų svarba spektaklio kontekste.
6. Praktiniai kūno išsidėstymo sceninėje erdvėje bandymai analizuojant bei interpretuojant gautus rezultatus.
7. Praktiniai kūno išsidėstymo netradicinėje spektaklio erdvėje bandymai analizuojant bei interpretuojant gautus rezultatus.
8. Kūno bei objekto sąveika atkreipiant dėmesį bei analizuojat kūno bei objekto rakursus, erdvinį išsidėstymą, greitį, lygius, energetikas ir kt.
9. Erdvės, kūno bei objekto sąveikos.
10. Praktiniai kūno bei objekto sąveikų bandymai.
11. Video medžiagos peržiūros analizuojant kūno bei objekto sąveikas spektakliuose.

Dalyko studijos valandomis

Pratybos 45 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas (įeina: pasirengimas kolokviumui ir egzaminui) 88 val.
Iš viso 133 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30%
Kiti tarpiniai atsiskaitymai (individualių ir komandinių užduočių atlikimas) – 20%
Egzaminas – 50 %

Literatūra

1. 2002 Dally, A. Critical Gestures: Writings on Dance and Culture. (Wesleyan University Press)
2. 2003 Meaning in Motion. Red. Desmond J. C. (Duke University Press)
3. 2001 Moving History / Dancing Cultures. Ed. Ann D. ir Albright A. C.( Wesleyan University Press)
4. 2004 Of the Presence of the Body. Ed. Lepecky A. (Wesleyan University Press)
5. 2002 The Twentieth Century Performance Reader. Red. Huxley M.ir Witts N. (Routledge)
6. 2009 Climenhaga R. Pina Bausch (Routledge)
7. 2003 Tharp T. The Creative Habit. Learn It and Use It for Life (Simon & Schuster)
8. 2006 Lepecki A. Exhausting Dance: Performance and the Politics of Movement
9. 2021 Rachel Fensham, Kim Solga, Susan Bennett Theory for Theatre Studies: Movement (Methuen Drama)
10. 2017 Nicole Potter Movement for Actors (Allworth Press)
11. 2017 Jo Butterworth, Liesbeth Wildschut Contemporary Choreography: A Critical Reader (Routledge)
12. 2015 Jacqueline M Smith-Autard Dance Composition: A Practical Guide to Creative Success in Dance Making (Routledge)
Papildoma literatūra
1. 1996 Theories and Documents of Contemporary Art. Ed. Stiles K. ir Selz P. (University of California Press)
2. 2003 Tharp T. The Creative Habit. Learn It and Use It for Life (Simon & Schuster)
3. 2009 Briginshaw V. A. Dance, Space and Subjectivity
(Palgrave Macmillian)
4. 2000 Grau A., Jordan S. Europe Dancing: Perspectives on Theatre, Dance and Cultural Identity (Routledge)
5. 2021 Nancy Reynolds, Malcolm McCormick No Fixed Points: Dance in the Twentieth Century (Yale University Press)
6. 2014 Olsen A. The Place of Dance: A Somatic Guide to Dancing and Dance Making