Tarpkultūriškumas karjeroje ir konsultavime

  • Dalyko kodas: EDU 4022
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Intercultural Career and Counselling
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dr. Ilona Tandzegolskienė, dr. E. Trepulė, Socialinių mokslų fakultetas, Edukologijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijų dalykas sudaro prielaidas studentams pasirengti iššūkiams konsultavime bei karjeroje tarpkultūrinėse aplinkose, plėtoti jų dėmesingumą įvairiems kultūriniams faktoriams, kurie gali daryti įtaką konsultavimo ir karjeros vystymo procesams. Temos apima tarpkultūrinės karjeros koncepciją, tarpkultūrinę kompetenciją asmens ir organizacijos lygmenyse, tarpkultūrinę karjerą veiklos ir akademiniuose pasauliuose, tarpkultūriškumo dinamiką konsultavime, kultūrinio ir socialinio konteksto sąsajas konsultavime, tarpkultūriškumo sąlygojamas galimybes ir ribotumus konsultavime, tarpkultūriškumo charakteristikas konsultuojant darbuotojus ir studentus.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This course is designed to help students to learn for the challenges of counselling and career in intercultural settings, increasing their awareness of various cultural factors that may influence the counselling and career development processes. Topics include: conception of intercultural career, intercultural competence in personal and organizational levels, intercultural career in activity and academic worlds, intercultural dynamics in counselling, relationships between social and cultural contexts in counselling, possibilities and limitations in counselling concerning intercultural aspects, intercultural characteristics in counselling of employees and students.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Karjeros valdymo teorijos, Personalo mokymų planavimas ir organizavimas, Bendravimo psichologija Asmenybės psichologija

Dalyko studijų rezultatai

1. Apibūdinti tarpkultūrinės karjeros koncepciją ir tarpkultūrinę kompetenciją asmens ir organizacijos lygmenyse.
2. Analizuoti ir lyginti tarpkultūrinę kompetenciją ir tarpkultūrinės kompetencijos galimybes individualiame lygmenyje nacionaliniu bei transnacionaliniu mastu.
3. Lyginti tarpkultūrinės karjeros specifiką veiklos ir akademiniuose pasauliuose.
4. Diskutuoti tarpkultūriškumo sąlygojamas galimybes ir ribotumus konsultavime.

Dalyko turinys

1. Tarpkultūrinės karjeros koncepcija.
2. Tarpkultūrinė kompetencija asmens ir organizacijos lygmenyse.
3. Asmens tarpkultūrinė kompetencija ir tarpkultūrinės karjeros galimybės nacionaliniu ir transnacionaliniu mastu.
4. Tarpkultūriškumas organizaciniame lygmenyje nacionaliniu ir transnacionaliniu mastu.
5. Tarpkultūrinė karjera veiklos pasaulyje.
6. Tarpkultūrinė karjera akademiniame kontekste (studijos, formalus ir neformalus mokymasis, kvalifikacijos tobulinimas).

7. Tarpkultūriškumo dinamika konsultavime.
8. Interkultūriškumas, transkultūriškumas, kroskultūriškumas ir intrakultūriškumas konsultavime.
9. Kultūrinio ir socialinio konteksto sąsajos konsultavime.
10. Tarpkultūriškumo sąlygojamos galimybės ir ribotumai konsultavime.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 30 val.
Bendravimas su studentais pasitelkus e-priemones 15 val.
Savarankiškas darbas 60 val.
Iš viso 105 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzamino užduotis (50 %), savarankiškas individualus darbas (30 %), kolokviumas (20 %).

Literatūra

1. 2012 Bielskienė J., Duoblienė L., Tamulionytė E. Tarpkultūrinis ugdymas Lietuvos mokykloje: į pagalbą mokytojui. Tolerantiško jaunimo asociacija. Prieiga internete.

2. 2008 Adler N. Intercultural Dimensions of Organisational Behavior. Thomson. South-Western

3. 2006 Lewis R. D. When Cultures Collide. Leading Across Cultures. Nicholas Brealey International. Boston-London.

4. 2005 Lustig M. W. Intercultural Competence: Interpersonal Communication Across Cultures. Allyn & Bacon

5. 2003 Jacob N. Intercultural Management. Kogan Page. London and Sterling

Papildoma literatūra

1. 2013 Bagdonavičienė V. ir kt. Integruotas modelis, skirtas užsienyje gyvenantiems bei iš užsienio atvykusių Lietuvių ir kitų šalių vaikų lituanistiniam ugdymui bei su jais dirbančių pedagogų ir kitų specialistų kvalifikacijos tobulinimui (lituanistinis modelis) Prieiga internete: http://www.lugis.vdu.lt/Content/?documents

2. Tarpkultūrinis mokymaas Virtuali biblioteka: http://www.pagalba.org/lt/biblioteka

3. 2004 Kiesling S. F. Intercultural Discourse and Communication: The Essential Readings. Blackwell Publishers