Politinė komunikacija ir mediatizacija

  • Dalyko kodas: KOM 6005
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Political Communication and Mediatization
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. Audronė Nugaraitė, PMDF Viešosios komunikacijos katedra

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kursas supažindina studentus su politinės komunikacijos procesais bei veikėjais, analizuoja žiniasklaidos priemonių ir naujųjų technologijų (socialinių tinklų, interneto, kt.) įtaką politikos komunikacijos mediatizacijos procesui šiuolaikinės demokratijos šalyse. Ypatingas dėmesys skiriamas šiuolaikinio politinio marketingo ir politinės reklamos atvejų analizei. Kurso metu analizuojamos pagrindinės politinės komunikacijos teorinės koncepcijos ir metodologiniai požiūriai bei pristatomos naujausios politinės komunikacijos ir mediatizacijos tyrimų tendencijos.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This course is designed to introduce students with the processes and actors of political communication and deepen their understanding of the uses and functions of communication in modern democracies, the dilemmas surrounding the communication of political information provision via mass media and other modern means of communication, e. g. social networks, Internet, etc. Particular attention is given to contemporary political marketing and advertising issues and cases. In the course, key concepts of political communication, the main approaches and methodologies in the field, and the most recent developments will be critically examined.

Dalyko studijų rezultatai

Analizuoti politinės komunikacijos teorijų raidą ir žinoti aktualiausias politinės komunikacijos teorines koncepcijas.
Analizuoti pagrindinius politinės komunikacijos modelius, paaiškinti politinės komunikacijos vaidmenį Vakarų bei besivystančiose, jaunos demokratijos šalyse.
Suprasti žiniasklaidos, naujųjų medijų vaidmenį politiniuose procesuose ir formuojant viešąją erdvę.
Analizuoti politinio marketingo ir politinės reklamos strategijas bei suprasti jų vaidmenį politinėje komunikacijoje.
Taikyti politinės komunikacijos principus rengiant politines komunikacines kampanijas.

Dalyko turinys

1. Politinės komunikacijos samprata, pagrindinės teorinės bei metodologinės prieigos.
2. Komunikacijos vaidmuo demokratiniuose politiniuose procesuose.
3. Politinės komunikacijos profesionalizacija.
4. Pagrindiniai politinės komunikacijos modeliai.
5. Politikos mediatizacija.
6. Žiniasklaidos vaidmuo politikos mediatizacijos procesuose.
7. Viešoji erdvė, viešoji nuomonė, auditorijos ir žurnalistų darbo mediatizacija.
8. Žiniasklaidos poveikis: „framing“, „agenda-setting“, „priming“ ir kt.
9. Žiniasklaida ir šou principai politikoje.
10. WikiLeaks kontraversija: valstybės pastangos kontroliuoti socialines ir naująsias medijas.
11. Internetas ir mobiliosios technologijos politinėje komunikacijoje.
12. Politinis marketingas.
13. Politinė reklama.
14. Politinių kampanijų strategijos, negatyvumas politinėse kampanijose.
15. Viešosios nuomonės apklausų vaidmuo politinėse kampanijose.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos – 30 val., seminarai – 15 val., komandinis darbas (pasitelkiant el. bendravimo priemones) – 15 val., savarankiškas studento darbas – 100 val. Iš viso: 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 20%, grupinis projektas – 30%, egzaminas – 50% galutinio įvertinimo.

Literatūra

1. 2005 Bielinis, L. Visuomenė, valdžia ir žiniasklaida: prieštaringa komunikacinė simbiozė. Eurigmas
2. 2002 Bauman, Z. Globalizacija: pasekmės žmogui. Apostrofa
3. 2012 Hayden, C. The Rhetoric of Soft Power: Public Diplomacy in Global Contexts Lexington Books
4. 2009 Castells, M. Communication Power. Oxford University Press
5. 2009 Dahlgren, P. Media and Political Engagement: Citizens, Communication, and Democracy Cambridge University Press
6. 2002 Edelman, M. J. Politinio spektaklio konstravimas. Eugrimas
7. 2007 Negrine R., Stanyer J. (eds.) The Political Communication Reader. Routledge
8. 2002 McNair, B. An Introduction to Political Communication. Routledge
9. 2004 Pfetsch B., Esser F. (eds.) Comparing Political Communication: Theories, Cases, and Challenges. Cambridge University Press
10. 2013 Voltmer K. The media in transitional democracies. Cambridge
Papildoma literatūra
11. 2010 Louw, E. The Media and the Political Process Sage
12. 2012 Entman, R. Scandal and Silence: Media Responces to Presidential Misconduct Polity
13. 2004 Krupavičius, A., Lukošaitis, A. Lietuvos politinė sistema: sąranga ir raida. Poligrafija ir informatika
14. 2006 Jasiulevičienė, R. Politikos mokslai:mokomoji knyga. VDU leidykla
15. 2006 Balčytienė, A., Vinciūnienė, A. Žiniasklaida kaip aktyvus politinių procesų veikėjas informuojant visuomenę apie ES: lyginamasis požiūris. Informacijos mokslai: mokslo darbai, t. 37, p. 92-110. Vilniaus universiteto leidykla
16. 2007 Stanyer J. Modern Political Communication: Mediated Politics in Uncertain Times. Polity Press
17. 2003 Maarek P. J., Wolfsfeld G. (eds.) Political Communication in a New Era: A Cross-National Perspective. Routledge
18. 2005 Lilleker D. G., Lees-Marshment J. Political Marketing: A Comparative Perspective. Manchester: Manchester University Press