Mokymosi teorijos (Švietimas ir IT)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Kursas yra teorinio ir praktinio pobūdžio. Įgyjami mokymosi sampratos, vaikų ir suaugusiųjų mokymosi panašumų ir skirtumų pagrindai. Aptariamos mokymosi (biheviorizmo, kognityvizmo, pragmatizmo, humanizmo ir konstruktyvizmo) teorijos. Analizuojamos aktyvaus mokymosi kaip socialinio reiškinio teorijos. Apžvelgiami psichopedagoginiai motyvaciniai faktoriai. Gilinamasi į aktyvaus mokymosi veiklas: patirtinį, savaiminį ir reflektyvųjį mokymąsi. Analizuojami holistinio mokymosi modeliai: aktyvuotas ir probleminis mokymasis. Pristatomi mentoriavimo ir savanoriavimo teoriniai pagrindai.
Dalyko anotacija užsienio kalba
This is both theoretically and practically orientated course, which is aimed to support students in getting acquainted with learning and acquisition, also with social learning theories; learning theories (behaviourism, cognitivism, constructivism) and contemporary approach to learning; variety of learning styles and their impact upon learning quality; psycho-pedagogical factors of motivation; individual learning needs; methods of adult teaching and learning.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Ugdymo pagrindai, Bendroji didaktika.
Dalyko studijų rezultatai
1. Apžvelgti mokymo ir mokymosi sampratą.
2. Analizuoti aktyvaus mokymosi procesus.
3. Aptarti mokymo/si teorijų teorinius pagrindus.
4. Apžvelgti mokymosi veiklų charakteristikas.
5. Aptarti mokymosi poreikių ir motyvacijos teorijas.
6. Pristatyti socialines mokymosi teorijas ir strategijas.
7. Analizuoti teorinius mentoriavimo ir savanoriavimo pagrindus.
Dalyko turinys
1. Mokymo/si teorijų objektas.
2. Mokymosi apibūdinimas ir mokymosi dimensijos. Kaip mes mokomės?
3. Supratimo apie žmogaus mokymąsi teorija (K. Illeris).
4. Įrodymais pagrįstas mokymasis.
5. Vaikų ir suaugusiųjų mokymosi skirtumai.
6. Aktyvus mokymasis ir žmogaus smegenys.
7. Mokymasis ir išmokimas.
8. Atminties lavinimas ir stiprinimas. Įsiminimas.
9. Daugiasluoksnio intelekto teorija vystant asmens karjeros galimybes.
10. Požiūris į mokymąsi H.Gardner teorijoje.
11. Mokymo/si teorijos (biheviorizmas, kognityvizmas, humanizmas, konstruktyvizmas) ir šiuolaikinis požiūris į asmens mokymąsi.
12. Pragmatizmas. Mokymosi teorija ateičiai (B. Elkjaer).
13. Transformuojantis mokymasis R. Kegan, ir J. Mezirow teorijose.
14. Mokymosi veiklos charakteristika.
15. Mokymasis per patirtį R. Usher ). Savaiminis patirtinis mokymasis.
16. Reflektyvus mokymasis.
17. Platus įveiklintas mokymasis (J. Lave).
18. Veiklos modeliai – aktyvuotas ir probleminis mokymas/is.
19. Mokymosi poreikių ir mokymosi motyvacijos teorijos.
20. Socialinis mokymasis K. Illerio ir E. Wenger teorijose.
21. Socialinės kompetencijos ugdymas karjerai.
22. Tarpasmeninių gebėjimų įgijimo elementai.
23. Mokymosi būti visuomenėje teorija (P. Jarvis).
24. Teoriniai mentoriavimo ir savanoriavimo pagrindai plėtojant asmens karjerą.
Dalyko studijos valandomis
155 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzamino užduotis (50%), savarankiškas darbas (25%), tarpinis atsiskaitymas (25%).
Literatūra
1. 2009 Contemporary Theories of Learning. Ed. Knud Illeris.
2. 2008 Petty G. Įrodymais grįstas mokymas. Praktinis vadovas.
3. 2006 Maslow. A.H. Motyvacija ir asmenybė
4. 2004 Teresevičienė M., Oldroyd D., Gedvilienė G. Suaugusiųjų mokymasis. Andragogikos didaktikos pagrindai.
5. 2004 Mačianskienė N., Gedvilienė G., Linkaitytė G.,Teresevičienė M. Suaugusiųjų mokymasis. Mentoriavimas
6. 2007 Schunk, D. H.; LEarning Theories: AN Educational PErspective. (5th Edition).
7. 2007 Assessing Student Learning in General Education: Good Practice Case Studies. Edited by: Marilee J. Bresciani.
8. 2009 Knud Illeris. Contemporary theories of learning– learning theorists in their own words.
Papildoma literatūra
1. 2003 Teresevičienė M., Gedvilienė G. Mokymasis grupėse ir asmenybės kaita.
2. 2001 Jensen, E. Tobulas mokymas.
3. 2010 Citizenship Teaching and Learning