Atviri švietimo ištekliai
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijų dalykas skirtas išanalizuoti atvirų švietimo išteklių iniciatyvą ir praktiką Europoje ir pasaulyje, išmokti surasti, kurti ir panaudoti atvirus švietimo išteklius technologijomis grįsto mokymo ir mokymosi procese, įvertinant pasiekiamų atvirų švietimo išteklių kokybę, atvirumą, pasiekiamumą bei išteklių panaudojimo mokymo tikslams galimybes.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The aim of this course is to analyse open educational resource initiatives in Europe and the world, to be able to locate, create, use and re-use OER in TEL and teaching process, assessing the quality, openness and possibilities to use OER in education.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Technologijomis grįsto mokymo(-si) turinio projektavimas, Informacijos išteklių valdymas
Dalyko studijų rezultatai
1.1. Apibrėžti atvirų švietimo išteklių sampratą ir jos vystymąsi.
1.2. Nustatyti atvirų švietimo išteklių “atvirumo” lygmenį ir panaudojimo galimybes
2.1. Surasti atvirų švietimo išteklių telkinius (repozitoriumus).
2.2. Parinkti ir pritaikyti atvirus švietimo išteklius projektuojant mokymosi veiklos turinį, integruoti juos virtualioje mokymosi aplinkoje
3.1. Kurti ir taikyti atvirus švietimo išteklius savo profesinėje praktikoje atnaujinant mokymo turinį.
3.2. Dalintis atvirais švietimo ištekliais nacionalinėse ir tarptautinėse socialinėse – profesinėse bendruomenėse internete
4.1. Įvertinti atvirųjų švietimo išteklių ir jų telkinių (repozitoriumų) kokybę bei atvirųjų švietimo praktikų kokybę.
Dalyko turinys
1. Atvirų švietimo išteklių samprata ir įtaka mokymo(-si) turinio projektavimui ir mokymo(-si) proceso organizavimui. Atvirumas, panaudos galimybės.
2. Atviri švietimo ištekliai ir praktika.
3. Atvirų švietimo išteklių kūrėjai ir naudotojai. Svarbiausi tarptautiniai ir nacionaliniai repozitoriumai
4. Atvirų švietimo išteklių panaudojimas projektuojant technologijomis grįstą mokymosi turinį. Išteklių talpinimas mokymosi turinyje.
5. Atvirų švietimo išteklių politika ir institucinė kultūra. Kam naudingi atviri švietimo ištekliai.
6. Bendruomenių kuriami atviri švietimo ištekliai. Web 2.0 ir socialinės tinklaveikos priemonės.
7. Semantinis internetas ir kiti atvirų švietimo išteklių panaudojimo būdai Lietuvoje. Kalba ir kultūriniai barjerai.
8. Atvirųjų švietimo išteklių, repozitoriumų ir atvirųjų švietimo praktikų kokybės užtikrinimas.
Dalyko studijos valandomis
155 val.
Studijų rezultatų vertinimas
3 praktinės vertinamosios užduotys – 15%;
1 grupinis darbas – 20%;
Kolokviumas – 15%;
Egzaminas – 50%
Literatūra
1. 2011 Sabaliauskas,Tomas; Valterytė, Rita; Vitkutė-Adžgauskienė, Daiva; Volungevičienė, Airina. Atviri švietimo ištekliai : mokomoji knyga [elektroninis išteklius]. 143 p. Vilnius: "TEV"
2. 2010 Open Educational Resources in Lithuania: State of Art and Prospects for Development
3. 2013 Open learning recognition
4. 2012 Open Educational Practices and Resources
Papildoma literatūra
1. 2009 S.D‘Antoni, C.Savage. Open Educational Resources. Conversation in Cyberspace. UNESCO