Taikomųjų tyrimų metodologija
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas skirtas taikomųjų tyrimų metodologijos gebėjimų ugdymui andragoginėje ir pedagoginėje veikloje. Dalyko studijose studijuojami taikomojo tyrimo tipai, metodai, tyrimo imčių atrankos būdai, tyrimo instrumentai, tyrimo etika ir tyrimo projekto rengimo procesas. Dalyko studijos sudaro prielaidas įgyti tyrimų gebėjimus, reikalingus dalyvauti tyrėjų komandose, atliekančiose edukologijos tyrimus individualiame, grupės ar organizacijos lygmenyse.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The study subject is aimed to develop the applied research methodology abilities in andragogic and pedagogic activities. In subject are studied types, methods, sampling, tools, ethics of applied research and the preparation process of research project. The studies are the premise to acquire research skills for working in researchers‘ teams, which implement educational research in individual, group or organizational levels.
Dalyko studijų rezultatai
1.1. Apibūdins andragoginės ir pedagoginės veiklos taikomųjų tyrimų metodologijos tipus, apibrėžiant jų charakteristikas;
1.2. Atrinks, sistemins ir analizuos mokslo šaltinius teoriniam tyrimui, taikant teorinio tyrimo metodus
2.1. Suformuluos ir pagrįs andragoginės ir pedagoginės veiklos taikomųjų tyrimų metodologijos parametrus;
2.2. Analizuos ir apibendrins kiekybinius ir kokybinius taikomojo andragoginės ir pedagoginės veiklos tyrimo duomenis;
3.1 Sudarys andragoginės ir pedagoginės veiklos kiekybinio ir kokybinio taikomųjų tyrimų projektus.
Dalyko turinys
1. Taikomojo andragoginės ir pedagoginės veiklos tyrimo metodologijos samprata ir metodologinės charakteristikos.
2. Taikomųjų andragoginės ir pedagoginės veiklos tyrimų tipai ir dizainai.
3. Tyrimo metodai.
4. Teorinis andragoginės ir pedagoginės veiklos tyrimas: tyrimo medžiaga ir jos atranka, sisteminimas, duomenų analizė ir apibendrinimas.
5. Kiekybinis andragoginės ir pedagoginės veiklos taikomasis tyrimas: instrumentai, duomenų rinkimo metodai.
6. Kokybinis andragoginės ir pedagoginės veiklos taikomasis tyrimas: instrumentai, duomenų rinkimo metodai.
7. Kiekybinis andragoginės ir pedagoginės veiklos taikomasis tyrimas: duomenų analizės metodai.
8. Kokybinis andragoginės ir pedagoginės veiklos taikomasis tyrimas: duomenų analizės metodai.
9. Tyrimų planavimas
10. Taikomojo andragoginės ir pedagoginės veiklos tyrimo projekto rengimas: taisyklės ir rekomendacijos.
Dalyko studijos valandomis
155 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzamino užduotis (50%), savarankiškas darbas (15%), darbo komandoje rezultatai (20%), tarpinis atsiskaitymas (15%)
Literatūra
1. 2009 Anyon, Jean, Michael Dumas. Theory and educational research: toward critical social explanation. New York: Routledge.
2. 2008 Bitinas, Bronislavas, Rupšienė, Liudmila, Žydžiūnaitė, Vilma. Kokybinių tyrimų metodologija. Klaipėda: S. Jokužio leidykla.
3. 2007 Cohen, Louis, Manion, Lawrence, Morrison, Keith New York: Routledge.
4. 2007 Gorard, Stephen. Quantitative methods in educational research : the role of numbers made easy. New York: Continuum
5. 2006 Čekanavičius V., Murauskas G., Statistika ir jos taikymai. I dalis Leidykla TEV
Papildoma literatūra
1. 2002 Clough P. Narratives and fictions in educational research Open University Press
2. 2007 Davies M. Doing a successful research project : using qualitative or quantitative methods. Palgrave Macmillan