Andragogika (Švietimas ir IT)

  • Dalyko kodas: ISI 1006
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Andragogy
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. habil. dr. M. Teresevičienė, dr. E.Trepulė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šio studijų dalyko tikslas analizuoti ir mokėti skirti įvairias andragogikos teorijas, išryškinti pagrindinius skirtumus tarp pedagogikos ir andragogikos.Pateikiami įvairūs požiūriai į suaugusiųjų švietimą, andragogo profesiją ir andragogikos praktiką.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The aim of this course is to provide students with opportunities to get acquainted with basics of andragogy. The course content is focused on the following topics: adult learning in the education paradigm of human resources; andragogy as the practice of organizing learning of adults; theoretical models and theories of andragogical activity; andragogy as a profession; the value of practice in andragogy; personal learning strategies and self-assessment; contemporary learning theory; evaluation of adult education in the political context.

Dalyko studijų rezultatai

1. Apibrėžti andragogiką kaip mokslą.
2. Charakterizuoti suaugusiųjų mokymąsi įtakojančius veiksnius.
3. Apibūdinti suaugusiųjų mokytojo veiklą.
4. Taikyti andragogikos mokslo atstovų teorijas.
5. Charakterizuoti suaugusiųjų mokymosi galimybes vėlyvesniame amžiuje.
6. Pagrįsti suaugusiųjų švietimo vertingumą šiandieninėje visuomenėje.

Dalyko turinys

1. Andragogikos mokslo kilmė ir objektas.
2. Socialinių aspektų įtaka suaugusiųjų švietime.
3. Pedagogikos ir andragogikos skirtumai. Besimokančiojo savarankiškumas. Patirtis bei žinios. Pasirengimas mokymuisi.
4. Suaugusiųjų mokytojo charakteristika. Mokytojo ir besimokančiojo vaidmenų kaita. Andragogo profesija, pagrindinės kompetencijos.
5. Andragogikos mokslo pagrindiniai atstovai - M. Knowles, P. Freire, J. Mezirow, P. Jarvis.
6. Suaugusiųjų nuotolinio mokymosi poreikiai ir galimybės. Mokymosi prieinamumas. Suaugusiųjų mokymasis vėlyvesniame amžiuje. Suaugusiųjų mokymasis tarp kartų.
7. Suaugusiųjų švietimas - mokymasis gyvenimui ir visą gyvenimą.
8. Suaugusiųjų švietimo politikos formavimas. Pagrindiniai ES ir Lietuvos dokumentai, programos.

Dalyko studijos valandomis

155 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzaminas (50%), namų darbas (20%), kolokviumas (30%)

Literatūra

1. 2006 Teresevicienė M. Gedvilienė G., Zuzevičiūtė M. Andragogika Moodle aplinkoje
2. 2007 Meriam B.S., Caffarel R.S.. Learning in Adulthood Moodle aplinkoje
3 2007 Knowles, M. Suaugęs besimokantysis: klasikinis požiūris į suaugusiųjų švietimą Moodle aplinkoje
4. Knowles M. The adult learning theory– andragogy
Atvira prieiga internete http://elearningindustry.com/the-adult-learning-theory-andragogy-of-malcolm-knowles
Papildoma literatūra
1. 2015 Gedvilienė, G., Bortkevičienė, V., Tūtlys, V., Vaičiūnienė, V. Stancikas, E., Staniulevičienė, D., Krivickienė, V., Vaitkevičius, R., Gedvilas, P. Suaugusiųjų bendrųjų kompetencijų plėtra.
Atvira prieiga internete http://sbk.vdu.lt/wp-content/uploads/2014/05/2015_Suaug_bendr_komp_pl_vidaus-lankai.pdf
2. 2016 Ozuah, P.O. (2016) First, There Was Pedagogy And Then Came Andragogy. Einstein Journal of Biology and Medicine Vol 21, No 2
Atvira prieiga internete http://ojs.library.einstein.yu.edu/index.php/EJBM/article/view/90
3. 2009 McGrath, V. (2009) Reviewing the Evidence on How Adult Students Learn: An Examination of Knowles' Model of Andragogy// Adult Learner: The Irish Journal of Adult and Community Education, p99-110 2009 Atvira prieiga internete https://eric.ed.gov/?id=EJ860562
4. 2014 Chametzky, B. (2014) Andragogy and Engagement in Online Learning: Tenets and Solutions // Creative Education
Vol.5 No.10(2014), Article ID:47003,9 pages Atvira prieiga internete http://file.scirp.org/Html/12-6302194_47003.htm