Vizualinė etnografija

  • Dalyko kodas: BRK 4005
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: VISUAL ETHNOGRAPHY
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Rasa Račiūnaitė-Paužuolienė, VDU Etnologijos ir folkloristikos katedra

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course deals with the contemporary visual ethnography. Methods of visual anthropology in field research. Understanding of tradition and modernity. Processes of social and cultural modernization, cultural transformation. Concept of cultural changing and stability in visual research. Crisis in visual ethnography. Influence of popculture in mass-media. Subjectivity and identity in social research. Cultural animation: cultural signs, symbols and meanings. Lifestyle and images in visual ethnography. Representation of visual data in social research.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Etnokultūros studijų pagrindai

Dalyko studijų rezultatai

Baigę kursą studentai gebės: • apibūdinti vizualinės etnografijos objektą ir tyrimo metodus; • etiškai dokumentuoti kultūrą; • analizuoti filmą kaip tekstą apie kultūrą; • savarankiškai planuoti ir atlikti empirinius tyrimus taikant vizualinės etnografijos metodologiją; • remiantis vizualiniais metodais analizuoti dabarties kultūros formų kaitą; • vizualinės etnografijos metodus taikyti socialinių ir humanitarinių mokslų tyrimuose;

Dalyko turinys

1. Įvadinė paskaita. Supažindinimas su kurso struktūra ir turiniu, individualaus darbo užduotimis, lankomumo ir atsiskaitymo reikalavimais. 2. Vizualinės etnografijos objektas. 3. Vizualinės etnografijos metodai lauko tyrimuose. 4. Žiniasklaida ir reklama vizualinėje etnografijoje. 5. Dabarties kultūros formų kaitos atspindžiai vizualinėje medžiagoje: fotografijose, vaizdo filmuose. 6. Globalieji kultūros procesai ir lokalioji kultūra. Tradicijos ir modernumo sąveika vizualinės etnografijos tyrimuose. 7. Kultūros animacijos problemos socialinės kaitos kontekste. Modernizacijos procesai bei kultūrinės transformacijos. Kultūros kaita ir stabilumas. 8. Vizualinės etnografijos krizė. 9. Populiarioji kultūra ir vartojimas vizualinėje etnografijoje. 10. Subjektyvumas ir tapatybė vizualinės etnografijos tyrimuose. Individo ir grupės sąveikos vizualinėje etnografijoje. 11. Kultūros animacija – kultūros ženklai, simboliai ir reikšmės. 12. Gyvenimo stiliai ir įvaizdžiai vizualiose masinės informacijos priemonėse. 13. Vizualinės medžiagos pristatymas savo tyrimuose. 14. Paskaitų metu aptartų probleminių temų apibendrinimai.

Dalyko studijos valandomis

Kontaktinio darbo valandos – 45 val., savarankiškas studento darbas – 75 val., viso – 120 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30%, namų darbas – 20%, egzaminas - 50 % galutinio pažymio

Literatūra

Banks M. (2001) Visual Methods in Social Research. London. Etnologijos katedros (1 egz. VDU bibliotekoje).
De Munck V. (2008) Kultūros tyrimai: patirtis ir apibendrinimai. Kaunas. (32 egz. VDU bibliotekoje).
Fiske J. (2008) Populiariosios kultūros supratimas. Vilnius: Žara. (23 egz. VDU bibliotekoje).
Pink S. (2000) Doing Visual Ethnography: Images, Media and Representation in Research. London. (1 egz. VDU bibliotekoje).
Ramanauskaitė E. (2002) Šiuolaikinės kultūros fenomenų tyrinėjimai. Kaunas: VDU leidykla. (2 egz. VDU bibliotekoje).