Karjeros tyrimų metodologija
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko studijų metu studentai bus supažindinami su kiekybinių ir kokybinių tyrimų metodologiniais reikalavimais karjeros tyrimuose. Bus analizuojamos metodologinės koncepcijos, remiantis kuriomis bus kuriami konkretaus edukologinio tyrimo struktūriniai elementai. Baigus dalyko studijas studentai gebės pasirinkti tinkamą tyrimo strategiją ir kompetentingai atlikti empirinį tyrimą, išanalizuoti ir interpretuoti jo duomenis. Bus vykdomos paskaitos, konsultacijos, studentai savarankiškai atliks tyrimą konkrečioje organizacijoje.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The sources and basics of career research are studied, the practice of quantitative and qualitative research in career is introduced, the methodological conception of social science research and the conception of structural elements is represented during the lectures of methodology of education research.
After theoretical studies and investigating work the competency to choose adequate strategy, structure and methods of research, the ability to design, to organize and to perform the research of career is acquired.
The forms of study are: lectures, consultations, self – dependent research work.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Pažintinė praktika, Karjeros valdymo pagrindai, Asmenybės teorijos, Andragogikos pagrindai ir mokymasis visą gyvenimą, Profesinės kalbos pagrindai, Bendravimo psichologija, Profesijų sociologija, Mokymo(si) teorijos ir strategijos, Asmens psichosocialinė raida, Individualaus konsultavimo pagrindai, Karjeros valdymo teorijos, Personalo valdymas, Grupės konsultavimas ir mokymas, Personalo mokymų planavimas ir organizavimas, Organizacijų vystymosi teorijos, Darbo rinka ir karjera, Švietimo inovacijos ir informacinės technologijos, Pokyčių valdymo modeliai, Asmeninės karjeros valdymas, Dalyko krypties praktika I.
Dalyko studijų rezultatai
1. Įvardinti visuomenės ir švietimo procesų kaitos prielaidas, naudojant socialinių tyrimų ir naujų technologijų pasiekimus atliepiant modernėjančios visuomenės iššūkius.
2. Identifikuoti karjeros tyrimų šaltinius ir pagrindus.
3. Praktiškai ir tikslingai taikyti kiekybinių ir kokybinių tyrimų strategijas atliekant karjeros tyrimus.
4. Suformuluoti karjeros tyrimo proceso struktūros koncepciją ir metodologinius pagrindus.
5. Pasirinkti adekvačią karjeros tyrimo strategiją, parengti tyrimo struktūrą ir metodus
6. Suprojektuoti, organizuoti, atlikti karjeros tyrimą bei surinkti tinkamus empirinius duomenis.
7. Atlikti empirinių duomenų analizę, interpretaciją ir parengti bei pristatyti tyrimo ataskaitą.
Dalyko turinys
1. Empirinių tyrimų vieta ir reikšmė švietime.
2. Moksliniai tyrimai karjeros valdyme ir edukologinė intervencija – veiklos tyrimo pagrindas.
3. Karjeros tyrimų šaltiniai ir pagrindai.
4. Kokybiniai ir kiekybiniai metodai karjeros tyrimuose.
5. Tyrimų metodų trianguliacija.
6. Karjeros tyrimo metodologinės nuostatos: tyrimo koncepcija, metodologinė orientacija.
7. Karjeros tyrimo strategijos pasirinkimas.
8. Empirinio tyrimo struktūriniai elementai. Tyrimo metodų adekvatumo problematika.
9. Karjeros tyrimo elementai: tiriamų ryšių struktūra, parametrai (tiriamojo darbo struktūra): problematika ir aktualumas, tikslas, uždaviniai, teorinė ir praktinė dalis, išvados.
10. Karjeros tyrimų etika.
11. Tiriamojo darbo duomenų analizės reikalavimai: kalbiniai elementai (temos formulavimas, kalbos stilius, terminologija, komentavimas, citavimas, išnašos išvadų ir rekomendacijų formulavimas ir kt.) .
12. Pagrindiniai techniniai reikalavimai tiriamajam darbui: darbo apimtis, lentelės, schemos, paveikslai, išvados, literatūros sąrašas, titulinis lapas ir kt.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Seminarai (S) 15 val.
Bendravimas su studentais pasitelkus e-priemones 15 val.
Savarankiškas darbas 90 val.
Iš viso 150 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzaminas – 50 proc., kolokviumas – 30 proc., tarpinis atsiskaitymas – 20 proc.
Literatūra
1.
2013
McAteer, Mary Action research in education / Thousand Oaks (Calif.)
2. 2013 Baumfield, V., Elaine Hall, E., Wall, K..
Action research in education : learning through practitioner enquiry. Los Angeles (Calif.)
3. 2012
Jovaiša T. R. Profesinės veiklos tyrimas. Vilnius : Edukologija
4. 2012 Bitinas, B.
Kokybiniai edukaciniai tyrimai :teorijos, duomenų rinkimas ir analizė Šiauliai : Šiaulių universiteto leidykla
5. 2011 Žydžiūnaitė, V. Baigiamojo darbo rengimo metodologija : mokomoji knyga Klaipėda : Klaipėdos valstybinė kolegija,
6. 2010 Norkus, Z., Morkevičius, V.
Kokybinė lyginamoji analizė Vilnius : Vaistų žinios ;
Kaunas : Lietuvos HSM duomenų archyvas
7. 2010 Susan M. Bruce, Gerald J. Pine. Action research in special education : an inquiry approach for effective teaching and learning / New York : Teachers College Press
Papildoma literatūra
8. 2008 Bitinas, B., Rupšienė, L., Žydžiūnaitė, V. Kokybinių tyrimų metodologija : vadovėlis vadybos ir administravimo studentams. Klaipėda : Socialinių mokslų kolegija
9. 2003 Tidikis, R. Socialinių mokslų tyrimų metodologija. Vilnius: Lietuvos teisės universitetas
10. 1999 Charles, C. M. Pedagoginio tyrimo įvadas. Vilnius. Alma litera