Apologetika religiniame švietime
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Šis kursas skirtas aptarti ir analizuoti krikščionybės kritiką su kuria susiduria asmenys dirbantys religinio švietimo srityje. Kurso metu aptariami kultūriniai, socialiniai ir istoriniai stereotipai lemiantys neigiamą požiūrį į krikščionybę šiuolaikinėje visuomenėje. Pateikiama dažniausiai pasitaikančių kultūrinių, socialinių, istoriosofinių priekaištų krikščionybei analizė be kritinis vertinimas. Taip pat analizuojami filosofiniai, teologiniai kontrargumentai ir jų validumas, dialogo su oponentais galimybės bei ribos. Aptariami probleminiai mokslo ir tikėjimo santykio aspektai.
Dalyko anotacija užsienio kalba
This course is designed to discuss and analyze criticism of Cristian faith faced by individuals working in the field of religious education. The course discusses cultural, social and historical stereotypes that lead to negative attitudes towards Christianity in contemporary society. An analysis of the most common cultural, social and historical assumptions leading to criticism of Christianity is evaluated and assessed from the critical perspective. Also, during the course the validity of philosophical, theological counterarguments, the possibilities and limits of dialogue among different worldviews are discussed. The problematic aspects of relation between religion and science, discussed as well.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Turi būti išklausyti humanitarinių ir socialinių mokslų srities bakalauro lygmens studijų dalykai.
Dalyko studijų rezultatai
1. Identifikuoti ir analizuoti probleminius krikščionybės vertinimo aspektus.
2. Žinoti ir mokėti taikyti svarbiausius filosofinius bei teorinius argumentus įgalinančius racionaliai pagrįsti bei paaiškinti svarbiausius tikėjimo turinius.
3. Mokėti analizuoti sociologinius, gamtamokslinius ir istorinius argumentus kritiškai vertinančius įvairius krikščionybės aspektus bei vertinti juos grindžiančias prielaidas ir jų patikimumą.
4. Suprasti krikščionybės kritinio vertinimo priežastis ir gebėti dekonstruoti istorinius, kultūrinius ir socialinius mitus.
5. Gebėti formuluoti argumentus leidžiančius palaikyti atvirą bei konstruktyvų dialogą jautriais Bažnyčios istorijos klausimais.
Dalyko turinys
Veiksniai lemiantys kritiško požiūrio į krikščionybę formavimąsi.
Filosofinės ir teologinės prielaidos leidžiančios racionaliai svarstyti tikėjimo turinius ir jų kritiką.
Loginės, lyginamosios, istorinės analizės metodai apologetikoje. Jų taikymo galimybės ir ribos.
Labiausiai paplitę istoriniai mitai apie krikščionybę ir jos vaidmenį vakarų civilizacijos istorijoje
Argumentavimo pagrindai ir dialogo tarp skirtingų požiūrių bei vertybių prielaidos.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Darbas grupėse 15 val.
Savarankiškas darbas 62 val.
Iš viso 107 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas 25 proc. Namų darbas -25 proc. Egzaminas – 50 proc.
Literatūra
1. 2017 Gerard M. Verschuuren. Penki antikatalikiški mitai Kaunas: Vox altera
2. 2014 John F. Haught. Mokslas ir tikėimas Kaunas: Vox altera
3. 2013 Alister E. McGrath. Mokslas ir religija Kaunas: Vox altera.
4. 2011 Cardinal Sheehan. Apologetics and Catholic Doctrine. Baronius Press Ltd;.
5. 2005 Cardinal Avery Dulles. A History of Apologetics. Ignatius Press
6. 2013 Austen Ivereigh, Toma Bružaitė, Vygantas Malinauskas. Katalikų balsas. Kaip aiškiai pristatyti Bažnyčios poziciją. Vilnius: Katalikų pasaulio leidiniai
Papildoma literatūra
1. 2012 Alister McGrath, Joanna Collicutt MocGrath. Dawkinso iliuzija. Kaunas: Vox altera.
2. 2000 Jonas Paulius II. Enciklika Fides et Ratio. Apie tikėjimo ir proto santykį.. Vilnius: Aidai.