Kiekybiniai ir kokybiniai muzikos edukologiniai tyrimai
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko studijose „Kiekybiniai ir kokybiniai muzikos edukologiniai tyrimai“ nagrinėjami kiekybiniai ir kokybiniai tyrimų metodai, kurių pagalba analizuojami tiek sudėtingi muzikos edukaciniai, ugdymo ir didaktikos reiškiniai, tiek įvairių veiksnių įtaka šių reiškinių pasirinktai charakteristikai, pateikiamos žinios studentams leidžiančios išmokti atlikti įvairių veiklų ir procesų analizę, sukurti tyrimų dizainus, kiekybiškai ir kokybiškai įvertinti nagrinėjamo proceso charakteristikas, kurti ir empiriškai patikrinti ugdymo inovacijas. Studijuodami magistrantai gilina supratimą apie paradigmines edukologinio tyrimo prieigas, metodologijos dizaino modeliavimą, kiekybinių bei kokybinių tyrimų strategijas, trianguliacijos galimybes, duomenų analizės būdus, muzikos edukacinių tyrimų ypatumus.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The subject “Qualitative and Quantitative Educational Research in Music” analyses quantitative and qualitative methods of research, which analyse complex educational, educational and didactic phenomena in music as well as influence of various factors on the chosen characteristic of these phenomena. The obtained knowledge allows students to learn how to analyse different activities and processes, to create research projects, and to develop empirically tested educational innovations. While studying the subject, Master students deepen their understanding of paradigm approaches to educational research, methodological modelling, quantitative and qualitative research strategies, triangulation opportunities, data analysis techniques, and specific aspects of music education research.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Bakalauro laipsnis
Dalyko studijų rezultatai
1. Gebės argumentuoti paradigminius – teorinius (ontologinius, epistemologinius, aksiologinius) edukologinių tyrimų metodologijos pagrindus.
2. Gebės teoriškai pagrįsti bei modeliuoti kokybinio ir kiekybinio tyrimo strategijas naujų žinių kūrimui, problemų sprendi-mui, inovatyvių ugdymo modelių teoriniam pagrindimui.
3. Gebės teoriškai pagrįsti muzikos edukologinių tyrimų dizainą: ryšį tarp tikslų, uždavinių, strategijų, tyrimo metodų, imties, duomenų analizės metodų; konfrontuojančių tyrimo perspektyvų taikymo ypatumus; trianguliaciją edukologiniuose ir tarpkryptiniuose tyrimuose.
4. Gebės moksliškai pagrįsti kiekybinio ir kokybinio tyrimo metodų bei metodikų dizaino kūrimo teorinius ir metodologinius aspektus bei etapus.
5. Gebės priimti atsakomybę už tyrimo pasekmes analizuojant muzikinio ugdymo aktualijas.
Dalyko turinys
1. Edukologinio mokslinio tyrimo teorinė samprata. Pozityvistinė ir konstruktyvistinė, interpretacinė paradigma modeliuojant edukacinių tyrimų metodologiją.
2. Teorija grindžiamas ryšys tarp 4 pamatinių tyrimo "blokų" (ontologijos, epistemologijos, metodologijos ir tyrimo metodų).
3. Kokybinio tyrimo strategijos: fenomenloginė, etnografinė strategijos, induktyviai grindžiamoji teorija, turinio analizės, atvejo tyrimo, veiklos tyrimo, naratyvo ir kitos strategijos. Kodavimas kaip duomenų analizės būdas.
4. Kiekybinio tyrimo strategijos: eksperimentas, poveikio vertinimas, teorinis modeliavimas ir empirinis modelių tikrinimas, sisteminė apžvalga, ekspertų metodas ir kt.
5. Kiekybinio tyrimo metodų (eksperimento, apklausos, aprašo, stebėjimo ir kt.) bei metodikų kūrimo teoriniai pagrindai, kriterijai, imtys, duomenų rinkimo ir analizės būdai, patikimumo ir ribotumo vertinimas.
6. Kokybinio tyrimo metodų (interviu, atvejo studija, focus grupės diskusija, dokumentų analizė ir kt.) bei metodikų kūrimo pagrindimas, imtys, duomenų rinkimo ir analizės būdai (kodavimas ir kt.), patikimumo ir taikymo ribų vertinimas.
7. Edukologinio tyrimo tikslai, orientuoti į naujų žinių kūrimą.
8. Tyrimo dizaino kūrimo mokslinė logika, tyrimo modeliavimo žingsniai, duomenų analizės ir interpretavimo perspektyva bei kriterijai.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 26 val.
Seminarai 16 val.
Konsultacijos 3 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 45 val.
Savarankiškas darbas 88 val.
Iš viso 133 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzaminas (50 proc.), tarpiniai atsiskaitymai (20 proc.), koliokviumas (30 proc.).
Literatūra
1. 2017 Žydžiūnaitė, V. Kokybiniai tyrimai: principai ir metodai: vadovėlis socialinių mokslų studijų programų studentams. Vilnius: Vaga
2. 2017 Kardelis, K. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai. Vilnius: Mokslo ir enciklopedijų leidybos centras.
3. 2013 Gorard, S. Research Design: Creating Robust Approaches for The Social Sciences. Los Angeles: Sage.
4. 2012 Arthur, J., Warning, M., Coe, R., Hedges, L.V. Research Methods and Methodologies in Education. Los Angeles: Sage.
5. 2010 Saldana, J. The Coding Manual for Qualitative Researchers. London: SAGE.
Papildoma literatūra
1. 2013 Hammersley, M. What is Qualitative Research? London: Bloomsbury.
2. 2013 Baumfield,, V. Action Research in Education: Learning Through Practitioner Enquiry. Los Angeles: Sage.
3. 2011 Beresnevičiūtė, V., Poviliūnas, A., Žiliukaitė, R. Profesinės veik-los lauko tyrimo metodika. Vilnius: VU leidykla. Prieiga per internetą http://www.ects.cr.vu.lt/Files/File/Profesine_veikla.pdf