Turizmo komunikacija

  • Dalyko kodas: VKE 6006
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: KOMMUNIKATION IM TOURISMUS
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    DAAD lekt. dr. Antje Johanning-Radžienė, HMF Vokiečių ir prancūzų filologijos katedra.

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kurso tikslas – supažindinti studentus su pagrindiniais turizmo modeliais, verslo ir komunikacijos procesais turizmo srityje. Remiantis istoriniu ir teoriniu įvadu, kuriame nagrinėjama kelionių istorija ir turizmo mokslo bei vadybos modeliai, analizuojama turizmo rinka, jos paklausos ir pasiūlos aspektai. Nušviečiamas ne tik turistų elgesys Vokietijoje ir Lietuvoje, bet ir įvairūs kelionių produktai, turizmo firmos, tarpininkai, kelionė parodoma kaip įvairių faktorių kompleksas. Praktinėje kurso dalyje studentai grupėse pristato visas kelionės fazes iš kelionių organizatorių perspektyvos.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Dalyko anotacija vokiečių kalba. Ziel des Kurses ist eine Einführung in grundlegende Modelle, Geschäfts- und Kommunikationsprozesse im Bereich Tourismus. Aufbauend auf eine historische und theoretische Einführung, in der sowohl die Geschichte des Reisens als auch wissenschaftliche Modelle der Tourismuswissenschaft und des Tourismusmanagements im Vordergrund stehen, wird der Tourismusmarkt mit seiner Nachfrage- und Angebotsseite eingehend untersucht. Dabei wird nicht nur das Reiseverhalten in Deutschland und Litauen beleuchtet, sondern auch unterschiedliche Reiseprodukte, Tourismusanbieter und –mittler, um so die Reise als Ergebnis eines komplexen Ineinandergreifens unterschiedlicher Faktoren vorzuführen. Die theoretischen Grundlagen sollen dabei begleitet werden durch praxisorientierte Einheiten, in denen die Studierenden in Projektgruppen alle Phasen eines Reiseangebots aus der Perspektive eines Veranstalters planen, entwickeln und virtuell durchführen.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Išklausytas kursas Vokiečių verslo kalba

Dalyko studijų rezultatai

Apibūdinti  turizmo paslaugų rinką Vokietijoje ir Lietuvoje, taikant turizmo sektoriaus analizės  metodus. Įvertinti turizmo verslo vadybai skirtus tyrimus/mokslines studijas vokiečių kalba  ir pritaikyti jų rezultatus atliekant savarankiškus mokslinius tyrimus. Apibūdinti ir kritiškai įvertinti esamą situaciją turizmo sektoriuje iš istorinės perspektyvos. Analizuoti ir palyginti turizmo paklausą ir pasiūlą Vokietijoje ir Lietuvoje. Rengti tekstus, skirtus turistinių produktų pristatymui. Suprasti ir tinkamai naudoti specialią turizmo terminologiją.

Dalyko turinys

Turizmas kaip mokslo šaka, turizmo komunikacija kaip atskira dalykinės komunikacijos sritis. Terminų problemos („Tourismus“, „Touristik“ ar „Fremdenverkehr“?). Turizmo mokslo pagrindai. Kelionių ir šiuolaikinio turizmo istorija. Turizmas kaip ekonominis faktorius. Turizmo vadybos pagrindai. Paklausos analizė: vokiečių ir lietuvių turistų poreikių bei elgsenos palyginimas. Pasiūlos analizė (turistiniai produktai, turizmo paslaugų tiekėjai ir tarpininkai, turistiniai maršrutai). Turizmo paslaugos: turizmo paslaugų paketas („Pauschalreisen“) ir individualios kelionės („Individualreisen“). Turizmo paslaugų tiekėjai ir tarpininkai: „tradiciniai“ ir virtualūs kelionių organizatoriai. Kelionių organizavimas (kelionės planavimas ir realizavimas). Komunikacija kelionių agentūroje: žodinės konsultacijos ir korespondecija. Viešbučiai, matinimo paslaugos, keleivių pervežimas. Turistinio maršruto Vokietijoje ir Lietuvoje palyginimas. Komunikacija turizmo marketingo srityje (reklama, viešieji ryšiai, mugės, tiesioginis marketingas). Turizmo kritika.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos - 30 val., seminarai - 15 val., konsultacijos interaktyviuoju būdu - 15 val., savarankiškas darbas - 100 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 20% Savarankiškas darbas – 30% Egzaminas – 50 %

Literatūra

Pagrindinė literatūra
1. Tourismuslehre. Freyer W. (2006). Tourismus: Einführung in die Fremdenverkehrsökonomie. Oldenbourg Wissenschaftsverlag.
2. Mundt J. W. (2006). Reiseveranstaltung: Lehr- und Handbuch. Oldenbourg Wissenschaftsverlag.
3. Freyer W. (2008). Tourismus-Marketing: Marktorientiertes Management im Mikro- und Makrobereich der Tourismuswirtschaft. Oldenbourg Wissenschaftsverlag.
4. Schmeer-Sturm M.-L. (2001). Reiseleitung. Grundkurs. Oldenbourg Wissenschaftsverlag.
5. Mundt J. W. (2006). Tourismus. Oldenbourg Wissenschaftsverlag.
6. Bieger ThEin Grundriss. UTB.
Papildoma literatūra
1. Kirstges T., Schröder Chr., Born V. (2001). Destination Reiseleitung: Leitfaden für Reiseleiter, aus der Praxis für die Praxis. Oldenbourg Wissenschaftsverlag.