Religinio švietimo tyrimų metodologija
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijų dalyke studentai išmoksta dalyvauti visuomenės ir švietimo kaitos procesuose, naudojant socialinių, gamtos mokslų, naujų technologijų pasiekimus ir atliepti modernėjančios visuomenės iššūkius remiantis krikščioniškojo mokymo ir etikos nuostatomis; apibrėžti profesinės veiklos tyrimų šaltinius ir pagrindus; praktiškai ir tikslingai taikyti profesinėje veikloje kiekybinių ir kokybinių tyrimų strategijas; suformuluoti profesinės veiklos tyrimo proceso struktūros koncepciją ir metodologinius pagrindus; pasirinkti adekvačią tyrimo strategiją, struktūrą ir metodus; suprojektuoti profesinės veiklos tyrimą; organizuoti, atlikti profesinės veiklos tyrimą ir pateikti bei apginti šio tyrimo ataskaitą; naudoti profesinės veiklos tyrimų etikos reikalavimus.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The sources and basics of Religious education research are studied, the practice of quantitative and qualitative research in career is introduced, and the methodological conception of social science research and the conception of structural elements are represented during the lectures of methodology of Religious education research. After theoretical studies and investigating work the competency to choose adequate strategy, structure and methods of research, the ability to design, to organize and to perform the research of career is acquired. The forms of study are: lectures, consultations, self-dependent research work.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Turi būti išklausyti humanitarinių ir socialinių mokslų srities bakalauro lygmens studijų dalykai.
Dalyko studijų rezultatai
Dalyvauti visuomenės ir švietimo kaitos procesuose, naudojant socialinių, gamtos mokslų, naujų technologijų pasiekimus ir atliepti modernėjančios visuomenės iššūkius remiantis krikščioniškojo mokymo ir etikos nuostatomis.
Apibrėžti profesinės veiklos tyrimų šaltinius ir pagrindus.
Praktiškai ir tikslingai taikyti profesinėje veikloje kiekybinių ir kokybinių tyrimų strategijas.
Pasirinkti ir suformuluoti adekvačią religinio švietimo tyrimo strategiją, struktūros koncepciją ir metodologinius bei metodinius pagrindus.
Suprojektuoti religinio švietimo veiklos tyrimą.
Organizuoti, atlikti religinio švietimo veiklos tyrimą ir pateikti bei apginti šio tyrimo ataskaitą.
Naudoti profesinės veiklos tyrimo etikos reikalavimus.
Dalyko turinys
Religinis švietimas empirinių tyrimų sampratoje.
Religinio švietimo tyrimų šaltiniai ir pagrindai.
Moksliniai tyrimai religiniame švietime ir pedagoginė intervencija.
Religinio švietimo veiklos tyrimai.
Kokybiniai tyrimų metodai religiniame švietime.
Kiekybiniai religinio švietimo veiklos tyrimų metodai. Religinio švietimo tyrimų metodų trianguliacija.
Religinio švietimo veiklos tyrimų metodologija (tyrimo koncepcija, elementai, metodologinė orientacija).
Religinio švietimo veiklos tyrimo elementai (tiriamų ryšių struktūra, esminiai tyrimo elementai, papildomi elementai, tiriamojo darbo struktūra: problematika ir aktualumas, tikslas, uždaviniai, teorinė ir praktinė dalis, išvados).
Religinio švietimo veiklos tyrimų metodika.
Pagrindiniai techniniai reikalavimai tiriamajam darbui (darbo apimtis, lentelės, schemos, paveikslai, išvados, literatūros sąrašas, titulinis lapas ir kt.).Tiriamojo darbo kalbiniai elementai (temos formulavimas, kalbos mokslinis stilius, terminologija, komentavimas, citavimas, išnašos išvadų ir rekomendacijų formulavimas ir kt.).
Profesinės veiklos tyrimo etikos reikalavimai.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 45 val.
Darbas grupėse 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumo (testo) pažymys sudaro 20 proc. galutinio pažymio, rašto darbo pažymys – 30 proc., egzamino (testo) pažymys – 50 proc.
Literatūra
2. 2008 Bitinas, B. Liudmila Rupšienė L., Žydžiūnaitė V. Kokybinių tyrimų metodologija. Klaipėda: S. Jokužio leidykla-spaustuvė.
3. 2012 Gumuliauskienė A. (sudarytoja). Švietimas ir ugdymas: metodologinių kontekstų kaita ir prakseologija. Šiauliai, Šiaulių universiteto leidykla.
4. 2017 Kardelis K. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai. Vilnius: Mokslo ir enciklopedijų leidybos centras.
5. 2010 Denzin, L., Lincoln, Y. The SAGE Handbook on Qualitative research. London: SAGE Publications Inc.
Papildoma literatūra
1. 2000 Leicester M., Modgil C. and Modgil S. Spiritual and religious education. London; New York (N.Y.) Falmer Press
2. 2008 Pukelis K. Švietimo kokybės vertinimo metodologija Kaunas: VDU leidykla