Tiriamasis-baigiamasis darbas Nr.1
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijų dalyke siekiama perteikti religinio ugdymo modeliavimui reikalingas žinias ir remiantis įvairiomis konceptualiomis, filosofinėmis ugdymo teorijomis taikyti savo darbe pačių sumodeliuotus religinio švietimo modelius, atskleisti religinio švietimo prasmę ir modeliavimo método sampratą. Dalyko turinyje pateikiami: konkretūs religinio švietimo modelių pavyzdžiai. Nagrinėjamos įvairios konceptualios švietimo filosofijos kryptys ir ugdymo teorijas.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course transfers the theoretical knowledge of modelling of religious education and to create and apply the models of religious education with reference to the different conceptual, philosophical theories of education. The curriculum of course introduces the method of modeling of Religious education. The independent work is very important; during them students practically create the concrete models of religious education. The course seeks to learn the students to transfer graphically and visually the curriculum of Faith by using the methods of religious education.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Turi būti išklausyti humanitarinių ir socialinių mokslų srities bakalauro lygmens studijų dalykai.
Dalyko studijų rezultatai
1. Apibūdinti religinį švietimą modeliavimo teorinio metodo perspektyvoje.
2. Nustatyti religinio švietimo modeliavimo paskirtį ir numatyti jo panaudojimo galimybės.
3. Pateikti religinio švietimo modeliavimo konkrečius pavyzdžius.
4. Sukurti originalų religinio švietimo modelį pagal tiriamojo darbo užduotį.
Dalyko turinys
1. Religinis švietimas: praktika, menas ir mokslas.
2. Religinio švietimo dalyvių paveikslai ir įvaizdžiai.
3. Modeliavimo metodo samprata. Religinio švietimo modeliavimas – teorinio tyrimo metodas. Religinio švietimo modeliavimo paskirtis ir galimybės.
4. Religinio ugdymo modeliavimo pavyzdžiai: trys katechezės modeliai; pagrindinio žmoguje glūdinčio prieštaravimo raiškos modelis; Pašaukimo atskleidimo asmenybės ugdymo(si) perspektyvoje idealinis modelis. Religinio ugdymo modeliavimas pagal Palyginimą apie Sėjėją (Mk 4, 1-9).
5. Religinio švietimo modeliavimas pagal pasirinktą švietimo filosofijos kryptį.
6. Temos aktualumo pagrindimas, darbo parametrų formulavimas.
7. Reikalavimai parengto religinio švietimo modelio pristatymui žodžiu ir raštu.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 4 val.
Savarankiškas darbas 156 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Konsultacijos su darbo vadovu – 4 val. Savarankiškas studento darbas – 156 val.
Literatūra
1. 2007 Dvasininkų Kongregacija Bendrasis katechezės vadovas. http://www.lcn.lt/b_dokumentai/vadovai/bendrasis-katechezes-vadovas.html
2. 2008 Gaigalienė M., Monkevičienė O. Ugdymo planavimas, modeliavimas, vertinimas. Kaunas: KTU Technologija.
3. 2012 Gumuliauskienė A. (sudarytoja). Švietimas ir ugdymas: metodologinių kontekstų kaita ir prakseologija. Šiauliai, Šiaulių universiteto leidykla.
4. 2005 Marzano R. J. Naujoji ugdymo tikslų taksonomija. Vilnius: Tara.
5. 1998 Pukelis K. Mokytojų rengimas ir filosofinės studijos. Kaunas: Versmė.
Papildoma literatūra
1. 2000 Leicester M., Modgil C. and Modgil S. Spiritual and religious education. London; New York (N.Y.) Falmer Press
2. 2007 E. de Bono. Paralelinis mąstymas. Vilnius: Krona.
3. 2016 Springer M. L. Project and Program Management: A Competency-Based Approach, Third Edition.
https://ebookcentral.proquest.com/lib/vmulib-ebooks/detail.action?docID=4516858