Religinio švietimo magistro baigiamasis darbas

  • Apimtis ECTS kreditais: 18
  • Pavadinimas anglų kalba: Master Thesis
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. dr. Eugenijus Danilevičius, Religijos studijų katedra.

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Religinio švietimo baigiamasis darbas – tai savarankiškas teorinis ir empirinis mokslinis tyrimas, kuriame sprendžiamos aktualios teorinės ir taikomojo pobūdžio religijos mokslo problemos. Studentai demonstruoja įgytas religinio švietimo teorines žinias ir praktinius gebėjimus viešai pristatydami savarankiškai sukurtą religinio švietimo magistro baigiamąjį darbą raštu ir žodžiu. Studentams sudaromos galimybės pasirinkti religinio švietimo magistro baigiamojo darbo vadovą ir derinant su juo suformuluoti darbo temą. Magistro darbe turi būti suformuoas tyrim metodologinis pagrindas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Religious Education Master final thesis is an independent research project during which a student demonstrates that he/she has deepened and broadened knowledge gained during Bachelor studies and has acquired enough skills to recognize a religious education problem and object and is able to formulate them, to independently perform theoretical and empirical research, using qualitative or quantitative research methodology and to relevantly interpret research data. While choosing a research topic attention is paid to producing new religious education knowledge. The realization of Master final thesis starts during the first year of study working on research projects, participating in a theoretical course of research methodology. A student chooses Master final thesis advisor.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Turi būti įvykdyti visi Religinio švietimo programos reikalavimai.

Dalyko studijų rezultatai

1. Apibrėžti tyrimo tematinį lauką, suformuluojant magistro darbo pavadinimą.
2. Suformuoti religinio švietimo tyrimo metodologinius pagrindus.
3. Projektuoti tyrimo dizainą.
4. Formuluoti tyrimo parametrus.
5. Formuluoti religinio švietimo teorines ir praktines problemas.
6. Kvalifikuotai vartoti religinio švietimo sąvokas ir teorijas.
7. Teoriškai pagrįsti tyrimo kintamuosius ir atlikti tyrimo objekto analizę.
8. Taikyti įvairius religinio švietimo empirinių tyrimų metodus ir metodikas.
9. Apibendrinti, interpretuoti ir konceptualizuoti teorinių ir empirinių tyrimų rezultatus.
10. Numatyti darbo rezultatų praktinį pritaikymą religiniame švietime.
Pristatyti tyrimų rezultatus raštu ir žodžiu, viešai apginti magistro darbo teiginius ir išvadas.

Dalyko turinys

Įvadas i magistro darbo baigiamąjį darbą, jo problemos, objekto, tikslo ir kitų parametrų formulavimas.
Magistro darbo struktūros kūrimas, tyrimo plano projektavimas.
Mokslinės literatūros paieška, siekiant sudaryti teorinį magistro darbo pagrindą ar atlikti teorinę jų analizę.
Suformuluojami tyrimo metodologiniai pagrindai.
Analizuojama tyrimo metodikos mokslinė literatūra ir rengiamas empirinio tyrimo planas, parenkamas tyrimo tipas, paskaičiuojama respondentų imtis, parenkami metodai ir sudaromas tyrimo instrumentarijus.
Surenkami ir analizuojami tyrimo duomenys.
Interpretuojami tyrimo rezultatai.
Sukuriamos magistro darbo išvados ir rekomendacijos.
Parengiamas magistro darbas ir jo pristatymo Religijos studijų katedroje ir viešam gynimui skaidrės. Baigiamasis darbas turi būti rengiamas vadovaujantis Religijos studijų katedroje 2013 m. išleistais: „Metodiniais nurodymais ir reikalavimais Religinio švietimo studijų programos magistro darbų rengimui“ ir VDU Senato nutarimu „Baigiamųjų darbų rengimo ir gynimo bendrosios tvarkos aprašas, Nr 3-1, 2013-05-22“.

Dalyko studijos valandomis

Savarankiškas darbas 560 val.
Iš viso 560 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Magistro darbas raštu – 70 proc.; viešas magistro darbo gynimas žodžiu – 30 proc.

Literatūra

2. 2008 Bitinas, B. Liudmila Rupšienė L., Žydžiūnaitė V. Kokybinių tyrimų metodologija. Klaipėda: S. Jokužio leidykla-spaustuvė.
3. 2012 Gumuliauskienė A. (sudarytoja). Švietimas ir ugdymas: metodologinių kontekstų kaita ir prakseologija. Šiauliai, Šiaulių universiteto leidykla.
4. 2007 Kardelis K. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai. Šiauliai: Lucilijus.
5. 2003 Tidikis R. Socialinių mokslų tyrimų metodologija Vilnius: Lietuvos teisės universiteto leidybos centras
Papildoma literatūra
1. 2000 Leicester M., Modgil C. and Modgil S. Spiritual and religious education. London; New York (N.Y.) Falmer Press
2. 2008 Pukelis K. Švietimo kokybės vertinimo metodologija Kaunas: VDU leidykla