Pedagogo asistento praktika (MDP)

  • Dalyko kodas: MDP 2004
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Pedagogical Assistant Practice
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dr. Odeta Norkutė, Vytauto Didžiojo universitetas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Pedagogo asistento praktikos metu siekiama padėti studentui suvokti pradinio ugdymo proceso vyksmą būnant klasėje ir susiejant teorines bei praktines profesines žinias; mokantis iš mokytojo ir savarankiškai kaupiant patirtį ugdytis atsakomybę už savo veiklos rezultatus, kurtis individualų pradinių klasių mokytojo veiklos modelį.
Studentai ne tik stebi ugdomąją veiklą, bet ir organizuoja jos fragmentus pamokose, padeda mokytojui organizuoti mokinių užimtumą pertraukų metu, padeda mokytojui ruošiantis pamokoms, bendrauja su mokiniais, atlieka nesudėtingas praktikos vadovo bei teorinių disciplinų dėstytojų skirtas užduotis. Savo patirtį studentai reflektuoja pedagoginės praktikos dienoraštyje, pratybų užsiėmimuose, pedagoginės praktikos aptarimuose su mokytojais mentoriais ir tutoriais.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Teacher’s assistant practice is aimed to help students to understand (comprehend) the process of initial education, being in the classroom, and relate theoretical and practical knowledge; learning from teachers and accumulating the experience students develop the responsibility for the results of own activity, as well as develop an individual model of primary school teacher activity.
Students not only observe educational activity, but organize its fragments during lessons; help teacher to organize (arrange) students’ activities during breaks, assist the teacher in preparing lessons, communicate with pupils, perform simple assignments appointed by practice supervisor and theoretical disciplines teachers. Students reflect the gained experience filling the pedagogical practice diary (journal), exercising activities, discussing pedagogical practice with teachers, mentors and tutors.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Ugdymo filosofija; Edukacinė psichologija.

Dalyko studijų rezultatai

1. Sukaupti profesinės veiklos praktinį patyrimą asistuojant mentoriui ir derinti teorines žinias ir ugdymo praktiką
2. Analizuoti pradinio ugdymo specifiką, vertinti ugdomąją veiklą pradinėje mokykloje
3. Apibūdinti pradinio mokymo(si) aplinkos procesą bei ugdytojo vaidmenį ir motyvaciją
4. Modeliuoti pavienius ugdomosios veiklos fragmentus, reflektuoti ugdomąją veiklą
5. Apibendrinti pedagoginės praktikos metu sukauptą patirtį, atsakingai motyvuotai nuolat mokytis, veikti.

Dalyko turinys

Asistvavimo samprata. Patirties įgijimas. Teorijos ir praktikos dermė.
Ugdomosios veiklos specifika pradinėje mokykloje.
Ugdomosios veiklos inovaryvymas.
Mokymosi aplinkų kūrimas ir ypatumai. Mokymosi aplinkos skirtingų poreikių turintiems mokiniams.
Mokytojo vaidmens daugiaplaniškumas ir sudėtingumas.
Ugdomosios veiklos fragmentais: mokymosi situacijų stebėjimas ir analizė. Specifinių situacijų reflektavimas.
Patirties refleksija.

Dalyko studijos valandomis

Konsultacijos 6
Praktika mokykloje 100
Savarankiškas darbas rengiant praktikos ataskaitą 54
Iš viso 160

Studijų rezultatų vertinimas

Mentoriaus vertinimas – 30 proc., tutoriaus įvertinimas – 20 proc., praktikos dokumentų kokybė -30 proc. praktikos apibendrinimas – 20 proc.

Literatūra

1. 2011 Pečiuliauskienė P., Barkauskaitė M. Pedagoginės praktikos vadovas mokykloje. Vilnius: Edukologija,.
2 2011 Marzano, R. J., Waters, T., McNulty, B. A. Veiksminga mokyklų lyderystė : nuo mokslinių tyrimų iki rezultatų. Vilnius : VPU leidykla
Pradinio ugdymo metodinė medžiaga. Prieiga per internetą adresu: http://www.upc.smm.lt/ugdymas/pradinis/rekomendacijos/
3. 2013 Ash, P. B. D'Auria, J. School systems that learn : improving professional practice, overcoming limitations, and diffusing innovation. Thousand Oaks (Calif.) : Corwin
Pradinių klasių mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo metodinės rekomendacijos. Prieiga per internetą adresu :http://www.upc.smm.lt/ugdymas/pradinis/vertinimas/
4. 2013 Cordeiro, P. A., Cunningham, W. H. Educational leadership : a bridge to improved practice. Boston (Mass.) [etc.] : Pearson
5. 2013 Roffey-Barentsen, J., Malthouse, R. Reflective practice in education and training. Los Angeles (Calif.) [etc.] : Sage