Bendravimo psichologija (PUP)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas yra skirtas susipažinti su tarpasmeninio bendravimo ypatumais, apimančiais svarbiausių bendravimo komponentų (bendravimo proceso ir klimato, žodinio, nežodinio bendravimo, klausymo, savęs atskleidimo, emocijų raiškos, konfliktų sprendimo, bendravimo grupėse) bei jam įtaką darančių veiksnių (asmenybės, Aš vaizdo, socialinio suvokimo) analizę.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Course objective – to understand and be able to recognize peculiarities, consistent patterns and nuances of communication psychology, to develop personal competences in communication. In order to achieve course objectives lectures, group activities, individual case analysis are employed.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Prieš Bendravimo psichologiją studentai turi turėti šių dalykų žinių ir gebėjimų: bendroji psichologija, asmenybės psichologija.
Dalyko studijų rezultatai
1. Apibūdinti bei paaiškinti pagrindinius bendravimo proceso elementus ir principus bei analizuoti bendravimo proceso modelius.
2. Analizuoti asmenybės bei Aš vaizdo įtaką bendravimo procese
3. Apibūdinti ir įvertinti emocijų bei socialinio suvokimo įtaką bendravimo procese.
4. Apibrėžti ir vertinti žodinio ir nežodinio bendravimo, klausymo ir savęs atskleidimo elementus.
5. Apibrėžti ir vertinti bendravimo klimatą ir bendravimą grupėse.
6. Apibūdinti tarpasmeninių konfliktų tipus ir struktūrą bei taikyti konfliktų sprendimo strategijas.
7. Apibrėžti efektyvaus bendravimo įgūdžius.
Dalyko turinys
1. Bendravimo proceso apžvalga. Bendravimo rūšys, poreikiai bendravime. Bendravimo principai, bendravimo proceso modeliai. Bendravimas apie santykius.
2. Asmenybės, Aš vaizdo, savęs vertinimo vaidmuo bendravimo procese.
3. Socialinio suvokimo įtaka bendravimo procesui.
4. Emocinis bendravimo komponentas: emocijų samprata, tipai. Emocijų neišreiškimo priežastys ir raiška.
5-6. Žodinis ir nežodinis bendravimas, jo ypatumai ir dėsningumai, funkcijos, elementai.
7. Klausymo reikšmė bendravimo procese: klausymo savybės, funkcijos, komponentai. Efektyvus informacinis klausymas. Klausymas kaip pagalbos teikimas.
8. Savęs atskleidimas bendravime.
9. Bendravimo klimato gerinimas.
11. Bendravimas grupėse.
10. Tarpasmeninių konfliktų tipai, struktūra ir sprendimai.
1. Efektyvaus bendravimo ypatumai.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 15 val.
Seminarai (S) 15 val.
Savarankiškas darbas 50 val.
Iš viso 80 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 20 %, darbas seminarų metu – 15 %, namų darbas – 15 %, egzaminas – 50 %
Literatūra
1. 2014 Adler R.B., Proctor II R.F. Looking out, looking in. 14th ed. Boston: Wadsworth Cengage Learning
2. 2010 Almonaitienė J., Antinienė D. ir kiti Bendravimo psichologija šiuolaikiškai. Vilnius: Vaga
3. 2006 Hargie O. The handbook of communication skills. London New York: Routledge
4. 2004 Hargie O., Dickson D. Skilled interpersonal communication. Research, theory and practice. London New York: Routledge.
5. 1990 Adler R.B., Towne N. Looking out looking in. Interpersonal Communication. Fort Wort: Holt, Rinehart and Winston
Papildoma literatūra
1. 1995 Želvys R. Bendravimo psichologija. Vilnius: Valstybinis leidybos centras
2. 1999 Hartley P. Interpersonal communication. Florence, KY, USA: Routledge.