Vaikų neformalus ugdymas ir edukaciniai projektai (PUP)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijuodamas šį dalyką studentai susipažins su neformalaus švietimo objektu, sąvokomis, neformalaus švietimo ir ugdymo formomis ir galimybėmis. AnalizuosEuropos ir Lietuvos dokumentus, reglamentuojančius neformalųjį vaikų švietimą. Taip pat analizuos naujausius nacionalinius ir tarptautinius tyrimų rezultatus, kaip finansuojamas neformalusisvaikųšvietimasirkoksneformaliojovaikųugdymoprieinamumas. Mokysis kurti ir įgyvendinti pradinių klasių mokinių neformalaus ugdymo veiklai skirtus edukacinius projektus. Susipažins su jų formomis, metodais.
Šiuolaikinis pradinių klasių mokytojas ne tik kūrybiškai perteikia ugdymo turinį, moko mokytis, bet yra aktyvus mokinių neformalaus ugdymo veiklų organizatorius, mokinių prasmingo laisvalaikio modeliuotojas - konsultantas ir patarėjas. Studentai praplės žinias apie savęs pažinimą ir vertybių ugdymą,pagilins supratimą apie pradinių klasių mokinių neformalaus švietimo galimybes, suvoks edukacinių projektų įgyvendinimo tikslingumą, pasisems idėjų būsimajai pedagoginei veiklai. Studijuojant šį dalyką vertinga kiekvieno studijuojančiojo asmeninė patirtis, įgyta neformaliojo švietimo srityje.
Dalyko anotacija užsienio kalba
This subject introduces students with the object, concepts, forms and possibilities of informal education. Students analyse policy documents that stipulate informal education of children, as well as the findings of the most recent national and international research in this field. This analysis also includes the funding and accessibility of the informal education. Students will also learn to design and implement the educational projects for the informal education for the students of basic education.
Contemporary teacher of basic education must be able to transfer the knowledge and skills creatively, as well as to be able to learn, to organise the informal education for children, to shape the free time of students by providing counseling and guidance. Students will expand their knowledge about self-ecognition and education of values, will acquire know-how about the possibilities of informal education, importance and pratical applicability of the educational projects. The subject will provide the ideas for practical activity, but the personal experience of students in the field of informal education will also be highly valuable for the studies.
Dalyko studijų rezultatai
1. Praplės ir pagilins žinias apie pradinių klasių mokinių neformalų švietimą, suvoks edukacinių projektų įgyvendinimo tikslingumą, pasisems idėjų būsimajai pedagoginei veiklai;
2. Planuos ir organizuos įvairias neformalaus švietimo formas (renginiai, edukaciniai projektai), analizuos ir vertins neformalaus švietimo formų pedagoginį tikslingumą;
3. Įgis komandiniam darbui, konstruktyviam bendradarbiavimui, refleksijai ir grįžtamajam ryšiui reikalingų metodinių žinių;
4. Planuodamas ir organizuodamas renginius ar vykdydamas edukacinius projektus gebės dirbti komandoje, reflektuos savo veiklą;
5. Įgytas žinias įvairiuose kontekstuose sies su savęs pažinimu ir patirtimi;
6. Atsakingai veiks siekdamas neformalaus švietimo tikslų, imsis atsakomybės už savo indėlį į bendrą veiklą.
Dalyko turinys
Vaikų neformalaus ugdymo sąvokos, objektas, tikslai, uždaviniai ir principai.
Neformalaus ugdymo proceso organizavimas. Edukaciniai projektai.
Edukacinių projektų ir renginių planavimas. Edukacinių projektų formos ir metodai.
Neformaliojo vaikų švietimosamprata Europoje ir Lietuvoje.
Naujausi neformalaus švietimo nacionaliniai ir tarptautiniai tyrimų rezultatai.
Bendravimas ir bendradarbiavimas neformaliajame ugdyme. Komandinio darbo įtaka pradinių klasių mokinių individualumui per edukacinius projektus. Refleksijos ir grįžtamojo ryšio apibrėžtis.
Vaikų neformalaus švietimo planavimas. Planavimo priemonės ir ištekliai.
Vaikų užimtumo tikslai, veiklos, metodai ir priemonės. Edukacinių projektų planavimas.
Savivaldybių įsteigtos neformalaus vaikų švietimo mokyklos pagal veiklos kryptį.
Neformalus ugdymas – vaiko savęs pažinimo ir vertybių ugdymo procesas. Vaikų saviraiškos ugdymas per edukacinius projektus.
Neformaliojo vaikų švietimo finansavimas. Neformaliojo vaikų ugdymo prieinamumas ir kokybė. Neformaliojo vaikų švietimo vertinimas.Neformaliojo vaikų švietimo kaitos kryptys.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Konsultacijos 15 val.
Savarankiškasdarbas (individualus – 30; komandose – 32) 35 val.
Išviso 80 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzaminas - 50 proc., kolokviumas - 20 proc., edukacinis projektas – 20 proc., komandinis darbas – 10 proc.
Literatūra
1. 2011 Zuzevičiūtė V. Projektų vadyba švietime : studijų knyga aukštųjų mokyklų studentams.2. Neformalaus švietimo koncepcija. Prieiga: http://www.smm.lt/uploads/documents/svietimas/neformalus%20ugdymas/KONCEPCIJA%202012%2003%2029%20isak%20Nr.%20V-554.pdf
3. Kiti švietimo dokumentai: http://www.smm.lt/web/lt/smm-svietimas/svietimas-neformalusis
4. Vaikų edukacija / ŠMM tyrimai: http://www.smm.lt/uploads/lawacts/docs/575_f16794bcba47a2fbc6908e4dfecac4f8.pdf
Kaunas: Pasaulio lietuvių centras
5. 2012 RickA.Morris, BretteMcWhorterSember. Sėkminga projektų vadyba. Vilnius: Verslo žinios
6. 2007 Lessel W. Projektų valdymas :veiksmingas projektų planavimas ir sėkmingas jų įgyvendinimas. Vilnius: Alma littera
7. Kaip Organizuojamas Neformalusis Mokinių Švietimas file:///C:/Users/VDU/Downloads/Ataskaita-neformal-svietimas%20(4).pdf
8. Neformaliojo ugdymo aktualijoshttp://www.nmva.smm.lt/wp-content/uploads/2012/12/Neformaliojo-ugdymo-aktualijos-2012.1.pdf
Papildoma literatūra
Barauskaitė J. Ekskursijos rengimo ir vedimo metodika, 2008.
Gobikas M., Kamorūnas Z. Sporto renginių vadybos ypatumai, 2006.
Kopūstinskienė N. Keliautojų sportas: turizmo ir kraštotyros švietimo veiklos organizavimo mokykloje metodika, 2008.
Blaževičius P. Laisvalaikio organizavimas, 2006.
Jeffs, T. and Smith, M. K. (2005). Informal Education. Conversation, democracy and learning,Ticknall: Education Now.
L’éducationnonformelle: http://www.unesco.org/bpi/pdf/memobpi55_NFE_fr.pdf
Antanovič I. Laisvalaikis ir kultūra, 2008.