Ugdymo turinio integravimo metodika (PUP)

  • Dalyko kodas: PUP 1005
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Curriculum Content Integration Methodology
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dokt. Vaida Jurgilė, Edukologijos Institutas, dr. Virginija Bortkevičienė Edukologijos Institutas, J. Vengalienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šiame studijų dalyke siekiama padėti studentams pagilinti žinias apie ugdymo integravimo bruožus, pagrindinius uždavinius, šiuolaikinius metodus ir formas. Studijų metu aptariami integravimo valdymo klausimai, analizuojamos integravimo veiklos suderinamumas ir efektyvumas. Pateikiamos ugdymo integravimo sampratos, apibūdinamos integravimo valdymo funkcijos, ugdomi gebėjimai taikyti naujausius valdymo instrumentus ir įgytas žinias bei įgūdžius praktikoje.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Pradinio ugdymo didaktika, Bendroji pedagogika, Edukacinė psichologija, Bendroji ir raidos psichologija

Dalyko studijų rezultatai

1. Paaiškinti integravimo sampratą, suvokti sampratos taikymo įvairovę ir kompleksiškumą įvairiuose kontekstuose/dalykuose.
2. Suprasti ugdymo integravimo teorines prielaidas, didaktines žinias ir įvairių sričių dalykų integravimo būtinumą.
3. Apibrėžti ugdymo turinio valdymo problematiką, dalykų ryšius ir jų integraciją.
4. Identifikuoti ugdymo turinio integracijai taikomus metodus ir priemones.
5. Suformuluoti ugdymo integravimosi tyrimo struktūros koncepciją ir metodologinius pagrindus.
6. Pasirinkti adekvačią ugdymo integravimo tyrimo strategiją, parengti tyrimo struktūrą ir metodus, grindžiant ugdymo praktika.
7. Analizuoti ugdymo priemones taikant informacines technologijas ir inovatyvius metodus ugdymo dalykų integravimo kontekste.
8. Gebėti formuoti ir skatinti tinkamą integravimosi kultūrą.
9. Puoselėti bendražmogiškąsias vertybes, kūrybiškai taikyti ugdymo turinio integravimo principus besikeičiančioje aplinkoje dirbant

Dalyko turinys

1. Ugdymo turinio planavimas.
2. Ugdymo turinio
3. integravimas.
4. Ugdymo diferencijavimas.
5. Mokymosi pasiekimų gerinimas ir mokymosi pagalbos
6. teikimas
7. Mokinių pažangos ir pasiekimų
8. vertinimas.
9. Ugdymo integravimo teorijos ir jų pagrindiniai komponentai.
10. Teorijų pritaikymas ugdymo integravimo procesui.
11. Ugdymo turinio ir konteksto dinamiškumas – nuolatinis kūrybiškas atsinaujinimas, atvirumas inovacijoms.
12. Ugdymo integracijos būdai: asmenybinis; sociokultūrinis;
13. dalykinis – teminis, probleminis, metodų, turinio.
14. Ugdymo integravimo problematika.
15. Integruotojo ugdymo modeliai ir jų taikymas mokykloje
16. Dalykinis integravimas.
17. Paralelinis integravimas.
18. Daugiadalykinis integravimas.
19. Tarpdalykinis integravimas.
20. Integravimo būdų privalumai ir trūkumai
21. Ugdymo integravimo tyrimo metodologinės nuostatos.
22. Tyrimo koncepcija.
23. Metodologinė orientacija.

24. Ugdymo integravimo tyrimo strategijos pasirinkimas.
25. Empirinio tyrimo struktūriniai elementai.
26. Tyrimo metodų pasirinkimas ir taikymas.
27. Mokymo(-si) veiklų turinio projektavimas naudojant informacines technologijas.
28. Technologijomis grįstas mokymasis.
29. Švietimo informacinių technologijų įvairovė: trūkumai ir pridėtinė vertė.
30. Atvirieji švietimo ištekliai.
31. Tarpdalykiniai ryšiai ir jų integracija.
32. Tarpdalykinio integravimo kultūra ir etika.
33. Ugdymo visybiškumas
34. Asmens ir grupės vertybių samprata ir suderinamumas.
35. Bendravimas ir bendradarbiavimas.
36. Tarpusavio santykiai grupėse.
37. Santykių kaita ir dinamika.
38. Grupių vystymosi stadijos.
39. Grupės tapimas komanda.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Savarankiškas darbas 62 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas -30 %
Namų darbas-20 %
Egzaminas -50 %

Literatūra

1. 2015 Teresevičienė, M., Volungevičienė, A., Trepulė, E., Žydžiūnaitė, V., Rutkienė, A., Tait, Alan W., Kaminskienė, L. Technology enhanced learning integration into organisations Versus Aureus
2. 2012 Sudarytoja: Teresevičienė, M. Informacinės technologijos ugdymo procese Všį „Pasaulio lietuvių kultūros, mokslo ir švietimo centras“
3. 2011 Šiaučiukienė, L., Stankevičienė, N., Čiužas, R. Didaktikos teorija ir praktika Technologija
4. 2007 Creswell, J. W., Qualitative Inquiry & Research Design Sage Publications,Thousand Oaks, London, New Delhi
5. 2006 Dumčienė A., Bajoriūnas, Z. Ugdymo pagrindai Lietuvos kūno kultūros akademija
6. 2000 Jaques D., Learning in Groups. Third ed. Routledge Falmer
7. 1999 Charles, C. M. Pedagoginio tyrimo įvadas Alma littera
6. 1998 Bitinas, B. Ugdymo tyrimų metodologija Jošara, Vilnius
Papildoma literatūra
1. 2013 Dewey, J. Demokratija ir ugdymas Baltic printing House, Klaipėda
2. 2013 McLeod J. An introduction to councelling Open University Press
3. 2009 Bulajeva, T. ir Duoblienė, L. Lietuvos švietimo politikos transformacijos Vilniaus universiteto leidykla
4. 2006 Šiaučiukienė, L., Visockienė, O., Talijjūnienė, P. Šiuolaikinės didaktios pagrindai Technologija
5. 2003 Tidikis, R. Socialinių mokslų tyrimų metodologija Lietuvos teisės universitetas
6. 2002 Patton, M. Q. Qualitative Research & Evaluation Methods Sage Publications,Thousand Oaks, London, New Delhi
7. 2000 Eggen, D., P, Kauchak, d., P. Strategies for Teachers: Teaching content and thinking skills Allyn and Bacon
8. 2000 Teresevičienė, M., Gedvilienė, G. Mokymasis bendradarbiaujant Garnelis
9. 1999 Hargreaves, A. Keičiasi mokytojai, keičiasi laikai Tyto Alba