Bendradarbiavimo praktika globojant mentoriui 2

  • Dalyko kodas: PUP 3016
  • Apimtis ECTS kreditais: 7
  • Pavadinimas anglų kalba: Pedagogical Practice in the supervise of the Mentor 2
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dr. Odeta Norkutė, Vytauto Didžiojo universitetas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Pedagoginė praktika globojant mentoriui 2 skirta studentų pedagoginei veiklai mokykloje. Jos metu studentai aktyviai bendradarbiauja ir konsultuojasi su mentoriumi visose ugdymo proceso veiklose: rengia pamokų planus ir juos įgyvendina, parenka reikalingus mokymosi išteklius ir priemones, atsižvelgiant į specifinius mokinių mokymosi poreikius ir galimybes, mokymo proceso organizavimo aplinkybes. Praktikos metu atliekama išsami pedagoginės veiklos stebėsena ir vertinimas: studentas individualiai, taip pat kartu su mentorium, tutorium analizuoja ir reflektuoja įgyvendintų veiklų rezultatus, išskiria stipriąsias ir silpnąsias puses, numato tobulinimo galimybes.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Pedagogical practice in the (under) supervision of the Mentor 2 is dedicated to students’ pedagogical activities at school. During this practice students actively cooperate and consult with the mentor in all activities of the educational process: prepare lesson plans and implement them, select necessary learning resources and tools, considering learning needs and abilities of pupils and the organization of the teaching (learning) process. During practice, a comprehensive observation and evaluation of pedagogical activity is performed: student, individually or together with the mentor and tutor, analyzes and reflects on the results of the implemented activities, identifies strengths and weaknesses, anticipates opportunities for improvement.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Ugdymo filosofija; Ugdymo sistemos ir darnus vystymasis; Pedagoginė psichologija; Kūno kultūra, šokis; Bendroji pedagogika; Bendravimo psichologija; Pedagogo asistento praktika 1; Edukacinių aplinkų kūrimas; Tarpkultūriškumas ir tapatumo ugdymas; Skaitytojo ugdymas; Teksto suvokimo ir kūrimo didaktika; Skaitymo ir rašymo mokymo technologijos; Muzikos kalbos /raškos didaktika; Pedagogo asistento praktika 2; Kalbos pažinimo didaktika; Kalbos ugdymas tarpkultūriniame kontekste/ daugiakalbystė; Emocinio intelekto ugdymas; Gamtamokslinio ugdymo didaktika; Aritmetikos ir geometrijos didaktika; Dailės ir technologijų didaktika; Integruotas IKT taikymas pradiniame ugdyme; Pedagoginė praktika globojant mentoriui 1

Dalyko studijų rezultatai

Suplanuoti ir įgyvendinti pamokas, individualizuojant ugdymo turinį, bendradarbiaujant su mokiniais, mokytojais ir kitais ugdymo proceso dalyviais.
Analizuoti, vertinti, reflektuoti, laisvai interpretuoti mokymo(si) bendradarbiaujant bei refleksyvaus mokymosi kultūrą ir naudą pedagogui, mokiniui ir aplinkai.
Įvardinti ir pedagoginiu bei didaktiniu požiūriu įvertinti problemas, iškilusias organizuojant ir įgyvendinant ugdomąsias veiklas bei padedant mentoriui ir tutoriui ieškoti jų sprendimo būdų.
Reflektuoti savo kaip pradinių klasių mokytojo patirtį, siejant ugdomąsias veiklas su tobulintomis profesinėmis, bendrosiomis ir bendrakultūrinėmis kompetencijomis, numatyti jų tobulinimo galimybes, svarbias pedagogo profesinei karjerai.

Dalyko turinys

Įvairių dalykų pamokų planavimas ir aptarimas su mentorium ir tutorium.
Mokymo individualizavimas.
Ugdymo proceso dalyviai ir jų atsakomybės.
Mokymasis bendradarbiaujant.
Refleksyvus mokymasis. Probleminis mokymasis.
Mokymosi kultūra ir jos poveikis.
Problemos, kylančios ugdymo procese ir jų vertinimas pedagoginiu bei didaktiniu požiūriu.
Pedagogo veiklos analizavimas ir vertinimas.

Dalyko studijos valandomis

Konsultacijos 4
Praktika 89
Savarankiškas darbas 93
Iš viso 186

Studijų rezultatų vertinimas

Mentoriaus vertinimas – 30 proc., tutoriaus įvertinimas – 20 proc., praktikos dokumentų kokybė -30 proc. praktikos apibendrinimas – 20 proc..

Literatūra

1. 2008 Hargreaves, A. Mokymas žinių visuomenėje : švietimas nesaugumo amžiuje. Vilnius : Homo liber
2. 2014 Indrašienė, V., Žibėnienė, G. Pasiekimų vertinimas ir įsivertinimas. Vilnius : Mykolo Romerio universitetas
3. 2012 Eakle, A.J. Curriculum and instruction. Los Angeles (Calif.) [etc.] : Sage
4. 2006 Butler, S. M. A teacher's guide to classroom assessment : understanding and using assessment to improve student learning. San Francisco (Calif.) : Jossey-Bass
5. 2004 Morgan, Ch. The student assessment handbook. London ; New York (N.Y.) : Routledge Falmer