Algebros ir statistikos mokymas

  • Dalyko kodas: PUP 3001
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Teaching of Algebra and Statistics
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc.dr. Aušra Rutkienė, prof. dr. N.Cibulskaitė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Algebros ir statistikos didaktikos kursas supažindina su pradinėse klasėse realizuojamo algebrinio ir statistinio ugdymo turinio ir proceso moksliniais pagrindais, pamokų planavimu, algebrinio ir statistinio pasaulio pažinimo metodais. Išsamiai nagrinėjami mokinių patiriami algebros ir statistikos mokymosi sunkumai ir analizuojamos jų priežastys. Mokomasi modeliuoti patrauklias abstraktaus mąstymo ugdymo/si aplinkas, stebėti ir įvertinti kiekvieno mokinio ugdymo/si pažangą, ugdyti matematinius gebėjimus.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This subjects is for primary school teachers in order to achieve professional and personal competencies. Didactics of algebra presents algebra elements and their involvement into content, its application for learning. Didactics of statistics presents elements of statistics in primary school, its teaching methods, scientific background for algebra and statistics teaching.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Bendroji pedagogika, pradinio ugdymo didaktika

Dalyko studijų rezultatai

1. Atskleis algebros ir statistikos sąvokų apibūdinimo, taisyklių loginio pagrindimo, matematinio samprotavimo, informacijos vaizdavimo mokymosi pradinėse klasėse galimybes ir palygins jų privalumus ir trūkumus
2. Pateiks algebros ir statistikos mokymuisi pradinėse klasėse tinkamų metodų ir priemonių pavyzdžių
3. Analizuodamas mokinių algebros ir statistikos veiklos rezultatus, įvertins mokinių matematikos pasiekimus, diagnozuos sunkumų priežastis ir parinks adekvačias ugdymo užduotis.
4. Gebės pasirinkti ir taikyti pradinių klasių mokinių amžių atitinkančius algebrinio ir statistinio pasaulio tyrinėjimo metodus, priemones ir technologijas
5. Gilinsis į pradinio ugdymo matematinio turinio kontekstą, planuos ir organizuos mokslo pasiekimais grindžiamą ugdymo turinio įgyvendinimą

Dalyko turinys

Apibendrinto aplinkos reiškinių aprašymo ištakos, turinys, būdai ir paskirtis.
Matematinio mąstymo ugdymas pradinių klasių algebros ir statistikos veiklose (sąvokų apibrėžimas, taisyklių loginis pagrindimas, matematinis samprotavimas, informacijos vaizdavimas).
Pradinėse klasėse formuojamos algebrinės sąvokos (kintamasis ir nežinomasis, lygybė ir nelygybė, lygtis, funkcinė priklausomybė).
Kiekybinių duomenų rinkimas.
Kiekybinių duomenų vaizdavimas.
Reiškiniai ir jų įvairovė pradinių klasių matematikos vadovėliuose.
Lygtys ir jų įvairovė pradinių klasių matematikos vadovėliuose.
Nelygybės ir jų įvairovė pradinių klasių matematikos vadovėliuose.
Tekstiniai uždaviniai ir jų įvairovė pradinių klasių matematikos vadovėliuose.
Pagrindinės skaitinės imties charakteristikos ir jų svarba pradiniame ugdyme.
Matematikos ugdymo turinys pradinėje mokykloje: turinio sritys, reiškinių, lygčių, nelygybių ir statistikos turinio sričių ugdomi mokinių gebėjimai.
Algebros (reiškinių, lygčių, nelygybių) užduočių ir mokinių pasiekimų vertinimas.
Lentelėse, diagramomis ir piktogramomis pavaizduotos informacijos skaitymas, interpretavimas, lyginimas, vertinimas.
Algebros (reiškinių, lygčių, nelygybių) užduočių aiškinimas, pavyzdžių nagrinėjimas, lyginimas.
Užduoties charakteristikų (sunkumo lygio, kognityvinės gebėjimų grupės) nustatymas.
Matematikos pamokos veiklos planavimas taikant aktyviuosius mokymo metodus mokant algebros (reiškinių, lygčių, nelygybių) ir/ar statistikos.
Statistinis tyrimas pradinėse klasėse.
Skirtinguose vadovėliuose pateikiamos algebros ir statistikos veiklos sričių medžiagos lyginamoji analizė.
Moksliškai pagrįstų algebros ir statistikos mokymosi būdų pavyzdžiai (užsienio šalių patirtis).

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Konsultacijos 10 val.
Savarankiškas darbas 52 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 25%, seminarų užduotys ir namų darbas – 25%, egzaminas – 50%

Literatūra

1. 2012 Grabauskienė V., Siminauskienė K. Skaitinių reiškinių supratimo I–VI klasėje situacijos analizė. Švietimas: politika, vadyba, kokybė. Nr. 2(11) ISSN 2029-1922. http://oaji.net/articles/2014/513-1395047929.pdf
2. 2010 Grassmann M., Eichler K.P., Mirwald E., Nitsch B. Mathematikunterricht. Kompetent im Unterricht der Grundschule. Schneider Verlag Hohengehren GmbH
5. 2005 Kazlauskienė A.Pradinių klasių mokinių statistinių gebėjimų ugdymas. Disertacija [rankraštis] http://vddb.laba.lt/fedora/get/LT-eLABa-0001:E.02~2005~D_20050905_161428-18896/DS.005.0.02.ETD
6. 2009 Sarama J., Clements D.H. Early Childhood Mathematics Education Research. New York
Papildoma literatūra
1. 2003 Alekna P., Bakštys A., Baškienė A. Mokyklinis matematikos žodynėlis.-Kaunas
2. 1997 Ažubalis A. matematika lietuviškoje mokykloje (XIXa.pr.- 1940) Vilnius
3. 2013 Ellison G. Hard Math for Elementary School. CreateSpace Independent Publishing Platform
Pradinių klasių mokymo priemonių (vadovėliai, pratybos, mokytojo knygos) komplektai.