Anglų kalbos komunikacinių gebėjimų ugdymas 1 (PUP)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko studijų metu siekiama plėsti studentų anglų kalbos komunikacinę kompetenciją, didelį dėmesį skiriant kalbinės veiklos gebėjimams, apimantiems sakytinę ir rašytinę recepciją (sakytinės kalbos ir rašytinių tekstų supratimą), sakytinę ir rašytinę sąveiką (bendravimą žodžiu ir raštu), sakytinę ir rašytinę raišką (sakytinių ir rašytinių tekstų kūrimą) ir mediaciją (pagal CERF, 2017), ir kompetencijoms, reikalingoms bendrauti ir bendradarbiauti įvairiose profesinėse (susijusiose su pradiniu ugdymu), akademinėse bei kultūrinėse kalbinėse situacijose. Sudaromos galimybės praktiškai vartoti anglų kalbą iš anksto paruoštomis temomis bei spontaniškai pasisakyti diskusijų ir debatų metu. Ugdomi viešojo kalbėjimo gebėjimai ir suteikiamos galimybės teikti grįžtamąjį ryšį bendramoksliams. Studentai supažindinami su įvairiais komunikacinių gebėjimų ugdymo metodais, taikytinais ankstyvojo anglų kalbos mokymo(si) kontekste.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The study subject enables students to develop their communicative competence attaching particular significance to linguistic skills that embrace oral and written reception (comprehension of speech and written texts), oral and written interaction (oral and written communication), oral and written expression (production of text in oral and written forms) and mediation (CERF, 2017), and to competences that are necessary communicating and collaborating in various professional (related to primary education), academic and cultural linguistic situations. Opportunities are provided to students to practically use English while speaking on topics prepared in advance or expressing their opinions spontaneously during discussions or debates. Students’ public speaking skills are developed and they are requested to provide feedback to their peers. Students get familiarised with various methods for developing communicative skills that can be applied in the context of early English teaching/learning.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Užsienio kalba (anglų)
Dalyko studijų rezultatai
Gebės teorines anglų kalbos žinias taikyti praktinėms užduotims atlikti pasitelkdamas tinkamas lingvistines priemones bei atsižvelgdamas į auditorijos specifiką.
Gebės analizuoti lingvistinę, ugdymo bei kitų mokslų informaciją anglų kalba, pritaikyti ir perteikti jos pagrindu sukurtą turinį kolegoms ir pradinių klasių mokiniams.
Gebės taikyti inovatyvius metodus, šiuolaikines ugdymo priemones ir technologijas savo paties ir kitų anglų kalbos mokymo(si) procese.
Gebės motyvuoti kitus žmones siekti bendrų tikslų prisiimdamas įsipareigojimus ir veikdamas bendradarbiaujant.
Dalyko turinys
1. Tarpusavio santykiai įvairiuose sociokultūriniuose kontekstuose. Požiūriai į draugystę, meilę, vedybas, šeimą ir santuoką. Amžiaus tarpsniai: jų charakteristika. Kartų skirtumai. Vaiko ir suaugusiojo tarpusavio santykiai.
2. Pramogos ir laisvalaikio praleidimo būdai. Vaikų laisvalaikis ir jo organizavimo ypatumai. Kultūriniai-pramoginiai renginiai vaikams. Kultūrinio renginio vaikams analizė/recenzija.
3. Kultūra ir menas. Vaikų kultūros pažinimas per dailę, kiną, muziką, teatrą. Knygų vaikams pasaulis. Šiuolaikinė vaikų populiarioji kultūra. Renginio vaikams (jo fragmento) pravedimas.
4. Kultūra, kaip socialinei grupei priimtinų elgesio normų ir nuostatų apraiška. Kultūrinės universalijos ir skirtumai. Individo ir grupės normų, nuostatų ir vertybių sistema. Kultūrinis šokas. Socialiniai vaidmenys ir jų konfliktai. Subkultūros. Grupinis projektas: kultūrinių patarimų (atvykstantiems į Lietuvą/išvykstantiems į konkrečią šalį) rinkinio parengimas ir pristatymas.
Dalyko studijos valandomis
Pratybos 45 val.
Konsultacijos 10 val.
Savarankiškas darbas 52 val.
Iš viso 107 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Testai – 20 %, savarankiško darbo užduotys ir jų pristatymas žodžiu – 20 %, dalyvavimas debatuose / diskusijose – 10 %; pateikčių rengimas ir pristatymas – 10 %, egzaminas – 40 %.
Literatūra
1. 2013 Bagdonavičiūtė, J., Cibulskienė, J., Stankevič E. Modern English:Social Issues. (ir el. išteklius) Edukologija
2. 2009 O’Driscol, J. Britain for Learners of English. Oxford: OUP
3. 2010 Kniukštaitė S., Andziulienė L., Vitkauskienė J. A Course of Modern English: Part II Vilnius: VPU
2009 Kniukštaitė S., Ruskan A., Vitkauskienė J. A Course of Modern English: Part I Vilnius: VPU
4. Įvairūs McCarthy, M., O’Dell, F. English Vocabulary in Use, Upper-Intermediate, Advanced. Cambridge: CUP
Papildoma literatūra
1. Įvairūs Guide to British and American Culture Oxford: OUP
2. 2010 Mauk, D, Oakland, J.American Civilization: an introduction. 5th ed. London; New York:.Routledge
3. 2007 Oakland ,J. British Civilization: an Introduction London; New York: Routledge.
4. BBC (programos aktualiomis temomis) http://www.bbc.co.uk/programmes/
5. British Council www.teachingenglish.org.uk/teaching-kids
6. Straipsniai el. erdvėje aktualiomis temomis
7. World Health Organisation http://www.who.int