Individualios pažangos vertinimo strategijos
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Šiame studijų dalyke siekiama padėti studentams pagilinti žinias apie mokymo pasiekimų vertinimą, įsivertinimą. Aptariami vertinimo ypatumai pradiniame mokykliniame amžiuje, vertinimo strategijos, procesas, vertinimo/įsivertinimo metodų įvairovė.
Dalyko anotacija užsienio kalba
This subject seeks give students knowledge and ability to assess students and themselves. Course presents evaluation and assessment strategies, process, methods for primary school children.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Pradinio ugdymo didaktika
Dalyko studijų rezultatai
Geba apibrėžti vertinimo strategiją, atsižvelgiant į besimokančiųjų mokymo(si) poreikius, dalyko mokymo tikslus, turinį ir mokymo metodus.
Geba nustatyti vertinimo tikslus ir kriterijus, atskleidžiančius besimokančiųjų pasiekimų lygį pagal numatomus dalyko mokymosi rezultatus bei programų reikalavimus.
Geba parengti ir taikyti skirtingo sudėtingumo vertinimo metodus ir priemones, atsižvelgiant
į studijų tikslus, turinį ir mokymosi metodus.
Dalyko turinys
Vertinimo samprata.
Vertinimo strategija.
Vertinimo prasmė besimokančiajam.
Vertintojo pareigos vertinant.
Reikalavimai vertinimo organizavimui.
Vertinimo sistemos komponentai.
Mokymo/si ir vertinimo ryšys.
Mokymo/si poreikių nustatymas.
Mokymo/si tikslų formulavimas.
Vertinimo rūšys.
Vertinimo kriterijai.
Vertinimo metodai.
Vertinimo priemonių parengimas ir vertinimas.
Testų ir klausimų tipai.
Testų parengimas.
Dalyvavimo grupės darbe vertinimas.
Grįžtamasis ryšys.
Savęs vertinimas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 15 val.
Seminarai 15 val.
Savarankiškas darbas 50 val.
Iš viso 80 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas -20 %
Namų darbas-30 %
Egzaminas -50 %
Literatūra
1. 2011 Šiaučiukienė, L., Stankevičienė, N., Čiužas, R. Didaktikos teorija ir praktika Technologija
2. 2006 Dumčienė A., Bajoriūnas, Z. Ugdymo pagrindai Lietuvos kūno kultūros akademija
3. 1999 Charles, C. M. Pedagoginio tyrimo įvadas Alma littera
Papildoma literatūra
1. 2009 Bulajeva, T. ir Duoblienė, L. Lietuvos švietimo politikos transformacijos Vilniaus universiteto leidykla
2. 2006 Šiaučiukienė, L., Visockienė, O., Talijjūnienė, P. Šiuolaikinės didaktios pagrindai Technologija
3. 2000 Eggen, D., P, Kauchak, d., P. Strategies for Teachers: Teaching content and thinking skills Allyn and Bacon
4. 2000 Teresevičienė, M., Gedvilienė, G. Mokymasis bendradarbiaujant Garnelis
5. 1999 Hargreaves, A. Keičiasi mokytojai, keičiasi laikai Tyto Alba