Edukacinė psichologija (MDP)

  • Dalyko kodas: MDP 2002
  • Apimtis ECTS kreditais: 3
  • Pavadinimas anglų kalba: Educational Psychology

    Dalyko anotacija lietuvių kalba

    Dalykas apima tiek teorinius, tiek taikomuosius mokymosi proceso, besimokančiųjų motyvacijos, mokymosi ir išmokimo vertinimo, besimokančiųjų grupės valdymo, grupinių ir individualių skirtumų psichologinius aspektus. Dalyko studijavimas padeda suprasti šiuolaikinius iššūkius edukacinei psichologijai, taikyti pagrindines psichologines teorijas edukaciniame procese, efektyviai valdyti besimokančiųjų grupę, ugdytis gebėjimus mokyti/is.

    Dalyko anotacija užsienio kalba

    The subject covers both theoretical and applied psychological aspects of learning process, learning motivation, assessment of learning, learners group management, learners group and individual differences. Studying of the subject enables to understand contemporary challenges for educational psychology, apply the basic psychological theories in the educational process, effectively manage the group of learners, and develop the ability to teach.

    Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

    Bendroji ir raidos psichologija

    Dalyko studijų rezultatai

    1. Žinos aktualiausias psichologines ugdymo/si problemas besimokančioje šiuolaikinėje visuomenėje, pagrindines mokymosi psichologines teorijas, motyvacijos psichologinius ypatumus, mokymosi vertinimo ir įvertinimo psichologinius aspektus, besimokančiųjų grupėje vykstančius psichologinius procesus ir jų valdymo strategijas.
    2. Gebės identifikuoti ir, remdamiesi edukacinės psichologijos žiniomis, analizuoti edukacinę problemą, apibendrinti ir interpretuoti tyrimų duomenis.
    3. Gebės pasirinkti efektyvias psichologines besimokančiųjų grupės valdymo strategijas.

    Dalyko turinys

    1. Įvadas į edukacinę psichologiją: aktualiausios psichologinės ugdymo/si problemos šiuolaikinėje visuomenėje.
    2. Šiuolaikinių psichologinių teorijų: biheivioristinės, neuropsichologinės, socialinio išmokimo, kognityvinės, humanistinės taikymas edukaciniame procese.
    3. Mokymo/si proceso psichologiniai dėsningumai. Mokymo/si stilių įvairovė.
    4. Motyvacijos psichologiniai ypatumai besimokančio asmens raidoje ir edukacijoje.
    5. Mokymosi vertinimo ir įvertinimo psichologiniai aspektai.
    6. Efektyvaus besimokančiųjų grupės valdymo psichologija. Besimokančiųjų grupės psichologiniai ypatumai. Psichologinės elgesio valdymo problemos ir jų sprendimo strategijos. Bendravimo grupėje psichologiniai ypatumai. Konfliktai ir jų sprendimas edukacinėje aplinkoje. Besimokančiųjų savikontrolė ir saviveiksmingumas.
    7. Raidos, kultūrinių, lyčių, religinių ir kitų skirtumų psichologiniai ypatumai besimokančiųjų grupėje.

    Dalyko studijos valandomis

    Paskaitos 15 val.
    Seminarai 15 val.
    Laboratoriniai darbai
    Konsultacijos 5 val.
    Savarankiškas darbas 45 val.
    Iš viso 80 val.

    Studijų rezultatų vertinimas

    Žodiniai pranešimai – 10 proc.
    Problemų sprendimo užduotys - 10 proc.
    Rašinys (esė) – 20 proc.
    Egzaminas – 60 proc.

    Literatūra

    1. 2008 Myers, D. Psichologija. (pp. 391-488, 529-574, 891-940). Poligrafija ir informatika
    2. 2014 Buckler, S. Psychology for teachers. Sage Publications
    3. 2013 Woolfolk, A., Hughes, M., Walkup, V. Psychology in education. Pearson
    4. 2017 Ormrod, J.,Anderman, E.,Lynley Anderman. L.. Educational psychology : developing learners Pearson
    5. 2011 Seifert, K., Sutton, R. Educational psychology.
    https://archive.org/detales/EducationalPsychology
    Papildoma literatūra
    1. 2012 Minton, S. Using psychology in the classroom. Sage Publications
    2. 2014 Slavin, R. Educational psychology: Theory and practice. Pearson Education
    3. 2011 Santrock, J. Educational psychology.
    McGraw-Hill
    4. 1994 Gage, N., Berliner, D. (1994). Pedagoginė psichologija. Alma Litera
    5. 2017 Rimienė, V. Edukacinės psichologijos užduotys: įvairūs požiūriai į mokymąsi. Edukologija
    6. 2010 Navaitienė, J., Rimkevičienė V. Raidos ir pedagoginės psichologijos užduotys (III dalis). Vilnius: VPU
    7. 2008 Petrulytė A. Bendravimo psichologija. Mokymosi priemonė. Vilnius Vilnius: VPU
    8. 2011 Bentham S. A teaching assistant's guide to child development and psychology in the classroom. London: Routledge