Integruotas matematinis ugdymas

  • Dalyko kodas: PUP2006
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Integrated Mathematical Education
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc.dr. Aušra Rutkienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Studijuodamas šį dalyką studentas išmoks modeliuoti integruoto matematikos turinio mokymosi situacijas pradinių klasių mokiniams. Gebės atsižvelgti į mokinių poreikius, jų matematikos dalyko supratimą ir sąmoningai koreguoti mokinių matematikos pagrindų ugdymosi trajektoriją.

Dalyko anotacija užsienio kalba

This subjects is for primary school teachers and will give possibility to learn how to integrate elements of mathematics into curriculum of primary education. Students gain ability to pay attention to pupils’ individuality, their understanding in mathematics.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Bendroji pedagogika, pradinio ugdymo didaktika

Dalyko studijų rezultatai

1. Integruodamas matematikos mokslo ir didaktikos žinias gebės planuoti ir organizuoti matematikos turinio įgyvendinimo procesą (kelti tikslus, numatyti rezultatus, suplanuoti turinį, modeliuoti ugdymo/si strategijas, metodus, priemones)
2. Gebės tikslingai pritaikyti inovatyvius mokymosi metodus, priemones ir technologijas atitinkamiems ugdymo tikslams (konkrečios temos) pasiekti.
3. Analizuos ir vertins motyvuojančios matematikos ugdymo/si aplinkos bei aktyvaus diferencijuoto/ individualizuoto pradinių klasių mokinių mokymo/si problemas.

Dalyko turinys

Integruoto matematinio ugdymo turinio planavimas:
• Ugdymo planavimas: planų rūšys, jų paskirtis, svarba, dermė.
• Pamokų planai: ugdymo tikslų, uždavinių, veiklos ir rezultatų atitiktis.
• Pamokos struktūra. Veiklų, aktyvaus mokymo/si metodų ir priemonių numatymas, užduočių vertinimas.
Vertinimo problematika integruoto matematikos turinio pamokoje.
• vertinimo tipai, formos;
• vertinimo ir įsivertinimo, refleksijos metodai;
• vertinimo turinys (kriterijai).
Tradiciniai ir aktyvieji mokymo(si) metodai integruoto turinio pamokoje:
• Mokymo/si metodų ir priemonių įvairovė, pedagoginis tikslingumas.
• IKT ir inovatyvūs mokymo/si metodai.
• Į matematinio mąstymo formavimą orientuoti metodai ir jų dermė pamokoje.
• Pamokos plano rengimas, panaudojant aktyviuosius ir inovatyviuosius mokymo metodus.
Mokymosi aplinkos kūrimas:
• Į besimokantįjį orientuota aplinka.
• Motyvuojančios aplinkos kūrimas pradinėse klasėse.
• Motyvuojanti, matematinį mąstymą (aukštesniuosius mąstymo gebėjimus) skatinanti aplinka.
• Matematikos kontekstinės probleminės užduotys (pradedant nuo vaiko artimos aplinkos).
• Problemomis grįstas mokymas(is).
Ugdymo individualizavimas ir diferencijavimas pradinėse klasėse:
• Ugdymo individualizavimo ir diferencijavimo esmė, svarba ir skirtumai.
• Sunkumo lygiai ir kognityvinės gebėjimų grupės. „Gero“ užduočių rinkinio matrica.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Konsultacijos 5 val.
Savarankiškas darbas 57 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 25%, seminarų užduotys ir namų darbas – 25%, egzaminas – 50%

Literatūra

1. 2012 Grabauskienė V., Siminauskienė K. Skaitinių reiškinių supratimo I–VI klasėje situacijos analizė. Švietimas: politika, vadyba, kokybė. Nr. 2(11) ISSN 2029-1922. http://oaji.net/articles/2014/513-1395047929.pdf
2. 2003 Cazden, C. B., & Beck, S. W. Classroom discourse. Handbook of discourse processes, 165-197. https://s3-ap-southeast-1.amazonaws.com/nonghocbucket/UploadDocument_server07_id24231_50525/Handbook_of_Discourse_Processes.pdf#page=174
3. 2005 Kazlauskienė A.Pradinių klasių mokinių statistinių gebėjimų ugdymas. Disertacija [rankraštis] http://vddb.laba.lt/fedora/get/LT-eLABa-0001:E.02~2005~D_20050905_161428-18896/DS.005.0.02.ETD
4. 2009 Sarama J., Clements D.H. Early Childhood Mathematics Education Research. New York
Papildoma literatūra
1. 2013 Ellison G . Hard Math for Elementary School. CreateSpace Independent Publishing Platform
2. 2007 Dulkienė I. Pradinuko matematika: taisyklės ir uždavinių sprendimo pavyzdžiai. Panevėžys http://s0c8747739cfb4fc8.jimcontent.com/download/version/1442320941/module/5600803413/name/Irena.Dulkiene.-.Pradinuko.matematika.2007.LT.BTT-Team.pdf
Pradinių klasių mokymo priemonių (vadovėliai, pratybos, mokytojo knygos) komplektai.