Edukacinių aplinkų kūrimas

  • Dalyko kodas: PUP 2011
  • Apimtis ECTS kreditais: 3
  • Pavadinimas anglų kalba: Creating learning environments
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. Dr. Elena Trepulė, V.Rupainienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šiame dalyke laikomasi nuostatos, kad edukacinių aplinkų kūrimas apima socialinį, fizinį, psichologinį ir pedagoginį kontekstus, kuriuose vyksta mokymasis, ir nuo kurių priklauso mokinių pasiekimai ir požiūriai. Šio dalyko studijose bus mokomasi kurti ir planuoti ugdymo proceso tikslus atitinkančias atviras, kūrybiškas, išmanias ir pozityvias edukacines aplinkas, parinkti ir pritaikyti mokinių poreikiams bei mokymosi situacijai tinkančias edukacines aplinkas.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course considers that the development of educational environments encompasses the social, physical, psychological and pedagogical contexts in which learning takes place, and on which students' achievements and attitudes depend. This course focuses on creation of open, creative, intelligent and positive educational environments that meet the goals of the educational process, selection and adopting educational settings suitable for the needs of the students and the learning situation.

Dalyko studijų rezultatai

1. Kurti ir planuoti ugdymo proceso tikslus atitinkančias atviras, kūrybiškas, išmanias ir pozityvias edukacines aplinkas.
2. Parinkti ir pritaikyti mokinių poreikiams bei mokymosi situacijai tinkančias edukacines aplinkas.

Dalyko turinys

Edukacinės aplinkos samprata ir bruožai (psichologiniai, organizaciniai, technologiniai, materialiniai, kt.)
Teigiama ir neigiama mokymosi aplinka.
Edukacinės aplinkos kūrimas mokykloje. Atvirumą, bendradarbiavimą ir kūrybiškumą skatinanti organizacijos kultūra.
Mokyklos edukacinių erdvių kūrimas/pritaikymas: biblioteka, koridorius, daugiafunkcinės erdvės, klasės, lauko klasės, kiemas.
Edukacinės erdvės už mokyklos ribų: tėvų darbovietės, įmonės, įstaigos, muziejai, ūkiai, kt.
Išmanios edukacinės aplinkos.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Konsultacijos 15 val.
Savarankiškas darbas Individualus - 40 val., Grupėje – 22 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzaminas (50%), namų darbas (30%), kolokviumas (20%)

Literatūra

1. 2013 OECD (2013), Innovative Learning Environments, OECD Publishing, Paris.
http://dx.doi.org/10.1787/9789264203488-en
http://dx.doi.org/10.1787/9789264203488-en
2. 2008 Jucevičienė, P. Educational and learning environments as a factor for socioeducational empowering of innovation // Socialiniai mokslai.. ISSN 1392-0758. 2008,, Nr. 1 (59)
3. 2018 Little, H., Elliott, S. Outdoor Learning Environments: Spaces for exploration, discovery and risk-taking in the early years. Allen & Unwin
4. 2017 Andre, L., Durksen, T. & Volman, M.L. Museums as avenues of learning for children: a decade of research //
Learning Environ Res (2017) 20: 47. https://doi.org/10.1007/s10984-016-9222-9 https://doi.org/10.1007/s10984-016-9222-9
Papildoma literatūra
1. 2016 Fraser, B.J., Zandvliet, D.B. Advances In Learning Environments Research. Sense Publishers
2. 2015 Flexible Classrooms: Providing the Learning Environment That Kids Need
3. 2004 Andersen, F.O Optimal learning environments - at Danish primary schools: pdf online.