Anglų kalbos komunikacinių gebėjimų ugdymas 2 (PUP)

  • Dalyko kodas: PUP 3005
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Development of English communication skills 2
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Lekt. Jovita Bagdonavičiūtė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko studijų metu siekiama toliau plėsti studentų anglų kalbos komunikacinę kompetenciją, didelį dėmesį skiriant kalbinės veiklos gebėjimams, apimantiems sakytinę ir rašytinę recepciją (sakytinės kalbos ir rašytinių tekstų supratimą), sakytinę ir rašytinę sąveiką (bendravimą žodžiu ir raštu), sakytinę ir rašytinę raišką (sakytinių ir rašytinių tekstų kūrimą) ir mediaciją (pagal CERF, 2017), ir kompetencijoms, reikalingoms bendrauti ir bendradarbiauti įvairiose profesinėse (susijusiose su pradiniu ugdymu), akademinėse bei kultūrinėse kalbinėse situacijose. Sudaromos galimybės praktiškai vartoti anglų kalbą iš anksto paruoštomis temomis bei spontaniškai pasisakyti diskusijų ir debatų metu. Toliau ugdomi viešojo kalbėjimo gebėjimai ir suteikiamos galimybės teikti grįžtamąjį ryšį bendramoksliams. Studentai supažindinami su įvairiais komunikacinių gebėjimų ugdymo metodais, taikytinais ankstyvojo anglų kalbos mokymo(si) kontekste.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The study subject enables students to further develop their communicative competence attaching particular significance to linguistic skills that embrace oral and written reception (comprehension of speech and written texts), oral and written interaction (oral and written communication), oral and written expression (production of text in oral and written forms) and mediation (CERF, 2017), and to competences that are necessary communicating and collaborating in various professional (related to primary education), academic and cultural linguistic situations. Opportunities are provided to students to practically use English while speaking on topics prepared in advance or expressing their opinions spontaneously during discussions or debates. Students’ public speaking skills are developed and they are requested to provide feedback to their peers. Students get familiarised with various methods for developing communicative skills that can be applied in the context of early English teaching/learning.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Užsienio kalba (anglų), Anglų kalbos komunikacinių gebėjimų ugdymas 1

Dalyko studijų rezultatai

Gebės teorines anglų kalbos žinias taikyti praktinėms užduotims atlikti pasitelkdamas tinkamas lingvistines priemones bei atsižvelgdamas auditorijos specifiką ir kontekstą.
Gebės analizuoti lingvistinę, ugdymo bei kitų mokslų informaciją anglų kalba, pritaikyti ir perteikti jos pagrindu sukurtą turinį kolegoms ir pradinių klasių mokiniams.
Vartodamas taisyklingą anglų kalbą, gebės bendrauti ir bendradarbiauti įvairiose profesinėse (susijusiose su pradiniu ugdymu), sociokultūrinėse ir akademinėse situacijose.
Gebės taikyti inovatyvius metodus, šiuolaikines ugdymo priemones ir technologijas savo paties ir kitų anglų kalbos mokymo(si) procese.
Gebės dirbti individualiai ir komandoje, lanksčiai prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos, konstruktyviai bendradarbiauti.

Dalyko turinys

1. Švietimo sistema (Lietuvoje, JK ir JAV). Ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas. Formalus ugdymas: pradinis, pagrindinis, vidurinis, aukštasis išsilavinimas. Neformalus vaikų ugdymas. Pradinio ugdymo įstaigos, filosofijos, mokymosi būdai ir galimybės.
Grupinis projektas: svajonių pradinio ugdymo įstaigos koncepcijos sukūrimas ir pristatymas.
2. Darbas, karjera: Profesinė veikla. Pašaukimo sąvoka. Darbo sąlygos. Darbų kaita. Darbo patirtis. Asmeniniai gebėjimai ir kompetencijos. Karjeros galimybės. Kvalifikacijos tobulinimas. CV ir motyvacinio laiško rašymas. Darbo pokalbio vaidmenų žaidimas. Jaunimo savanoriavimo galimybių pristatymas.
3. Individas ir visuomenė. Vaikas visuomenėje. Vaiko socializacija – sėkmingo individo prielaida.
Straipsnių vaikų socializacijos klausimais analizė.
4. Socialinė atskirtis: priežastys ir pasekmės. Socialinės atskirties pasekmės vaikui. Socialinės integracijos didinimo galimybės. Patyčių kultūra. Projektas: pasirinktos socialinės problemos, jos priežasčių ir pasekmių bei galimų sprendimo būdų analizė ir pristatymas
Debatai: jungtinis „Švietimo ir mokslo ministerijos“ ir „Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos“ posėdis socialinių problemų sprendimo klausimais.

Dalyko studijos valandomis

Pratybos 45 val.
Konsultacijos 10 val.
Savarankiškas darbas 52 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Testai – 20 %, savarankiško darbo užduotys ir jų pristatymas žodžiu – 20 %, dalyvavimas debatuose / diskusijose – 10 %; pateikčių rengimas ir pristatymas – 10 %, egzaminas – 40 %.

Literatūra

1. 2013 Bagdonavičiūtė, J., Cibulskienė, J., Stankevič E. Modern English:Social Issues. (ir el. išteklius) Edukologija
2. 2009 O’Driscol, J. Britain for Learners of English. Oxford: OUP
3. 2010 Kniukštaitė S., Andziulienė L., Vitkauskienė J. A Course of Modern English: Part II Vilnius: VPU
2009 Kniukštaitė S., Ruskan A., Vitkauskienė J. A Course of Modern English: Part I Vilnius: VPU
4. Įvairūs McCarthy, M., O’Dell, F. English Vocabulary in Use, Upper-Intermediate, Advanced. Cambridge: CUP
Papildoma literatūra
1. Įvairūs Guide to British and American Culture Oxford: OUP
2. 2010 Mauk, D, Oakland, J.American Civilization: an introduction. 5th ed. London; New York:.Routledge
3. 2007 Oakland ,J. British Civilization: an Introduction London; New York: Routledge.
4. BBC (programos aktualiomis temomis) http://www.bbc.co.uk/programmes/
5. British Council www.teachingenglish.org.uk/teaching-kids
6. Straipsniai el. erdvėje aktualiomis temomis
7. World Health Organisation http://www.who.int