Pedagoginės veiklos tyrimo technologija
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Pedagoginio tyrimo technologijos dalyko studijų metu atskleidžiamos veiklos tyrimo, kaip esminės prielaidos profesinei veiklai tobulinti, galimybės. Plėtojami besimokančiųjų gebėjimai formuluoti ir kompleksiškai spręsti aktualią pedagoginės veiklos problemą, savarankiškai suplanuoti ir atlikti taikomojo pobūdžio tyrimą, panaudojant tinkamus tyrimo metodus bei tyrimo instrumentus, interpretuoti tyrimo metu gautus duomenis bei juos pristatyti. Studentai skatinami ieškoti inovatyvių idėjų galimam problemos sprendimui, kritiniam jo apmąstymui bei galimų pasekmių numatymui.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course of Technology of Pedagogical Research reveals the potentiality of action research, as a core assumptions of professional activity improvement. It develops learners' abilities to formulate and solve the complex relevant pedagogical problem, independently plan and carry out applied research using appropriate research methods and research instruments, to interpret and present the research findings. Students are encouraged to seek innovative ideas for a possible solution to the problem, to give a critical reflection and anticipation of possible consequences.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Ugdymo filosofija; Ugdymo sistemos ir darnus vystymasis; Pedagoginė psichologija; Kūno kultūra, šokis; Bendroji pedagogika; Bendravimo psichologija; Pedagogo asistento praktika 1; Edukacinių aplinkų kūrimas; Tarpkultūriškumas ir tapatumo ugdymas; Skaitytojo ugdymas; Teksto suvokimo ir kūrimo didaktika; Skaitymo ir rašymo mokymo technologijos; Muzikos kalbos ir raškos didaktika; Pedagogo asistento praktika 2; Kalbos pažinimo didaktika; Kalbos ugdymas tarpkultūriniame kontekste; Emocinio intelekto ugdymas; Atsakingas IKT taikymas pradiniame ugdyme; Pedagoginė praktika globojant mentoriui 1; Pradinio ugdymo institucijos vadyba ir lyderystė; Algebros ir statistikos didaktika; Integruoto matematikos pamokų turinio modeliavimas; Specialioji pedagogika ir psichologija; Pedagoginė praktika globojant mentoriui 2
Dalyko studijų rezultatai
1. Apibūdinti pedagoginės veiklos tyrimo esmę, žingsnius bei tyrimų metodologijos principus.
2. Identifikuoti probleminę pedagoginės veiklos situaciją ir parengti projektą jos tobulinimui.
3. Apibūdinti informacijos rinkimo ir analizės metodus, tyrimo dalyvių atrankos strategijas ir jas tinkamai parinkti ir taikyti organizuojant pedagoginės veiklos tyrimą.
4. Žinoti ir laikytis tyrimo etikos principus, atliekant tyrimą.
5. Atlikti pedagoginės veiklos analizę ir argumentuotai pagrįsti jos veiklos kaitos galimybes.
Dalyko turinys
Tyrimas kaip profesinės veiklos tobulinimo prielaida.
Pedagoginės veiklos tyrimo samprata ir tipologija.
Pedagoginės veiklos tyrimo žingsniai. Tyrimo parametrai. Problema ir jos identifikavimas. Tyrimo dalyvių atrankos strategijos. Informacijos rinkimo metodai. Tyrimo instrumento rengimo procesas.
Pagrindiniai etikos principai.
Duomenų analizės metodai. Tyrimo duomenų interpretacija.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 15
Konsultacijos 15
Savarankiškas darbas (individualus darbas -32; darbas komandose -30) 50
Iš viso 80
Studijų rezultatų vertinimas
Egzaminas – 50 proc., kolokviumas – 30 proc., tarpinis atsiskaitymas – 20 proc.
Literatūra
1. 2013 McAteer M. Action Research in Education. Thousand Oaks (Calif.) [etc.]: Sage
2. 2013 Baumfield V., Hall E.& Wall K. Action Research in Education: Learning through Practitioner Enquiry. Los Angeles (Calif.) [etc.]: Sage
3. 2012 Jovaiša T. R. Profesinės veiklos tyrimas: mokslo studija. Vilnius: Edukologija
4. 2011 Žydžiūnaitė V. Baigiamojo darbo rengimo metodologija: mokomoji knyga. Klaipėda: Klaipėdos valstybinė kolegija
5. 2007 Kardelis K. Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai: vadovėlis. Kaunas: Judex
Papildoma literatūra
6. 2008 Bitinas B., Rupšienė L., Žydžiūnaitė V. Kokybinių tyrimų metodologija: vadovėlis vadybos ir administravimo studentams. Klaipėda: S. Jokužio leidykla-spaustuvė
7. 2003 Tidikis R. Socialinių mokslų tyrimų metodologija: vadovėlis. Vilnius: Lietuvos teisės universiteto leidybos centras
8. 1999 Charles C. M. Pedagoginio tyrimo įvadas. Vilnius: Alma littera