Atsakingas IKT taikymas pradiniame ugdyme (PUP)

  • Dalyko kodas: PUP 3011
  • Apimtis ECTS kreditais: 4
  • Pavadinimas anglų kalba: Responsible ICT Application in Primary Education
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Dr. E. Daukšienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko studijomis siekiama analizuoti ir kritiškai vertinti informacinių komunikacinių technologijų (IKT) įtaką mokymuisi; kurti saugią bei individualizuotą mokymosi aplinką atsakingai diegiant ir IKT pradinių klasių mokinių ugdymo procese; bei naudojantis technologijų sukuriamomis galimybėmis mokytis, reflektuoti ir nuolat tobulinti savo ugdomąją veiklą.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The aim of the subject is to facilitate teaching and learning using technologies. During the studies of the subject learners analyse and critically assess the impact of ICT application for learning; they aim to create safe and individualized learning environment by responsible ICT integration and application in learning process of primary education; they also reflect on their teaching practice and use technologies for their professional development and improvement.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Bendroji ir raidos psichologija, Bendroji perdagogika

Dalyko studijų rezultatai

1. Gebės remdamasis moksliniais argumentais analizuoti ir vertinti skaitmeninių mokymo priemonių ir technologijų taikymo problemas pradinėse klasėse
2. Gebės analizuoti ir vertinti pradinių klasių mokinių ugdymui skirtų edukacinių programų paskirtį ir jų taikymo galimybes
3. Gebės naudoti įvairias technologijas pradinių klasių mokinių ugdymui kuriant mokomąsias veiklas, reikalaujančias technologijų taikymo
4. Gebės tobulinti savo ugdomąją veiklą išnaudojant technologijų sukuriamas galimybes

Dalyko turinys

1. Mokytojo rolė 21 amžiuje.
2. Technologijų įtaka mokymuisi
3. Atsakingas technologijų diegimas ir taikymas mokant: rizikos, problemos, iššūkiai
4. Skaitmeninis mokomasis turinys ir jo panaudojimas mokant klasėje.
5. Technologijomis praturtina mokymosi aplinka
6. IKT mokomųjų dalykų ugdymui (matematikos, lietuvių kalbos, gamtos, muzikos, dailės)
7. Mokymo veiklos, panaudojant technologijas kūrimas
8. Technologijų panaudojimas vertinimui
9. Skaitmeninės mokytojo kompetencijos ir jų tobulinimas
10. Inovacijos švietime

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Konsultacijos 20 val.
Savarankiškas darbas 42 val.
Iš viso 107 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Praktinės užduotys – 35 %, kolokviumas – 15 %; egzaminas - 50 %

Literatūra

1. 2012 D.Čedavičienė, ir kt. “Inovatyvių mokymo metodų ir IKT diegimo pradiniame ugdyme organizavimo metodika (I ir II dalys) Ugdymo plėtotės centras http://www.esparama.lt/es_parama_pletra/failai/ESF produktai/2012_organizavimo_metodika_I_dalis.pdf
http://www.esparama.lt/es_parama_pletra/failai/ESF produktai/2012_organizavimo_metodika_II_dalis.pdf
2. 2012 Informacinės technologijos ugdymo procese (sud. M. Teresevičienė) VŠĮ pasaulio lietuvių kultūros , mokslo ir švietimo centras http://mokykla.liedm.net/mokytojo_knyga/
3. 2017 C.Redecker, Y.Punie. European Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu Joint research centre https://ec.europa.eu/jrc/en/publication/eur-scientific-and-technical-research-reports/european-framework-digital-competence-educators-digcompedu
4. 2016 Pérez-Escoda , A., Castro-Zubizarreta, A. & Fandos-Igado, M. Digital Skills in the Z Generation: Key Questions for a Curricular Introduction in Primary School. Comunicar. 10/1/2016, Vol. 24 Issue 49, p71-79 EBSCO host database
Papildoma literatūra
1. 2006 Berry, M. An investigation of the effectiveness of virtual learning environment implementation in primary education. Daktaro disertacija. <https://roehampton.academia.edu/mberry>.
2. 2013 Day, L. A Snapshot of the Use of ICT in Primary Mathematics Classrooms in Western Australia. Australian Primary Mathematics Classroom, 18 (1), 16-24 Ebsco database