Anglų kalbos mokymosi technologijos
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Kurso metu supažįstama su anglų kalbos mokymosi technologijų taikymo pradiniame ugdymo etape tikslais, didaktiniais principais, sąlygomis, reikalavimais mokomajai medžiagai. Analizuojami internetiniai mokomieji ištekliai (metodinė medžiaga, virtualios edukacinės erdvės, aplikacijos, edukaciniai žaidimai). Supažindinama su užsienio kalbų mokytojams skirtomis programinėmis įrangomis, aplikacijomis, skirtomis kurti metodinę medžiagą ir organizuoti mokomąjį procesą klasėje bei nuotoliniu būdu. Didelis dėmesys skiriamas mokymosi technologijų integravimui anglų kalbos ar integruotose anglų kalbos ir kitų dalykų pamokose.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The focus of the course is learning technologies application for English learning at early stages. Students get acquainted
with aims of applying learning technologies, didactical principles, conditions and requirements for the materials. Online sources such as learning materials, virtual educational environments, mobile applications and educational games are critically evaluated. Students learn to develop their own materials for English or CLIL classes using educational softwear and organise classroom, blended or online learning.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Ankstyvasis anglų kalbos ugdymas, Integruotas IKT taikymas pradiniame ugdyme, Anglų kalbos komunikacinių gebėjimų ugdymas.
Dalyko studijų rezultatai
Suvoks mokymosi technologijų taikymo privalumus, trūkumus, integravimo į anglų kalbos pamokas ir ugdymo programą galimybes ir sąlygas pradiniame ugdymo etape.
Gebės atrinkti tinkamus elektroninius šaltinius, aplikacijas, mokymosi aplinkas skirtingų anglų kalbos komunikacinių gebėjimų lavinimui.
Gebės identifikuoti pagrindinius interaktyvaus anglų kalbos mokymosi internete bruožus, gebės parinkti ir kurti interaktyvią metodinę medžiagą, užtikrinančią inovatyvų ir efektyvų anglų kalbos mokymąsi, organizuojant anglų kalbos gebėjimų vystymą klasėje, kitose edukacinėse erdvėse, mišriu ir nuotoliniu būdu.
Suvoks Web 2.0 įrankių ir kitų mokymosi aplikacijų bei aplinkų naudą mokinių kalbinių ir bendradarbiavimo kompetencijų plėtojimui ir savo profesiniam tobulėjimui. Bus nusiteikęs pozityviai bendrauti ir bendradarbiauti su mokiniais, kitais ugdymo proceso dalyviais bei ugdomojo turinio kūrėjais.
Dalyko turinys
Skaitmeninės inovacijos ir technokratinės kartos anglų kalbos mokymosi poreikiai.
Elektroninių šaltinių tinkamumo vertinimo ir atrankos kriterijai. Užduočių ir anglų kalbos pamokų kūrimas ir organizavimas, atsižvelgiant į autorines teises ir užtikrinant saugų mokinių naršymą internete.
2Simple programinė įranga. iBooks Author įrankis. Anglų kalba skaitantys rašikliai.
Geimifikacija. Anglų kalbos, problemų sprendimo ir bendradarbiavimo gebėjimų ugdymas.
Mokymosi aplikacijų, užduočių internete integravimas anglų kalbos pamokose. Microsoft Ofice programinės įrangos naudojimas mokant visą klasę.
Interaktyvūs anglų kalbos mokymo/si įrankiai. Interaktyvios lentos programinė įranga ir anglų kalbos mokymosi priemonių įvairovė.
Mokymosi technologijos anglų kalbos rašymo gebėjimams lavinti. Pagalba rašant. Rašybos ir gramatikos tiktinimo įrankiai. Integruoti žodynai ir thesauri. Grupinis rašymas.
Mokymosi technologijos anglų kalbos skaitymo įgūdžiams lavinti, integruojantis skaitymą ir rašymą įrankis Wordle.
Adaptuotos, vizualizuotos, kalbančios lektroninės knygos. Aktyvus interaktyvaus teksto skaitymas. AgNovel komiksai.
Mokymosi technologijos anglų kalbos kalbėjimo gebėjimams lavinti. Google žemėlapiai, pasakojimo lentos, komiksai. Kalbantys albumai.
Anglų kalbos vartojimo lavinimas. Video konferencijos, virtualūs debatai, parodos.
Klausymo įgūdžių lavinimas. Audacity programinė įranga.
Istorijų kūrimas su Toontastic, Puppet Pals, Comic Life aplikacijomis mobiliems telefonams ir plančetėms.
SnagIt programinė įrangos ir Edmodo platforma mišriam ir nuotoliniam mokymuisi organizuoti.
LearnEnglishApps aplikacijos savarankiškam anglų kalbos žodyno, gramatikos, kalbos vartojimui mokytis.
Technologinis pokytis nuo vartotojo iki kūrėjo: mokytojo ir mokinio perspektyva. Sukurtu turiniu internete dalijimosi koncepcija. Web 2.0 įrankiai – blogas, forumas, wiki.
Socialiniai tinklai edukaciniais tikslais.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 16 val.
Seminarai 32 val.
Konsultacijos 4 val.
Savarankiškas darbas 55 val.
Iš viso 107 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Aplankas (2-4 kl. pamokos planas, elektroninių šaltinių įvertinimas, elektroninių šaltinių klasifikacija, pažangos stebėsenos dienoraštis) – 40%, parengta metodinė medžiaga interaktyviai lentai – 10%, egzaminas (esė) – 50%
Literatūra
1. 2011 Teaching English: Learning technologies for the Classroom London: British Council
2. 2013 Moteram, G. Innovations in learning technologies for English language teaching British Council https://www.teachingenglish.org.uk/sites/teacheng/files/C607%20Information%20and%20Communication_WEB%20ONLY_FINAL.pdf
3. 2016 Mitchell, H.Q., Malkogianni, M., Young Stars 2 teachers resource: Interactive Whiteboard CD-ROM MM publications
4. 2014 Passey, D., Inclusive technology enhanced learning: overcoming cognitive, physical, emotional, and geographic challenges New York ; London : Routledge
5. 2012 Beauchamp, G., ICT in the primary school: from pedagogy to practice Harlow : Pearson Education
6. 2018 Stannard, R., Teacher training videos http://www.teachertrainingvideos.com
Papildoma literatūra
1. 2016 Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosios programos. Vilnius: ŠMM http://www.sac.smm.lt/wp-content/uploads/2016/01/ugdpr_1priedas_pradinio-ugdymo-bendroji-programa.pdf
2. 2012 Čedavičienė, D. ir kt., Inovatyvių mokymo metodų ir IKT diegimo pradiniame ugdyme organizavimo metodika :metodinė priemonė mokykloms, įgyvendinančioms pradinio ugdymo programą. I-a knyga Vilnius: Ugdymo plėtotės centras
3. 2007 Mokomės užsienio kalbų internete : elektroninių išteklių bibliografija (sud. Bojarovienė, D., Mikučionytė, L) Lietuvos technikos biblioteka
4. 2007 Newby, D. [et al.], Europos aplankas būsimiesiems kalbų mokytojams (EABKM) [elektroninis išteklius] : priemonė kalbų mokytojo savianalizei European centre for modern languages, Council of Europe. 50
5. 2009 Burns, A. Richards J. (eds.), The Cambridge guide to second language teacher education Cambridge: CUP
6. 2009 Druin, A. (ed.), Mobile technology for children: designing for interaction and learning Amsterdam [etc.] : Morgan Kaufmann Publishers/Elsevier
7. British Council, LearnEnglish Kids https://learnenglishkids.britishcouncil.org/en