Šiuolaikinės anglų kalbos mokymo teorijos (mišrus nuotolinis)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalyko tikslas – supažindinti su žymiausiais anglų kaip užsienio kalbos mokymo teorijomis, vyravusiomis XX-ajame amžiuje bei apžvelgti XXI-ojo amžiaus anglų kalbos mokymo teorijas. Studentai studijuoja įvairias užsienio kalbų mokymo metodikas bei analizuoja jų pritaikomumą, mokant anglų kalbos, ruošia teminius projektus ir atlieka individualias užduotis, apžvelgia įvairius kalbų mokymo metodus bei taktikas, analizuoja Lietuvos ir ES dokumentus kalbų politikos tema, dalyvauja diskusijose, paremtose asmenine kalbų mokymo(si) patirtimi, kritiškai vertina anglų mokymo metodus bei vertina terminų kaitos priežastis.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The course presents the study of EFL teaching theories of the 20th century. Students study different trends of foreign language teaching, prepare theme-based project papers, perform individual tasks, analyze different sources for EFL teaching, participate in discussions and also inspire them, and develop the skills to evaluate the methods of EFL teaching. The aim of the course is to provide students with contemporary teaching theories and to analyze changes of different teaching theories and reasons.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Anglų kalbos žinių lygis B2-C1
Dalyko studijų rezultatai
1. Dalyvauti diskusijose ir inicijuoti jas, aptariant ir analizuojant anglų kalbos mokymo teorijas ir metodus. 2. Analizuoti užsienio kalbų mokymo teorijas, jas siejant su anglų kalbos mokymo(si) metodais. 3. Atpažinti naujausių mokymo metodų privalumus ir trūkumus. 4. Aptarti informacinių technologijų pritaikymo galimybes, mokant anglų kalbos 5. Analizuoti angliškai kalbančių šalių kultūros paradigmą ir tarpkultūrines situacijas bei kalbų mokymo tradicijas įvairiose šalyse ir sieti jas su kalbos mokymo(si) procesu, analizuoti ES dokumentus kalbų politikos klausimais. 6. Apžvelgti pedagoginės situacijos tyrimo tipus, etapus, eigą bei kokybinio ir kiekybinio tyrimo aktualumą. 7. Sieti lingvistikos teorijas su užsienio kalbų mokymo(si) teorijomis bei jų vystymosi tendencijomis, atpažinti bei vertinti kalbų mokymo terminologijos kaitos priežastis.
Dalyko turinys
English as an international language (Anglų kalba kaip tarptautinė kalba).
Common Reference levels (Europos kalbų lygių klasifikacija)
Types of language users and their functions. (Kalbos vartotojai ir jų vaidmuo). T.p. žr. kitas temas.
Survey of approaches and methods: historical perspective. (Istorinė kalbų mokymo teorijų apžvalga)
Communicative practice and humanistic principles in language teaching. (Komukiacija ir humanistiniai principai kalbų mokymo procese)
Definition of language learning; description of language acquisition. (Kalbų mokymasis: įvairi samprata) Different functions of language. (skirtingos kalbos funkcijos) The role of the first language: positive and negative transfer. (Pirmosios kalbos vaidmuo: teigiamas ir neigiamas kalbos žinių perkėlimas). Definition of communicative competence. (Komunikatyvinės kompetencijos apibrėžimas). Survey of teaching principles and standards of teaching English in Europe. (Kalbų mokymo principai ir anglų kalbos mokymo standartai Europoje)
Language teaching aids (kalbos mokymo priemonės); lesson planning (pamokos planavimo ypatumai); human resources (žmogiškieji resursai); Learning types and learning styles (Mokymosi tipai ir mokymosi stiliai). Learning strategies. (Mokymosi strategijos) Personality factors in language learning/teaching. (Psichologiniai faktoriai kalbų mokymo(si) procese. Motivation in EFL teaching/learning. (Motyvacija ir anglų kalbos mokymasis). Error analysis; types of errors; error treatment. (Kalbos klaidų tipai, jų analizė, taisymo metodai). Types and methods of assessment. (Vertinimo tipai ir metodai). Action research. (Veiksmo/atvejo tyrimas). Teacher/learner autonomy. (Mokytojo/besimokančiojo autonomija). Modeling research in education. (Pedagoginio tyrimo modeliavimo metodai).
Social factors in language education. (Socialiniai faktoriai kalbų mokymesi).
The role of the first language: positive and negative transfer. (Pirmosios kalbos įtaka: teigiamas ir neigiamas žinių perkėlimas). Definition of communicative competence. (Komunikacinė kompetencija). Survey of teaching principles and standards of teaching English in Europe. (Kalbų mokymo principai ir anglų kalbos mokymo standartai Europoje).
Definition of communicative competence. (Komunikacinė kompetencija). Survey of teaching principles and standards of teaching English in Europe. (Kalbų mokymo principai ir anglų kalbos mokymo standartai Europoje).
Action research. (Veiksmo/atvejo tyrimas). Teacher/learner autonomy. (Mokytojo/besimokančiojo autonomija). Modeling research in education. (Pedagoginio tyrimo modeliavimo metodai).
English as an international language (Anglų kalba kaip tarptautinė kalba).
Common Reference levels (Europos kalbų lygių klasifikacija)
Types of language users and their functions. (Kalbos vartotojai ir jų vaidmuo). T.p. žr. kitas temas.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Seminarai (S) 15 val.
Komandinis darbas 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas 30 proc.; namų darbas ir užduotys per seminarus – 20 proc.; baigiamasis egzaminas – 50 proc.
Literatūra
1. 2010 Harmer J.The Practice of English Language Teaching. London: Longman.
2. 2008 Brown, D. H. Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. New York: Pearson
3. 2006 Miniotienė, B., I. Žindžiuvienė. Descriptive Bilingual Glossary of Educational Terms. Kaunas: VDU.
4. 2009 Žindžiuvienė, I.Writing for EFL Methodology. Kaunas: VDU.
Papildoma literatūra
1. 2001 Eggen, P. D. Strategies for Teachers: Teaching Content and Thinking Skills. New York: Allyn and Bacon.
2. 2006 Jarvis, P. The Theory and Practice of Teaching. London: Routledge.