Profesinės veiklos tyrimai (PUP)
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Profesinės veiklos tyrimai akcentuoja taikomojo pobūdžio darbą, kurio metu atliekamas savo pedagoginės veiklos tyrimas, kai studentas siekia įgyti gebėjimų, padedančių formuluoti ir kompleksiškai spręsti aktualią pedagoginės veiklos problemą, bei siekia savarankiškai atlikti taikomojo pobūdžio tyrimą, panaudojant tinkamus tyrimo metodus bei tyrimo instrumentus ir tuo pačiu interpretuoti tyrimo metu gautus duomenis ir juos pristatyti viešai.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Action Research on Professional Activities – applied work, integrating the theory and practice of pedagogical activity research in which a student seeks to gain skills to help formulate and solve the complex problem of current educational activity. Student independently carries out applied research using appropriate research methods and research instruments, interprets the research findings and presents them in public.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Pedagoginio tyrimo technologija
Dalyko studijų rezultatai
1. Pasirinkti profesinei veiklai aktualią problemą, suformuluoti darbo temą ir ją atskleisti rengiant veiklos tiriamąjį darbą.
2. Parengti profesinės veiklos tyrimo projektą akcentuojant tyrimo klausimą, keliamų uždavinių ir tyrimo metodologijos sąsajas.
3. Atlikti profesinės veiklos tyrimą panaudojant adekvačius tyrimo metodus ir įvertinti gautus duomenis, atskleidžiant pedagoginės veiklos tobulinimo sritis.
4. Suformuluoti atlikto tyrimo pagrindu išvadas bei rekomendacijas.
5. Parengti baigiamąjį darbą pagal nustatytus reikalavimus ir struktūrą, jį įforminti ir pristatyti viešame darbo gynime.
Dalyko turinys
Pedagoginė problema. Darbo temos formulavimo sąlygos. Tyrimo parametrai.
Pedagoginės veiklos tyrimo projektas. Kokybinio ir kiekybinio tyrimo metodai.
Pedagoginės veiklos tyrimo atlikimo eiga ir etapai: duomenų surinkimas, analizavimas, interpretavimas. Kiekybinių tyrimų duomenų analizės metodai. Kokybinių tyrimų duomenų analizės metodai.
Išvadų formulavimas.
Baigiamojo darbo apipavidalinimo reikalavimai.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Konsultacijos 10 val.
Savarankiškas darbas 78 val.
Iš viso 133 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzaminas – 50 proc., kolokviumas – 25 %, namų darbas 25%.
Literatūra
1. 2013 School-based Research : a Guide for Education Students. / edited by Wilson, E. Los Angeles (Calif.) [etc.] : Sage
2. 2012 Atkins, L., Wallace, S. Qualitative Research in Education. Thousand Oaks (Calif) [etc.] : Sage
3. 2006 Lichtman, M. Qualitative Research in Education : a User's Guide. Thousand Oaks Calif. etc. : Sage
4. 2006 Bitinas, B. Edukologinis tyrimas: sistema ir procesas. Vilnius : Kronta leidykla
Papildoma literatūra
1. 2012 Lambert, M. A Beginner's Guide to Doing Your Education Research Project. Los Angeles (Calif.) [etc.] : Sage
2. 2007 Briedis, M., Drungilienė, D. Metodinės rekomendacijos mokytojų veiklai vertinti.
Prieiga internete http://www.pprc.lt/metodineveikla/metodines_rekomendacijos.pdf Vilnius : Versus aureus