Organizacinė ir biuro kultūra

  • Dalyko kodas: ADM 3012
  • Dalyko grupė: c
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: ORGANIZATIONAL AND ADMINISTRATIVE CULTURE
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    dr. Remigijus Civinskas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Šis kursas skirtas studijuoti organizacinės kultūros sampratas, koncepcijas bei jų praktinio pritaikymo priemones. Pagrindinis dėmesys kreipiamas į dokumentų valdymo bei asmenų aptarnavimo instrumentus. Taip pat šiame kurse atskleidžiami organizacijos kultūros, administracinės tradicijos sąvokų taikymo viešajame sektoriuje kontekstai, aptariama šiuolaikinių kultūros raiškų svarba valstybės ir savivaldybių įstaigų veiklos tobulinime.

Dalyko anotacija užsienio kalba

The course is aimed at providing deeper understanding of organisational culture conceptions and instruments for implementation. The course introduces concepts and theories of organisational culture, public sector administrative tradition in the terms of public sector organisations and systems development. Also good practice in implementation approach of development public organisations is overviewed and discussed. Tools for creation client and result oriented culture in public organization. Methods of implementation of rules and innovations in client/citizen relation management, first line organisations, Office - work and its effective management are presented.

Dalyko studijų rezultatai

Paaiškinti klasikinę organizacijos kultūros  modelio sandarą ir tris pagrindines viešųjų organizacijų kultūrų tipologijas bei jų taikymo kontekstus.
Susieti vieno langelio principą su asmenų aptarnavimo tobulinimu keičiant viešųjų paslaugų teikimo modelius bei praktikas.
Apibrėžti viešųjų/administracinių paslaugų kokybės, prieinamumo, priimtinumo, galimo viešųjų klientų dalyvavimo paslaugų teikime vertinimo ir tobulinimo kriterijus bei principus.
Atpažinti vartotojų/piliečių poreikius ir mokėti susieti jį su piliečių aptarnavimo bei viešųjų paslaugų teikimo tobulinimo principais
Apibūdinti elektroninių bei fizinių dokumentų sudarymo bei valdymo standartus bei gebėti juos taikyti.

Dalyko turinys

1.    Klasikinės organizacijos kultūros sąvokos ir  modeliai.
2.    Organizacinės kultūros valdymas ir jos keitimas.
3.    Viešųjų organizacijų kultūros ir tradicijos tipologijos: apibrėžtys, koncepcijos, taikymo kontekstai.
4.    Vieno langelio principo sampratos ir apibrėžimai.
5.    Vieno langelio principu pagrįsti asmenų. aptarnavimo modeliai.
6.    Veiksmingi vieno langelio principo taikymo būdai tobulinant asmenų aptarnavimą.
7.    Asmenų aptarnavimo reglamentavimas, procedūros ir kokybiniai reikalavimai Lietuvos viešajame administravime.
8.    Paslaugų teikimo vertinimo kokybiniai kriterijų apibrėžimai.
9.    Kokybiniai paslaugų teikimo tobulinimo principai.
10.    Vartotojų/piliečių poreikių apibrėžimai ir nustatymo būdai ir priemonės.
11.    „Paslaugų spragų“ nustatymo modeliai ir jų pritaikymas tobulinant fizinius, elektroninius, telefoninius komunikacinius kanalus.
12.    Dokumentų rengimo ir valdymo sąvokos.
13.    LR „Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklės“: principai, sąvokos ir struktūra.
14.    Dokumentų rengimo rekvizitai ir jų taikymas.
15.     Dokumentų tvarkymas, apskaita ir saugojimas.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos – 30 val., seminarai – 15 val., komandinis darbas – 15 val., savarankiškas studento darbas – 100 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 25 %; savarankiškas darbas – 25%; egzaminas – 50%.

Literatūra

1.    2004    V. Baltrūnienė Dokumentų valdymas: mokomoji knyga. Vilniaus kolegija
2.    2010    Europos vartotojų pasitenkinimo valdymo vadovas    VRM
3.    2010    Vieno langelio principo taikymo praktinis vadovas. VRM
4.    2001    R. Rancova, Raštvedyba ir verslo korespondencija. Vilniaus kooperacijos kolegija
5.    2010    Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų ir skundų nagrinėjimo institucijose ir įstaigose taikant vieno langelio principą praktinis vadovas. VRM
Papildoma literatūra
1.    2007    Cultural Aspects of Public Management Reformed. Schedler K.,  Proeller I.; Jones L.R,. Emerald Group Publishing
2.    2007    Robbins S.P. Organizacinės elgsenos pagrindai. Poligrafija ir informatika
3.    2009    The consumer in public services Choice, values and difference Edited by Richard Simmons, Martin Powell and Ian Greener.  The Policy Press
4.    2009    Alford J. Engaging Public Sector Clients, From Service-Delivery to Co-production. Palgrave Macmillan