Grupiniai procesai ir dinamika
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Studijų dalyke analizuojami grupiniai procesai, bendravimas ir bendradarbiavimas, mokymosi grupėse charakteristikos. Grupinių procesų esmė: mokymosi aplinkos parengimas, paskirstymas į grupes, grupės narių socialinės ir akademinės rolės. Grupės ir komandos. Sprendimų priėmimas grupėse. Grupių vystymasis ir tikslai, mokymosi bendradarbiaujant metodai, grupių vertinimas. Mokytojo rolė mokantis grupėse. Mokymosi bendradarbiaujant privalumai ir trūkumai.
Dalyko anotacija užsienio kalba
This course aims to support students in getting acquainted with learning in groups, communication and cooperation, as well as in knowing characteristics of learning in groups and teams. Study course is focused on essentials of co-operation in groups (preparing environment, dividing into groups, social and academic roles in groups); taking up decisions in learning groups; stages of group development; group learning goals; cooperative learning methods; evaluation of learning in groups; teacher role in group learning; advantages and disadvantages of cooperative learning.
Dalyko studijų rezultatai
Apibūdinti grupių teorinius pagrindus.
Charakterizuoti grupėse vykstančius procesus.
Formuluoti grupių mokymosi tikslus.
Apibrėžti socialinių ir kognityvinių gebėjimų kaitą grupių veikloje.
Projektuoti mokymosi grupėse veiklas organizuojant konsultavimą karjerai.
Vertinti mokymąsi grupėse.
Dalyko turinys
Mokymosi grupėse istorinės ištakos. Mokymosi grupėse metodai, jų įvairovė. Grupių esmė ir ypatumai. Grupės samprata, klasifikavimas.
Grupiniai procesai. Procesų tyrimo metodai. Mokslinis grupių ir grupinių procesų tyrimas. Teoriniai pagrindai. Asmenybė ir grupė. Bendravimas ir bendradarbiavimas. Grupės tarpusavio santykiai, santykių kaita ir dinamika. Grupių dinamika. Grupių vystymosi stadijos. Grupės tapimas komanda.
Mokymasis grupėse: tikslai (akademiniai ir socialiniai).
Socialinių gebėjimų dimensijos. Kognityvinių gebėjimų kaita dirbant grupėse.
Darbo grupėse organizavimo procesas: narių parinkimas, organizavimo formos, efektyvumo vertinimas. Mokytojo veikla mokantis grupėse. Moderavimas: jo esmė, eiga, metodai, moderavimo technikos.
Mokymosi grupėse vertinimo metodai.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 30 val.
Darbas grupėse 15 val.
Savarankiškas darbas 35 val.
Iš viso 80 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Egzamino užduotis (50 %), savarankiškas darbas savarankiškų užduočių (scenarijus, refleksija) parengimas (15 %), darbo komandoje rezultatai (15 %), tarpinis atsiskaitymas (20 %).
Literatūra
1. 2000 Jaques D. Learning in Groups. Third ed. Routledge Falmer
2012 Gedvilienė G. Social competence of teacher and students VMU: Kaunas
2. 2005 Minton D. Teaching Skills in Further and Adult Education. Third ed. Thomson
3. 2005 Savanevičienė A. Šilingienė V. Darbas Grupėse. Technologija
4. TEACHING & LEARNING http://citl.illinois.edu/citl-101/teaching-learning/resources/teaching-strategies/group-learning
5. Collaborative Learning: Group Work https://www.cte.cornell.edu/teaching-ideas/engaging-students/collaborative-learning.html
6. What Is a Professional Learning Community? http://www.ascd.org/publications/educational-leadership/may04/vol61/num08/What-Is-a-Professional-Learning-Community%C2%A2.aspx
7. Five Things Students Can Learn through Group Work. https://www.facultyfocus.com/articles/teaching-professor-blog/five-things-students-can-learn-through-group-work/
Papildoma literatūra
1. 2007 Graesnner G. The Moderation Method- A Handbook for Adult Educators and Facilitators. DVV International
2. 2003 Teresevičienė M., Gedvilienė G. Mokymasis grupėse ir asmenybės kaita. VDU leidykla